Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 505 ggr
Glimma
0

Alvin tappar i vikt!?

Senaste månaden har Alvin tappat ganska mycket i vikt, då han tidigare har kunnat lägga på sig en hel del under vintern. (Alvin är knappt ett år) så det har förhoppningsvis ingeting med åldern att göra. Han äter som vanligt, dricker och gör ifrån sig. Kom först att tänka på mask?? Vilken avmaskning använder man på en iller?? Har någon nån aning om vad detta kan bero på? Tacksam för svar. Amanda

Strumpan
0

Det är inte bara vinterfläsket som är borta? När jag var hos vetten igår vägde vi Cato. Han hade gått ner 300gr (om jag inte minns fel)

Mvh Jenny

Glimma
0

kan ju vara det… köpte ju alvin i oktober när han var 4 månader, så har ju inte varit med under en illervår ^^ ännu. tappar dom mycket?

TottsiGirl
0

Kan de vara så att han även under denna tiden kastreras? En av mina tidigare illrar gick ner över 500g efter första vintern då hade han även blivit kastrerad under vintern/tidig vår.. Därefter rasade vikten fort.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Strumpan
0

Eftersom jag inte har ngn våg hemma så håller inte jag direkt koll. Jag blev lite chockad själv igår, han har gått från ca 1600-1300gr och vi vägde honom i jan sist, 2mån. Men jag har inte reagerat på ngn viktförlust för att han hela tiden varit i väldigt fin form. Så jag vågar faktiskt inte svara på det

Mvh Jenny

Glimma
0

han kastrerades i dec.

Strumpan
0

Det förklarar en del, kastrering gör att de går ner, till till skillnad mot andra djur som går upp… Sen att vinterfläsket försvinner nu så är det inte så konstigt. Men ser han sjukligt smal ut?

Mvh Jenny

Glimma
0

nej, jag reagerade mest på att han inte såg lika rund ut längre… ska lägga upp nya bilder snart. någon som kan säga nått om avmaskning?

Strumpan
0

Om du söker på avmaskning så kanske du kan hitta info

Mvh Jenny

Norrskenets
0

Dom är som kraftigast deras första vinter då dom både har vinterhullet och valpkullet så när dom tappar sin vintervikt så ryker också valphullet. Sen att han även kastrerades gör att han går ner så pass mycket i samma veva.

Min Rasmus va världens tjockis med go tjockis mage men nu ser han annorlunda ut efter att ha tappat vinter- och valphull. Han är fortfarande okastrerad.=)

Har ni katt? har för mig att om man måste avmaska katten så avmaskar man illern också. Annars kan ni nog vara lugn. Så länge han äter, är pigg och beter sig som vanligt så är det inget att oroa sig för=)