Hemligheter bakom alias!
Tänkte att det kanske vore lite roligt om alla skrev något om sej själva som de flesta här inne på iFokus inte vet om er:)
Det skulle kunna vara någon hobby, något som hänt, något ni är bra på, något ni är dåliga på, något ni är stolta över, något ni skäms över, vad ni gillar att äta, ja tror ni förstår i princip vad som helst!
Jag tycker att alla borde kunna komma på minst en sak men är alltid roligt med fler:P
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Jag är tål inte skal djur :P så nu började jag, vem står på tur??

Jag är helt folkrace tokig =)

Jag har blivit hel tokig i simhopp (började i sep förra året, trotts att jag var vatten och är höjdrädd) och just nu flyter det verklgien på och fortsätter det så här så kommer jag att kunna börja tävla i E-serien till hösten!
Tränar allt från 1 till 6 gånger i veckan (1 gång blir det alltid då det är gruppträning, men jag har svårt att inte vara i badhuset så det är mest bara måndagar som jag ej åker dit då de öppnar så sent).
Jag har fobi för larver och tusenfotingar (ej maskar, likmask är ju en larv så den räknas ej in i maskfamiljen).. när min fobi för döden övervans så blev jag livrädd för larver pga att min kusin fått en innanför huden på Malaysia och att jag såg en äcklig dokumentär om levande afrikanska kvinnir som hade larver i brösten + att en annan kusin hittade en dö skata under sin säng, en sovernir från katterna fylld med dessa vidriga kryp.
När jag var liten kunde jag tycka att en del larver var jätte fina och hade otroliga färger, nu skriker jag så fort jag ser en levade på gatan vilket roat många som trott att jag inte var rädd för något här i världen.
Storhusse gillar att köra MC, hacka Linux och spela innebandy.
Lillmatte spelar gura och tränar Taekwondo.
Jag har stark rädsla för att ringa folk på telefon. De enda jag klarar av att ringa utan problem är pojkvännen, mina föräldrar och min systers mobil (hem till henne kan jag dock rakt inte ringa!)
Jag har tränat kampsport (japp, det är helt sant).
Jag är övervakare inom frivården, älskar inredning och kan inte motstå ljus choklad.
Sara

De flesta har ju berättat om fobier så jag ska väll berätta min!
Är livrädd för fiskmåsar, blir helt hysterisk och börjar stortjuta om fiskmåsar seglar över mej eller går i närheten, om jag ser en på avstånd måse jag gå en helt annan väg.
Annars älskar jag att måla abstrakt konst:)
#2 va roligt, har alltid velat åka och kolla på det, kanske tom prova att köra själv men kommer ju aldrig iväg hehe.
#3 vad bra för dej att du kommit över dina rädslor och dessutom gjort något roligt av det:)
#4 Skickar ett pm till dej hoppas det är okej! har en kompis som har fobi för döden och maskar/larver.
#6 usch det verkar inte roligt men vilken tur att du kan ringa dina närmast åtminstone.
#7 Att vara övervakare inom frivården har jag varit sugen på till och från men hur fungerar det för dej?

#8 Ja det är jätte kul och nu flytter det verkligen på hur mycket som helst, var ner till badhuset och klarade hopp som jag varit rädd för efter ordentligt ryggplask, men nu funkar de hoppen ochså så nu är det bara det s.k. tyskan kvar så kan jag börja tävla E-serien, kanske kan jag tävla i den redan nästan tävling som är den 7/4. Om jag inte kan tävla E-serien då så kommer jag inte kunna tävla alls då för jag är för bra för den lättaste nivån och i den nivån jag skulle kunna vara med så kan jag inte ett hopp med tanke på att jag inte kommer upp i handstående. Men men, det går nog med E-serien om det fortsätter så här. Jag är verkligen glad för att jag började med simhopp då det hjälper mej att inte skära mej och sen hjälper det mej med min ätstörning.

