Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1085 ggr
Aviendha
0

Burinredningen till IT =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite småstolt nu. Symaskinen har krånglar som ett as, har fått plocka isär spolhuset (?) 15 gånger på 40cm raksöm! Inte kul, lyckades klura ut vilka inställningar som felade, och nu funkar den nästan som den ska =)

Det gjorde ju att syandan kom igång så då gick det undan. Hade lite tyg från fågelbursskynket som jag tänkte använda slut på, och resultatet blev helt okej =)

En hängmatta till så är jag färdig. Vilken framförhållning jag har ;)

Aviendha
0

Jättesvårt att få ett bra kort på detta tyg..

Aviendha
0

Okej, jag medger. Phoenix är ditlagd, men han låg kvar i en kvart, så helt illa kan det inte ha vart ;)

Den lilla puffen är egentligen bara ett övningsobjekt av några slarvbitar, för att se hur det skulle gå att sy i med flecetyget, men den duger kanske åt Avi eller som stoppningsdepå för sämre tider.

Aviendha
0

Och så glömmer jag bilden Skrikandes

ferretgirl
0

Jätte snyggt tyg, är det satäng eller siden. Ska själv sy lite nu jag också, dels till mina egna, men också som ska följa med i valpköpet senare i vår.

Aviendha
0

Jag har inte en aning faktiskt. Det är lite tjockare, och glansigt bara på ena sidan. Köpte det på jysk, 140x500cm på rea: 99kr =)

Illemann
0

jätte fina grejer du har gjord! =)

Ceciliaolucifer
0

Jätte fint!!!!

Glad jag är att se någon pyssla och att resultatet blir BRA!
Jag har precis slängt 1kg förbask*****de tvål**********!

SNYGGT Skrattande

Ceciliaolucifer
0

ps. är det glatt tyg så krånglar ofta spolhuset, spänningen på undertråden brukar vara den felande länken..

tortoise
0

Vad fint det blev! snyggt med så där glansigt tyg! om jag skickar min symaskin och tyg på posten till dig-kan du sy burinredning till Lo0ve och Alice också?Glad

Aviendha
0

Tack så mycket alltihopa =)

Cilla: Skönt att höra att det inte bara är mig det krånglar åt ;) Du gör helt fantastiska saker med dina tvålar så det väger väl upp! Jag har samma problem på alla tyger, men efter att ha ställt spännningen så blev det bättre iaf. Alltid något =)

#9 Gör så, frågan är bara om jag lyckas göra något vettigt av det ;)

Bara jag får fingrarna ur att skaffa en linjal, knappnålar och markeringspenna så kommer jag att kunna göra lite bättre än att bara höfta och hoppas ;)

Sara
0

Jättesnyggt!

Sara

Ceciliaolucifer
0

#10Höfta och hoppas är ganska kul ;)
förra inredningen jag sydde var glansig, ska se om jag hittar en bild..

FerretCrow
0

åh kalas fint=)

lillspindeln
0

fint fint Glad jag köpte faktist tyg idag men spöken påSkrattande så när jag får tid blir det nog nån ny hängmatta till utställnings buren

Aviendha
0

Tack, vad snälla ni är med mina halvhjärtade försök Kyss

#14 Åh, vad roligt =) Du hade ju jättefin bur på ängla, fortfarande lite avis på julkulorna ni hade fixat då, heelt i min smak ;)

VeronicaKahlbäck
0

jättefint, det där med att höfta och hoppas ser ut som att det fungerar super för dej;)
plockade ner mina tyger från vinden idag ska så vad jag kan åstadkomma med det!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Faxlin
0

Riktigt snyggt var det. Och spar du lilla puffen, de brukar vara mer uppskattade än vad man tror de små sakerna :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
0

Snyggt! Blev lite inspirerad allt. Jag tycker fleece är lite sådär halvsnyggt, att jag inte tänkt på att man kan ta ett annat tyg till själva ramen. Blir till att ge sig ut på tygjakt nu Skrattande

klarsferrets
0

vilket fint jobb du gjort

det vart ju fint,

[Cute]
0

Vad fint du gjort :) Ska själv försöka mig på att sy lite till utställningsburen åt mina 2 illrar.

