Pegasus dom...
Så igår var jag hos veterinæren med Pegasus. Han fick en ordentlig undersøkning av hjærta/lugnor innan jag gav mitt medgivande att søva honom før att røntga och ta blodprov.
Det visade sig att min herre har førændringar (troligtvis cancer) på lever och mjælte och att området mellan lungorna verkade vara en førstorad lymfknuta. Veterinæren kunde inte sæga sækert men hon trodde att det førmodligen beror på lymfom och om han børjar visa symptom på sjukdom så skulle jag komma in med honom før avlivning…
Så nu sitter jag med 2 pigga och "friska" illrar på 5 och 6 år som ær fulla med sjukdom i kroppen.. En tickande bomb.. :(
Tack Hanna før ditt stød! Førstår att det måste kænnas tungt før dig också som har næra slæktingar..
Pegasus ær från Janne i Hærryda och har Laban och Liv som førældrar. (før er som har slæktingar)
Han kastrerades efter 6 månaders ålder, har gått på torrfoder med en del insag av rå kyckling. Han har alltid varit i god konditon och motionerat mycket, och har aldrig varit sjuk tidigare.
Någon næmnde før ett tag sedan om att "magsjukeillrarna" som anvænts till avel skulle vara en "førlorad generation", sjælv tycker jag det kænns som att pilarna pekar mot att vi har vår førlorade generation hær.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Usch vad jobbigt. Hoppas den tid han har kvar (lång hoppas jag) blir smärtfri och att ni kan njuta av livet tillsammans!

Åh vad hemskt att höra :( Tänker på er!
Nej det där med magjukegenerationen…. mina magsjukevalpar har mått fantastiskt bra i fyra år. Tror inte att det kommer ha ihjäl dem.
Stor Kram

Så förbannat tråkigt :'(
Kramar ifrån Patrik, Scussi, Linus, Monty o Boston
Tusan vad trist att höra! Håller även jag tummar, tår, tassar och fågelfötter för att de ska få ett långt, smärtfritt och härligt liv. Tänker på er.
Paulina

Vad tråkigt. Hoppas att lilla Pegasus får leva fler år till och de andra busrana också så klart. Kram
Men fy då
Kramar om och hoppas ni får en bra tid ihop 
_No way! Yes way!
gummsan. usch det är ju inte bara det att det känns svårt för jag har nära släktingar, dina grabbar är ju som mina "bonusgrabbar".. gjorde så ont i hjärtat när du ringde igår ..och jag vet så himla väl hur det känns. jag ska passa på att umgås järnet med pojkarna när jag kommer o hälsar på om 3 veckor..och jag tänker inte skälla på dext en enda gång om han försöker naffsa min öronsnibb på natten..:) tänker på dig hela tiden..*kramar*
Beklagar verkligen beskedet, men hoppas att ni än har lång tid framför er tillsammans!
Beklagar..
Jag beklagar, fan vad tråkigt. Jag tänker på er
Kramar från Jenny Cato Kentucky
Mvh Jenny
Tack alla för ert stöd…
Många av er vet så väl hur det känns…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Beklagar
Sara
Jag beklagar verkligen det tråkiga beskedet, men hoppas att Pegasus fortsätter att vara pigg och "frisk" länge till. Kram!