Trodde mina illrar va änglar
Trodde att mina illrar va änglar men nu är det konstaterat att dom också är illrar med mycket hyss.
i tisdags städade jag köket och gjorde ordning inför Sagas eventuella valpning. Rasmus hamnade i hallen då suprelorin chippet inte tagit riktigt än annars hade han fått vara med Saffi.
Hursomhelst så när jag hade städat klart vid 20.30 så satte ja mig och tog det lungt framför tv:n tills jag en stund efter hör något i hallen.
Tittar in mot hallen och ser att toalättdörren är öppen. Jag tänker NEEEJ! och öppnar dörren och ser att blomgjorden är utspridd över hela golvet plus fullt med vatten från vattenkannan och allt är huller om buller. Rasmus stog blixt stilla och tittade förvånat på mig. Då va det bara att sätta igång och städa. Vart klar vid 22.00 och då va det bara att lägga sig för jag skulle upp tidigt och jobba.
Sen igår, onsdags så kom clownen Saffi på att barstolarna stog så bra till att hon kunde ta sats från valphags-gallret och sen ställa sig på barstols stödet och sen på nått vänster ta sig upp på dynan och sen vidare till barbordet där jag har fullt med blomkrukor då jag nyss sått blommor och frukt växter.
Hittade Saffi på Sagas sida och fick då ställa mig och städa upp allt och dra ut barstolarna. Som tur såg jag detta ganska så tidigt så hon hann bara slakta en kruka med nyplantor. Bara att så om, den sorten växte snabbt så det va tur att hon tog dem och inte någon annan som mina gladiolus lökar.
Har tyvärr inga bilder då jag vart alldeles för irriterad och stressad för att hämta kameran.
Så nu är man rätt sliten..
Ang. Saga så misstänker jag att hon är skendräktig men ska avvakta och se om det kommer något på söndag-tisdag. Annars bär det snart av för omparning så snart hon kommit i brunst igen.

hehe jag kan se både rasmus och saga framför mig dom så busarna=) och sen kan jag även se hur saga suckar och tänker åh tonåringar=P

#1 hehe Saga är just nu mest ängel av dem alla. Saffi visade henne att man kunde klättra på boet och upp på bordet så jag fick säga till Saga några gånger sen satte jag en tunn tunn plexiglas skiva över så nu håller jag tummarna att det är riktigt illersäkrat igen…det visar sig när man kommer hem från jobbet hehe

Änglar? Finns dom? Ja inom illervärlden tror jag de flesta små änglavingar bara är där för att vilseleda oss människor. De är så fulla med sattyg de små, men personligen så är det så jag vill ha mina. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#3 Jag är nog bered att hålla med, jag vill nog ha dom busiga och fulla av sattyg
(Detta kommer jag nog ångra att jag har sagt, när jag kommer hem)
Änglar blir dom bara på andra sidan.

#4: ja jag kan säga att jag inte ens törs berätta vad som drog mig från datorn i flera timmar efter den kommentaren jag gjorde. Men jag står fast vid att jag älskar mina då de visar lite jävlaranamma och sattyg och en hel portion intelligens.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Haha, vad underbart! De behövde ju bara planteras om ;)
Paulina