Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 367 ggr
Satmaran
2009-03-25 14:17
0

OT. Inget vatten!!

Vilken förbaskad tur att jag fastnade vid datorn idag. (tack Åsa). Egentligen skulle jag haft hela håret fullt av toning och alltså varit skallig vid detta laget. De hade stängt av vattnet!!! Grrrr.

Nåväl… vattnet satte igång igen, så jag smetade in toningen och satt en halvtimme… Inget varmvatten!!! Bara iskallt, brrrr! Panikspring till köket, på med vattenkokaren och fram med tillbringare. Blandade till ljummet vatten i 3 kannor och sköljde av i tid!! puh!!!

Nu sitter jag här med inpackningen i och väntar på att varmvattnet ska komma tillbaka. Jag vill ju duscha nu!! Kommer ingenstans med kladdig inpackning i håret ;(    Suck!!!

Jag blir tokig på att de aldrig förvarnar om sånt här i detta huset!! Förra gången sprang en naken och rasande Satmara omkring med intorkad duschtvål i en hel timme. Gissa om min grabb skrattade!!?

Aviendha
2009-03-25 14:21
0

Tyst Jag kan knappt hålla tårarna tillbaka, den synen hade varit helt oslagbar (för mig som inte utsätts för det själv Flört)

Skämt åsido. S*ittaskig stil att inte förvarna om det, det hade väl inte vart så svårt att sätta upp en lapp i trappuppgången/lägga i brevlådan kan man ju tycka!

Man är ju så beroende. Man vet ju inte hur lång tid det tar, och med min tur hade jag antagligen tömt halva akvariet för rengöring bara för att finna att jag inte har vatten att fylla det med igen.

Satmaran
2009-03-25 14:24
0

Jag har en viss förståelse för den bristande hygien som rådde på medeltiden =))

Satmaran
2009-03-25 14:26
0

Yes!!! Nu hostar det till i rören :) Bäst att snabba på innan de stänger av igen. Håll tummarna för att grannarna slipper se naken rasande Satmara rusa igenom lägenheten igen =))

Aviendha
2009-03-25 14:26
0

Haha, sanning. Även om jag inte har förståelse för att man slängde avskräde genom fönstret och hade höga stenar på avstånd efter normalavståndet mellan hjulen på häskärrorna för att man skulle kunna korsa gatan utan att stå upp till knäna i skit ;)

Faxlin
2009-03-25 14:37
0

*Asg* Ja jag kan inte låta bli att skratta åt det. ;-)
Men ärligt talat så tror jag att de måste berätta när de ska stäng av vattnet. Åtminstone om det inte är akutfall.
Här sprang de runt och varnade grannarna när de grävt av en ledning. Behöver ni vatten, fyll upp nu. Om 5 minuter är det avstängt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Satmaran
2009-03-25 15:02
0

Nu kan även jag skratta åt eländet, för nu är jag renskrubbad och fräsch som en nyponros…. eller nja… hmmm!.. Renskrubbad i alla fall =))

Här hör det till undantagen att de förvarnar. Hrmpf!

fridaas
2009-03-25 16:54
0

hahaha förlåt att jag skrattar, men detta har gjort min dag! tack lillan du gav mig dagens skratt vilket gjorde att jag sålde en massa pyssel halvtimmen efter jag läste ^^

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Satmaran
2009-03-25 18:12
0

Kul att min vattenbrist var till nytta för någon, Ha ha!

Norrskenets
2009-03-25 21:51
0

Haha kan inte hålla mig från skratt men lider med dig samtidigt. Förstår inte varför dom inte meddelar att vattnet ska stängas av, är dom inte skyldiga att göra det? Skönt att det gick bra iaf=)

cacao
2009-03-25 22:50
0

Låter som när jag bodde i Spanien granne med ett bygge, dom bara kapade vattnet typ när dom kände för det! För att jävlas antar jag då man full med schampo och tvål insvept i en handuk fick rusa ut på altanen och vrålskrika åt dom att genast koppla ihop ledningarna igen!!

Vet precis hur frustrerande detta är!

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

Satmaran
2009-03-25 23:09
0

Ödmjukt uppskattar jag nu rinnande varmvatten!

Inte som en självklarhet!

Men det varar väl tills imorgon och sen blir jag lika pisst om det händer igen =))

Bogey
2009-03-25 23:55
0

#10 Klart dom gjorde så, de bara hoppades att de prickat rätt med avstängningen så de skulle få se en halvnaken kvinna på altanen ;-)

Goseiller
2009-03-26 10:33
0

Vet precis hur det känns att få vattnet avstängt utan förvarning. Hände mig förra veckan. Stod i duschen och hade precis shamponerat in håret och tvålat in kroppen när vattnet slutar strila, haf vrider på kranarna för fullt, men nopp inget vatten. Sprang ut naken i köket med shampo i håret och höll på att halka av att jag var ju också intvålad med duschcreme över hela kroppen.

Nåja vred på kranarna men inget hände. Fick sitta i en halvtimme med schamp i håret innan det kom vatten i kranen i köket, så jag fick skölja håret i vasken i köket *mindre trevligt*

Nu idag kan jag ju skratta åt det och tänka att det måste ha sett så roligt ut, men just då var man lika arg som ett bi.

Skönt att det ordnade sig till slut för dig med satmaran Skrattande