Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 361 ggr
Saga85
1

Promenadgalen

Jag vet inte om det var för att Maja nyligen har börjat med sin medicin, att det har blivit varmare eller en kombination av alternativen, men under kvällspromenaden (första kvällspromenaden på någon vecka) var Maja galnare än någonsin! Det var en fröjd att se henne när hon skuttade runt som en tok, kravlade runt bland grästuvor, lera och snår och knappt ville upp i famnen! Annars har hon skuttat runt en del, men även tagit otaliga famnpauser var och varannan minut.

Men nu. En helt ny iller! Jag blev så himla glad, trots att hon högg mig två gånger (var länge sen sist). Andra gången tog jag upp henne för att fya. Brukar hålla henne tills hon lugnar ner sig och ofta gäspar - denna gången fick jag snabbt två korta, kaxiga halvgäspningar. Höll på att börja skratta - det såg ut precis som "Ja, ja, gnäll gnäll. Titta, jag gäspar, får jag gå ner nu eller?"

Underbara lilla toka Kyss

Strumpan
0

Här har jag en lika glad kille. Cato vill inte gå in, och när vi är ute siktar han fortfarande på snön -han ÄLSKAR att leka ubåt. Gräs och gegga springer han över för att komma till snön. Skulle han få bestämma skulle väl han bo uppe i bergen i Alaska Obestämd

Mvh Jenny

Saga85
0

#1 Tihi. Då får samla ihop lite snö och ha i ett frysfack så att han har något att leka med även när sommarn kommer ;)

Maja är tvärtom - hon doppar en tass i snön, skakar och springer runt den för att åla sig i geggan ^^

Strumpan
0

När snön e borta siktas det på geggan… och min sängSkrikandes urk

Mvh Jenny

Faxlin
0

Men visst är det underbart när de blir så glada av att vara med ute.
Det där med halvhjärtade gäspningar känner jag igen. Har ett par sådana är hemma med som tror de klarar sig undan genom att ge en halvgäspning bara. Tyvärr för dem så har man lärt sig se skillnad på fusk och äkta.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tusss
0

haha underbara tokar :)