#9 Du får berätta hur det går för dej sen och lycka till med tyskan!
så roligt att höra om personer som har/haft det jobbigt som kommer på något som får dem att bli bättre:)
Förut spelade jag mycke tennis vilket jag tycker är väldigt avslappnande efteråt, nu blir det mer tidiga morgonpromenader för att rensa tankarna och få en bra start på dagen.
Hm.. Läser i princip bara fantasy, har krabb- och kräftfobi, drömmer om att skaffa en -68 Camaro (bil), älskar min bil som är döpt till "vit puppan" och är lite av en oboynarkoman ;)
Paulina

Hmm, jag är inte så hemig bakom mitt nick. Men dock så tror många saker som inte är sanna.
Men jaja, vad har jag för saker som kanske inte så många vet om? Tror att det mesta om mig är öppet. Men jag är allergisk mot svamp. Så vill man döda mig är svamp ett bra vapen :-) Är fobiiskt rädd för taxar. Inte andra hundar, men taxar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jag ater ofta glass till frukost.
// Amanda
Jag har inte fobi, men är väldigt rädd för djupa vatten. När jag är och badar vägrar jag ut längre än att jag inte bottnar. Detta är väl största anledningen till att jag är en kass simmare - jag kan dock hålla mig flytande och ta mig fram. Samtidigt har jag en stor fascination för djupa vatten - tanken på vad som kan gömmas där nere är väl även anledningen till min rädsla. Detta är något som få, om ens någon, annan vet om i min närhet.
Ett tag försökte jag lära mig ryska. Jag kom så långt att jag kan läsa och uttala alfabetet och ord hyfsat, men förstår inte riktigt vad det betyder ;) Shto äta? - äta lampa, haha! (Vad är det? - Det är en lampa). Saga = lättroad. Min ryskabok var f.ö. en rysk-dansk bok, så vi fick lära oss lite danska på samma gång - två flugor i en smäll.
Saga är dessutom en riktigt dålig beslutstagare och har därför sitt liv fyllt av listor i vilken ordning hon ska göra saker - skivor att lyssna på, filmer att se, städa vart först, mm. Listorna görs slumpvis med hjälp av en kortlek.
Mina cd-skivor står i bokstavsordning efter den andra bokstaven i gruppnamnet. Tori Amos står under O, The Smiths under M, osv. Anledningen är att jag vill ha ordning utan att det ska se för ordnat ut.
Sådär. En massa "hemligheter" på en och samma gång.
_No way! Yes way!

Jag lever i ett organiserat kaos.
Har vart i falukoppargruva Och säger bara en sak dit går jag inte igen:)

Innan jag blev sjukskriven på heltid jobbade jag i massa år som sångerska, både i Sverige och i USA.
Har bott mer än halva livet utomlands, pratar 5 språk (tidigare 6), har gjort en näsoperation, och är hysteriskt rädd för spindlar och tycker att blöta människo-hårstrån är det äckligaste som finns :P
# 8 Det fungerar bra för mig. Gå in på Frivilligarbetare om du är intresserad, finns massa bra läsning där.
Sara

Jag är världens fobi för spy.
Jag är träningsnarkoman.
Jag skulle kunna leva på bullar och te! 
golf.ifokus.se

#10 Det är så jag känner när jag är i badhuset, alla tankar som gör att jag mår dåligt bara försvinner, alla krav som ex man måste diska, städa m.m. måste man lägga åt sidan för det går ju inte att diska när man är i badhuset, så alla krav och måste försvinner (även om jag ibland känner viss krav att klara endel hopp, men oftast funkar det om jag inte tänker så mycket) och när jag sen kommer hem (typ vid lunch) så äter jag och sen lägger jag mej i soffan och slötittar på tv eller någon film och till slut somnar jag ett par timmar i soffan, men det är såå skönt. Dessa timmar är enbart mina och ingen får typ störa mej då.
#14 Jag har också haft typ fobi för djupt vatten, men jag började ta simmärken vilket hjälpte mej att vara på den nivån som jag nu är på simhoppet. Så ett tips är att börja ta simmärken (kanske låter löjligt som vuxen att man gör det, men men) och när du börjar känna dej säkrare på grunt vatten kan du gå ut på det djupa och göra några saker för ett nytt märke.

