Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 717 ggr
Strumpan
2009-03-26 21:46
0

Grisöron?

Är det jag som har drömt eller var det någon som skrev här inne att det var bra att ge grisöron mot tandsten?

Mvh Jenny

Ceciliaolucifer
2009-03-26 21:53
0

Allt rökt ska man undvika att ge. Så köp kanske greenies, eller ge kycklingvingar? eller andra tuggben för små små hundar?

Rökta saker gör dom dessutom ruskigt dåliga i magen.  Har en fin bild på en förstörd tapet efter en godis stund med rökt grissvans Obestämd

Strumpan
2009-03-26 21:57
0

jo kyklingvingar vet jag ju, men tuggben för små hundar, uppskattas det måntro? Frågan är ju dessutom om det är så bra just nu när Cato har en infektion i halsen…?

Mvh Jenny

Ceciliaolucifer
2009-03-26 21:59
0

När jag menar tuggben så syftar jag inte på typ hundkex eller sånna ben. Mina äter typ greenies minsta ben, och ja, hm… vad dom nu heter. Men kycklingvingar gör susen! Har du tillgång till kycklingskrov så är det också bra.

Jag skulle nog bara köra på den rekommenderade idmaten tills det är utläkt och halsen blir bra. Man får ta en sak i taget :)

Strumpan
2009-03-26 22:18
0

En dum fråga: dessa greenis, är de för illrar eller för hund/katt?

När det gäller I/Dmaten har du nog rätt, det var bara så att han har ganska mycket tandsten och jag vill inte vara där själv och gräva….

Mvh Jenny

Bogey
2009-03-26 22:19
0

Grisöron för hundar (eller till andra husdjur) är väl inte rökta, bara torkade, eller har jag helt fel här?

Vi provade med torkad grissvans här men det var helt ointressant.