Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 162 ggr
emoflickan
0

Jobbiga grannar!!!!

gaaah, vi har världens jobbigaste grannar som bor över oss, om dom inte bankar, slipar eller sågar så spelar dom sjukt hög (DÅLIG;) musik. blir så less, mornar, kvällar, dagar, helger, närsom. ibland när jag kommer hem om kvällarna o sätter mig vid tv:n kan jag knappt hört ljudet pga av deras musik. Just nu håller dom på o bankar o bankar o bankar. Hur kan man renovera i flera månader? *så less* jag är såndär som inte gärna heller går o gnäller så då sitter man här o blir irriterad istället. Igår, min SOVMORGONsdag, så började dom spela hög musik vid 9 :( just nu känner jag bara för att flytta ut på landet med typ 1 mil till närmaste granne. att folk har så jäkla svårt att förstå att det bopr fler människor än DOM här som kanske bill ha lite lugn o ro!

*arg*

TottsiGirl
0

Nee fy va jobbigt de låter!! Usch men finns det ingen hyresvärd eler någon som du kan klaga hos? Så ska man ju inte behöva ha det som du har det nu! Inte ens höra tvn då är det ju merän normal nivå på deras grejor!! :( Hoppas de löser sig!!!

E själv uppvuxen på landet visserligen inte 1 mil från närmsta granne men ändå i en ensam villa.. å hihi då är det inte grannarna som e besvärliga utan starar eller andra fåglar.. grannens kossor som speglar sig i fönstrena och tror dom ser rivaler som dom ska mua bort Räcka ut tungan Så har man otur finns det saker som väsnas i skogen oxå :P

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

emoflickan
0

heh jag e med uppvuxen på landet men såna ljud är ju trevliga ;) jag e inte van o bo såhär i lägenhet. Vi bor ju med bostadsrätter så man kan väl eg. klaga hos styrelsen men det är ju i princip aldrig som händer ngt i sådana fall.

Nettan
0

Jag tycker nog att bli väckt kl 9 är ganska rimligt ändå. När vi bodde i lägenhet så kunde det börja spikas i väggar och så kl 7 på morgonen. Du får nämligen börja föra liv efter 7 på morgonen.

emoflickan
0

Jo det är klart att man _får_ men sen handlar det ju lite om respekt oxo, jag skulle inte göra det. Och inte varje dag. Bor man så många i samma hus så kan man ju inte bete sig hur som helst. Man får föra oväsen till 22:00 på kvällarna oxo, men det betyder ju inte att man måste göra det, lite lugn och ro är alltid trevligt, vilket det var ända tills dom flyttade in.

Velsan
0

ska jag komma över å gå upp å skälla ut dem ? :D

Velsan
0

hehe den ovanför henrik håller på å slipar golv å på nätterna hör man en katt som springer å klackskor på golvet, men härom natten så va de ett nytt ljud :P verkar som hon som bor där hade hittat ett ragg ;) å inte va de tysta :P haha

Faxlin
0

haha, vi bor på landet. och här drar grannen igång med stora vedklyven klockan 6 på lördag och söndag morgon. Varje dag i veckan släpper den andra grannen ut sina gråhundar som står som idioter och skäller. Detta oavsett om det är lördag eller söndag eller torsdag. ;-)
Så dt är inte alltid det är lungt på landet när man bor i hus heller.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ronja
0

de som bor över oss, har en förmåga att alltid föra ett jäkla liv.. det slammras.. tror inte de går, utan springer (på hälarna) igår kväll/natt var det en tonårsson som gjorde uppror eller nåt.. de skrek och gapade i flera timmar vid tolv tiden inatt!! just nu är det thailänsk-kareoke (eller hur det stavas) det dånar i hela huset! jättekul för dem, men inte så kul när de överröstar min tv! Skrikandes de får väl gärna ha fest någongång ibland.. men då kanske man kan visa hänsyn annars ist…

ska gå på promenad med troja nu ett tag tror jag….

Roxanne
0

åhh med musik kommer ju jag också vilja spela :O Älska musik spec med MYCKET BAS :D reggae med hiphop :)

LeeLoo
0

www.lightmovie.com

gå in där så slipper du höra grannarna för en stund

hittade den på iFokus Insidan

-mmk-
0

man sak lyssnar på ROCK !!!

bandit ska man lyssna på :)

Roxanne
0

#11 ursäkta… inte :P

Madde
0

Vad jag tycker är att när man bor i lägenhet så får man respektera sina grannar. Där vi bor idag är det betydligt lugnare än på förra stället.

Där vi bodde innan så var det en unge som studsade med en boll i golvet hela tiden. Vilkte gjorde att man blev ett nervvrak. Sen så bankade de ris titt som tätt och det kan jag säga låter väldigt mycket.

tack och lov har vi flyttat till ett lugnare område. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

-eM-
0

Jag bodde på landet i radhus innan vi separerade. Det var helt toppen. Man kunde föra hur mycket liv som helst om man bara ville, grannarna störde sig inte och vi störde inte grannarna. Oftast så råkade vi ha fester på samma gång och då blev det ett evigt rännande mellan lägenheterna. Det var riktigt trevligt.

Dessutom var inte lägenheterna så lyhörda så man stördes inte om någon förde liv utan kunde sova gott ändå. Och nu är jag på väg tillbaka till samma bostadsområde fast till en etta. Det ska bli så skönt att komma bort från stan igen och tillbaka till landet. Men nu har dom flesta ungdomarna flyttat därifrån. Vi var 3 som flyttade ut samtidigt.