#8 se till att prova det är super roligt=)

Älskar köra snabba R-hojar, båtar, dyka (helst vrak), fotografera och spela 360/PS3. Är också en pryltok av rang, måste alltid göra minst två saker åt gången och är väldigt otålig.
Fobi för Jehovasvittnen och telefonförsäljare 
Jag hatar att spy och grinar typ varenda gång.
Dricker i princip aldrig alkohol eftersom jag inte tycker det är gott. Kanske dricker någon cider jag tycker om en gång om året.
min stora dröm är att köra cross , även fast jag aldrig har suttit på en men drömma kan man ju ;) och har fobi för spindlar stora som små hatar dom kan knappt se dom på bild :S
#25 Testa, det är riktigt roligt! Och en sådan total frihetskänsla, även om man bara smååker på gamla skogsbilvägar och ser naturen =)
Paulina

iller och godistokig! Jobbar som musikterapeut och bor i en ladugård mitt i ödemarken! Pratar mycket och är fisk.
#25 hoppas du testar någon gång. det är underbart att köra cross! :) Pappa köpte nyss två stycken så vi ska köra i familjen för skojs skull och även som träning och gå ner i vikt ;-)
#26 & 28 jo jag måste ju göra de :D fast min högsta önskan är att bli av med min spindelfobi eftersom jag har ungeför 1 miljad inneboende långbenta jäklar haha
Okej kanske ska berätta något som ej har med fobi att göra:
Jag umgås knappt med någon annan människa än min sambo, egenvalt och stött ifrån alla så kallade kompisar som kunde drälla in hos oss :S
Jag fotar ganska mycket i sommartider (naturfoton) ibland vintertid på någon människa och resten av året när min foto inspiration ligger på noll så är jag photoshop narkoman.. gör oftast helt ointressanta manipuleringar som att klippa in ett brudpar på en tråkig strand till en snyggare och fixa så dom ej ser inklippta ut eller gör total makeover på folk.
#21 Jag undviker helst djupa vatten. De är farliga, vem vet vad för slags saker som döljer sig i djupen
Sen känner jag mig tjock och äcklig att springa runt i bikini. Kanske borde jag skaffa mig våtdräkt och såna där simpuffar man hade som liten.
_No way! Yes way!

#31 Nej du har rätt i att man ej vet vad som finns under ytan, men än så länge har jag inte sett någon ful fisk, men som sagt det kanske kommer, även på badhus. 
#31 läskigt, jag kan inte bada i sjöar som inte har lång sandbotten pga att jag får inre syner om att jag ska smacka ansiktet rakt in i ett lik :S vet ej varför får den bilden jämt när jag går i från en brygga. Roligast är att den sjön jag är mest rädd för på det viset är jag uppvuxen vid, ingen druknings olycka där osv på minst 30år och sjön min sambos föräldrar bor vid dränkte en pappa sina barn i för 13 år sedan och sedan dränkte sig själv med sänken, den sjön har jag inga som hälst äckliga syner när jag dyker i, det borde ju vara tvärtom.

#33 Jag hatar sjöar med lik :P (alla sjöar har ju det, bara att man inte ser dem) :P
golf.ifokus.se
#34 usch värsta tanken är att det ska vaar halvt upplöst så man får massa äckel på sig så man känner sig mer än lovligt vidrig än bara själva upptäckten :S Blää.. ska nog bada i sån där uppblåsbar baby pool på gräsmattan i sommar trots allt, kanske några fluglik men inget större att finna där i :S
#23 då kommer du inte gilla mig, då jag är telefonförsäljare och trivs bra med mitt jobb dessutom.
Mina hemligheter bakom mitt alias är många, några är väl att jag inte tror på kärlek och inte heller hat, är vansinigt rädd för spindlar (även såna i plast) och ormar.. spindlar har 4ben för mkt och ormar 4ben för lite.
Jag tycker om att leka med elden och gillar att stå på scen samtidigt som jag har halv scenskräck..

Även jag har djupskräck och spindelfobi. Tror på kärleken men inte för egen del. Har levt i celibat i 8 år. Säkrast så, jag har en attans förmåga att välja fel karlar ;)
Jag är mycket snällare än jag utger mig för att vara. Älskar kalops och skotsk whisky. Blir löjligt lycklig över nya tekniska prylar. Har otroligt svårt för att be om hjälp och ska absolut klara allt själv. Kan dansa salsa. Lyssnar aldrig på radio, tåler inte skval utan njuter av tystnaden. Är bra på att påbörja projekt, men till min stora skam,stupar jag strax innan mållinjen :(
#37 Det där med att inte avsluta projekt känner jag mycket väl igen. Har en påbörjad damm i trädgården till bevis - jag röjde bord det yviga buskaget, grävde en halvhjärtad grop, men inte mer. Mina sköldpaddor hoppas dock att jag genomför mitt nya projekt - en inomhusdamm.
_No way! Yes way!

