Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 724 ggr
Anotherperfectday
0

Så söta =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kunde inte låta bli att lägga upp den här bilden. En kompis unge älskar pixel. Fast han vill mest busa inte bli kramad =D

Musiken
0

Nej gud sa sott!! :D

FerretCrow
0

naaw så söta =)

Faxlin
0

Underbart. Barn och illrar ihop. Det får mitt hjärta varmt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Vad sött!

Illemann
0

naaaw va söta! =D

Qviq
0

Så söta:D

"Chaos is a friend of mine."

Norrskenets
0

Så otroligt sött=)

[Cute]
0

Jag säger som alla andra åhhh vad sött! :)

Hickey
0

Men det var nog något av det sötaste jag sett

Anotherperfectday
0

Jo dom e så söta tillsammans. Senare så sprang han efter henne å busade

Satmaran
0

Underbar bild :)

Manfred2
0

Såååå gulliga =) jiises

cacao
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fler barn/illerbilder

Medarbetare på sajten irishcob

Faxlin
0

#13: åhh, och så ifrågasätter folk om man kan ha iller med barn.
Helt underbar bild du har där.

Audiatur et altera pars

cacao
0

Det är kanske inte det helt idealiska djuret för barnen att "leka" med eftersom många illrar är rätt skarpa. Det gäller att man som vuxen är med och att man fostrat illern från början. Våran "Blixtra" har varit rätt svår att träna, hon köptes av en "farmare" var minst i kullen och när vi hämtade henne så var hon mkt osäker på människor. Vi har dock idag en mkt harmonisk iller på lite över 1,5 år men hon är väldigt sällan gosig eller gillar att man kelar med henne. Har planer på att försöka få tag på en till kastrerad lite äldre lugn hona både som sällskap till Blixtra samt som ny familjemedlem då våran familj verkligen älskar illrar!

//Suss

Faxlin
0

#15: Visst kan en iller vara skarp. Men de flesta illrar är raka och ärliga djur. Det vill säga de biter inte utan anledning. Och om ett barn ger en iller anledning att bita så ska det ha sig ett bett med.
Men självklart så måste det finnas en vuxen med ansvar som håller koll på vad som händer. Och inte alla illrar passar att vara med barn. Men långt fler barn passar inte att vara med djur överhuvudtaget.

Audiatur et altera pars

cacao
0

Jag har alltid sagt att barn ska inte ha djur! har fått mkt skit för det men det står jag för. Familjen kan däremot skaffa ett djur men då ska ansvaret helt ligga på de vuxna i familjen och barnet/barnen kan ta del i skötsel och det dagliga givetvis.

Mina barn är uppvuxna med allehanda djur och den yngsta är snart 10 år så det funkar toppen med iller! men det vete fasen om jag skulle vilja ha en bebis och iller i samma familj, men det funkar säkert också för de som anpassat och ställt in sig på det i förväg. I de allra flesta fall är det ju barnet som är orsaken till att det händer olyckor men som du skriver Faxlin så finns det ju mkt djur som inte alls är bekväma att bli hanterade av barn.

//Suss

Faxlin
0

Nej överlag håller jag med dig. Barn ska inte ha djur. Men en familj kan skaffa djur dåär man kan låta ett barn se djuret som sitt. Men självklart med föräldrar som har ansvaret. Tror vi tänker lika där fast vi skriver det olika.
Det är så tragiskt tycker jag när man ser att folk med små barn går in och köer en hamster eller ett marsvin. De är inte alls några barndjur egentligen. Och de klarar absolut inte av att det någon gång hålls för hårt. Det gör en stor hund, eller en iller med, och så säger de ifrån så är det klart oftast så lär sig barnen bäst då. Genom att både föräldrar och djuret säger ifrån liksom. Då får det mer kraft.
Jag har själv haft iller och bebis och det har gått bra. Men det kräver att man är riktigt med jämt. Och håller dem ifrn varandra helt då man inte kan sitta med helt. Allt för att inte någon av parterna ska skadas.

Audiatur et altera pars