TottsiGirl
0

Vad fint du gjort! :)

Jag hittade billigt och bra tyg i veckan och då fick ja lite ideér om vilket tema jag ska ha till IT.. Så nu ska ja "bara" få tummen ur och tid att sätta mig och sy.. knorr..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

HannaM
0

Huh.. IT har jag ju inte ens börjat tänka på… lååångt dit ju=) Ska ta en tripp till norge först och ställa men där blir det samma inredning som på vikingildern förra gången, vi kör på orange, en fin färg

HannaM
0

Glömde ju en sak… vad fint det ser ut!

Aviendha
0

Tack så mycket för alla snälla kommentarer! =) Det sköna med illrar är att de inte bryr sig i trådtrassel på undersidan eller så, bara det finns fleece och luktar iller så är det godkänt ;)

I valet och kvalet mellan hemarbetet eller symaskinen så valde jag det sistnämnda. Behöver jag ens säga att jag gärna skuter på tråkiga måsten? ;)

Denna konstruktion var uppskattad under Ängla, det ger ju lite skymundan om inte annat, och några slattar tyg hade jag kvar. (syns det inte så är det en vanlig hängmatta med ett "tält" som man fäster i taket)

Aviendha
0

..är det inte den ena djursorten som ska hjälpa till så är det den andra..

[Cute]
0

Hihi vad sött! Undrar om den kan glassbils låten? ;) Det kunde en bekats nymfparakit riktigt bra hihi.

Aviendha
0

#26 Hm, njae. Han kan förstöra lampor, hacka som en hackspett, hoppa jämföta för att impa på Nala (den andra skatan hehe) och hålla kvittrande monologer i timmar utan att låta något få en syl i vädret.

Har börjat ge upp mina enträgna försök att lära honom introt till star wars "the empire strikes back" ;)

elinn
0

Åh så fint. Jag blir verkligen avis på alla er som kan och har tålamod till att sy. Önskar jag själv var lika händig.

Nu ska inte jag på IT heller så jag kommer missa alla fina inredningar =(

klarsferrets
0

ÅÅÅ d synd vi som hadde hoppats på att få träffa er både 2 som 4 benta

elinn
0

Jag hade oxå gärna träffat er och alla andra trevliga människor men tyvärr så går en alldeles för överskattad 25årsdag före.

Sorry Paulina för lite OT!

Aviendha
0

Ingen fara! Men jag håller med, synd att du inte kommer även om jag med allra största säkerhet knappt kommer hinna hälsa på hälften av alla som faktiskt kommer ;) Vi får hålla tummarna för att 25års dagen blir riktigt lyckad!

sarae
0

Åh va fint det blev! Mina pälsar hälsar att du gärna får sy inredning till dem oxå.. för deras mamma strutar i dem, och hotar med en hög strumpor i buren istället

Aviendha
0

Tror du verkligen att de skulle uppskatta mina simpla verk när de är vana vid FerretLove kollektionen? ;)

Satmaran
0

Supersnyggt!! Gillar färgen :)

Så listigt att välja ett glansigt tyg, där fastnar ju varken päls eller damm ;) Lätt att hålla rent, bara att skaka av den imellanåt.

Hängmattetältet var ju kul =))

Aviendha
0

#34 Tack =) Även om det inte var tanken med tyget så kanske det funkar så =) Jag tror inte jag tvättat en hängmatta sedan jag köpte iller, det har sytts nya när jag har behövt ;)

Tyget gör sig dock super som burskynke nattetid åt fåglarna, så därför måste de arma illrarna dras med resterna av det, även om de hävdar att fleece är mycket bekvämare och krafsvänligare ;)

lillspindeln
0

hej får man sno lite idér från tälthängmattan? Oskyldig

Aviendha
0

Sno på du =) Så länge som dina illrar blir glada så är det helt okej ;)

lillspindeln
0

oki tackarSkrattande tänkte det var bäst att fråga

Aviendha
0

Ingen fara alls, jag äger ju knappast rättigheter på tältet/idén ;) Men om/när du får det snyggare än jag fick det så kommer jag vilja syna sömmar för att se vad du kom på för smart lösning som jag missade ;)

TottsiGirl
0

Knorr veckorna går för fort!! ja har fortfarande inte fått börjat med min inredning knorr, tiden är inte på min sida alltså!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

klarsferrets
0

vi är i alla fall denna gången färdiga med våra burinredningar för en gångs skull.

Och det käns faktiskt skönt att vetat att dom redan är ner packade