Här om dagen så försökte jag ta livet av Åsa genom att bjuda henne på pizza med champinjoner på 
Jag tecknade mycket när jag var yngre men sedan några år tillbaka har varken tid eller inspiration funnits, tyvärr.
Jag har en sambo som är kock vilket gjort att även jag utvecklat ett intresse för matlagning, dock är jag hästlängder ifrån Johan vad gäller att få det gott och få det rätt =)
Något jag verkligen hatar är spindlar.
39
e hon alergisk mot, pizza lr champijonerxD?

Hon är allergisk mot svamp =)
Är tokig i att köra riktigt fort med min mc. Det roligaste jag vet därefter är kaninhoppning!
Gör silversmycken när jag inte kan sova.
Är lärarjävel sedan 10år. Suck. Vill hellre jobba med natur.
Blir kallsvettig och helt hysterisk av snor, maskar och andra människors ölspyor.
Har rosa hus med stall och en skitstor trädgård.

Har Emetofobi (kräks) blir egentligen aldrig sjuk på riktigt men mår "sjukt" varje gång barnen blir det eller andra talar om det av rädsla att bli sjuk.
Telefonfobi *ryser*
Är en World of warcraftnörd som de senaste 4 åren spelat 5-6 timmar om dagen.
Totalt beroende…
Coca-colaberoende

har fobi för: spindlar, vissa insekter, trånga utrymmen, larvar, ormar, havet, möss, råttor, hajar o andra djur som finns i havet förutom små fiskar, snor, mörker, lesbiska o sånna som har tendens åt d hållet, lik….är livrädd för att hitta grannen som e forsvunnen när jag är ute och springa med hundarna då han sägs ligga död inom 3 km från hemmet är även rädd för andar då vi även har sånna hemma i vårt hus :(
e godis beroende…äter minst 200g./dag hehe XD

har även fobi för ordet "prov" så snart jag hör vi ska ha prov förlorar jag minnet :( XD
#42 haha trodde du skrev kaninshopping och inte hoppning började snurra runt fantasi bilder av ditt vardagsrum med kaninburar till taket ^^
Jag blev färdig undersköterska i Dec förra året. Jag tar studenten nu i maj efter 4års slit. Jag arbetar inom äldrevården och tycker att det är jättekul. Har båtskräck/vattenskräck efter att jag höll på att drunkna när jag var liten. Jag drömmer mardrömmar i flera nätter om jag bara ser en orm eller spindel på bild. Jag älskar att åka MC!
Mvh Jenny

jag är ett perfekt exempel på hur ett ADHD fall fungerar
koncentrationen funkar inte som den ska. påbörjar en massa saker som aldrig blir klara. hela mitt liv är en impuls händelse. har alltid saker på gång (min sambo får snart magsår pga hur jag planerar och "stressar"). är otroligt effektiv när jag är intresserad av något speciellt.
ja, vad ska jag mer förklara? 

Jag har också emetofobi. jobbigt men ska på mitt första möte på beteendekliniken. de ska bli helt underbart. snart kanske jag kan åka utomlands =D
Jag är väldigt klumpig (på en gulligt sätt säger mamma ^^ )
jag är till 90% av dagarna glad och busig.
Jag drömmer om att bli inredare
jag älskar min mamma och pappa massor.
Jag älskar glass mer en något annat
Och jag har två olika storlekar på fötterna :)

Vill bara förtydliga min spyfobi… jag har inget problem med att spy själv eller se mitt eget spy :) Det är när ANDRA spyr eller om jag ser en spya på gatan som jag får panik osv :)
Spyr andra så tror jag att jag ska få det på mig osv… ser jag en spya på gatan så tror jag att det ligger någon annan stans också så jag har råkat kliva i det… sen blir jag allmänt förbannad på att folk spyr på gatan när det finns toaletter. Speciellt om de spyr på gatan utanför mitt fönster 
golf.ifokus.se