Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 373 ggr
Thyne
0

Dermocan

Jag undrar om nu vet hur farligt det är att få Dermocan på händerna?
På baksidan av flaskan står det att det inte skall komma i kontakt med huden, men hupass försiktig borde man vara? Om man använder medlet utan handskar, och bara kör utan något på händerna och tvättar ordentligt sen.. Är det okej?

Smeagol
0

Vad är deromcan??

Thyne
0

Dermocan är ett loppmedel som används främst till hundar och katter, men som fungerar bra till illrar med.

[tiiia]
0

det borde ju inte vara livsfarligt tycker man ju eftersom att det ska användas på djur.

Faxlin
0

Det är inte bra att få det på huden. Jag har dock tvättat en hel shettis utan att jag dog. hade inga handskar så jag körde utan. Röda och lite nariga och småsvidande blev mina händer. men jag misstänker att man reagerar olika på det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

ok bra och veta tycker jag.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Thyne
0

Om någon undrar hur det tedde sej så here goes.
Det blev inget konstigt alls. Jag blev faktiskt lite extra len om händerna ;)

Tack för alla svar! =)

Madde
0

Vad skönt att du inte fick någon extrem reaktion. Så då förstår jag att du är glad.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Bonzo
0

Tänk på att inte använda Dermocan om du inte är helt säker på att djuret verkligen har ohyra!! Om djuret kliar sej mycket kan det ju vara eksem, och att få sånt starkt medel i eksemen är inte skönt….

Thyne
0

#7 Ja, det var skönt. Förväntade mej lite såriga händer men icke =)

Thyne
0

#8 Det var med all säkerhet ohyra, då jag fann några besökare på både Melwin och Wilma. Men nu är de borta och pälsarna mår bra igen :)