Ingen jul i år ..
Jahapp.. Då har stunden kommit. I år vill inte mina föräldrar fira jul.. ?!?!?!
Jag menar.. Det är ju JUL! Men icke… Ingen jul här inte.. Inga julklappar, ingen julmat, inte ens en julgran! En gran skulle man ju i alla fall kunna klämma till med.. Suck.
Detta beror inte på att vi är fattiga som det kanske kan verka. Vi bor i en fin villa i ett fint område och är väl "normal-rika" om inte något +. De har helt enkelt lessnat på julen verkar det som.. Och jag som bara kommer vara 18 när det blir jul, jag har rätt till en jul!
Hoppas jag får komma hem till min pojkvän på julafton… :(
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Måste bara tillägga att om mina föräldrar inte vill så vill dom ju inte. Och man ska inte skylla på dom för att dom inte orkar eller inte har lust..
Men lite besviken blir man allt

Det kan jag förstå . För jul öär ingen jul om man inte bakar peppar kakor o gör jul godis o pyntar det är ett måste här hemma . så Jag förstår att du är besviken det skulle jag oxå bli,
har firat jul en gång mycket avigt dom fira den den 25 dec o det kändes konstigt o sedan hadde dom inget pynt så som vi brukar göra så det var en konstig känsla och jag tyckte inte att jag fått fira jul det året, det är inte nödvändigt med jul klappar men mat o godis tycker jag är ett måste och att man har jul pynt i alla fall.

Synd, föräldrar kan få för sig mycke, som att t.e.x vara i stugan på jul. Men du kan ju fira med din pojkvän och Milton :)
#2: Ja, håller verkligen med. Tänk vad tokigt det kommer kännas att gå runt och säga "god jul" utan pynt eller en gran. Som en vanlig dag..
#3: Hoppas verkligen jag får vara där. Han skulle fråga hans mamma idag (men känner jag honom rätt har han inte gjort det). Får ringa själv och fråga henne :P

Hehe, joo det brukar vara så att dom glömer, ring till din svärmor ;D
Ingen jul!? usch vad hemskt :) albin skulle bli förkrossad om mamma inte hade gran. hans favorithögtid :)
#5: Haha, vem har sagt svärmor egentligen..? :P
#6: Ja.. Julen är ju lixom årets högtid. Vi firar inte påsk eller halloween eller namnsdagar, det är lixom bara julen och min och min systers födelsedag som vi "firar".
Julen ser man ju verkligen fram emot.. Känns jobbigt
Usch vad trist för dig Tina. Tycker att dina föräldrar kanske borde tänka lite mer på vad du känner.
Jag är inte heller någon julmänniska. Kan liksom inte få stämningen att infinna sig av någon anledning. Men inte skulle jag skippa julen för det. Vi har en liten tös här hemma som jag får ta hänsyn till. Så julgranen pyntas och julgardinerna åker upp, pepparkakor bakas och julklappar inhandlas…
*suck* Nu blev jag ju påmind om eländet igen. 
va? inte fira 18 årsdag heller?! klart man ska fira, man fyller ju bara 18 en gång! *minns det vagt* ;)
Men som du säger, jul måste man ju fira! massa god julmat och ruinera sig själv på alla julklappar =)
#10: Ett grattis räknar jag med. Hoppas mina systrar kommer hit, men ska inte få någon present i alla fall. Det har de sagt i alla fall, men man får ju se. Att familjen samlas är fira nog, en tårta på det så blir det nog bra. Man hoppas ju i alla fall :)
Och när jag är 18 så kan jag fira med mina vänner ute, så orkar inte dom fira mig så får jag väl fira mig själv
Måste bara säga!
Mina föräldrar älskar mig. Om det låter som annat är det inte sant. :P De börjar bara bli gamla, 62 och 52, och orkar inte med folk och familj och firande och sådär. Båda längtar efter att jag och min syster ska flytta så att de får lite lugn och ro. Det är därför de inte vill fira något "ordentligt". De orkar inte.
Men nog älskar de mig i alla fall
Här hemma ska vi inte julpynta något. Har jag aldrigt gjort sen jag flyttade hemifrån och det är över 3 år sen nu.
Men vi ska åka bort så då känns det rätt meningslöst. =) Förhoppningsvis kommer det finnas gran och sånt hos chrilles mamma. =) För annars skulle det inte kännas som jul.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Men Tina vad ledsen jag blir för din skull. Som klarsferrets sa, just känskan med julgran, godis och pynt. ;-)
Du får komma hit och insupa lite julkänsla med din Milton. Så får han klättra i julgran och stjäla julpynt och rycka jultomten i kängorna. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag är ingen jul älskare men för mina barns skull firar vi lite jul.
Dom får julklappar vi käkar lite julmat och har en liiiiten gran :)
Jag tillhör inte dom som börjar jul pynta flera veckor innan jul.
Våra jul pynt kommer fram natten innan jul afton och åker väck innan nyår.
Mina barn älskar inte sill och allt som finns på ett julbord.
Så varför ska man handla dyr mat ingen käkar?`
Vi nöjer oss med skinka, potatis korv och köttbullar. gröt och GODIS :P Öppnar våra julklappr och myser vid tvn :)
Har inga familjer heller som är så där juliga å de är ganska skönt.
Vissa slösar upp alla sina pengar till jul och kan inte leva på flera månader efter. De finns ett liv efter julafton också :)
Fast även om man inte har så jätte mycket pengar kan man juh köpa något extra gott och ge varann något litet att öppna. Men de viktigaste är att familjen är samlad och att man har de mysigt ihop. Och visar att man älskar varann. De är de julen handlar om för migh. Inte överflöd med presenter.
ÄÄÄlskar julen!!
Mina föräldrar pyntar inte längre för min mamma är sjuk och de orkar inte med stöket. Men julmiddag med Kalle Anka har vi.
Sara

Tina jag kan förstå att dina föräldrar inte orkar med det. men kan inte du hjälpa dem då?? kanske vore en jätte rolig överaskning för dem. Om du fixade med julpynt, julmat m.m Och varför kan de inte bara vara din mamma och pappa och dina sykon (syster).
Ha en lungn fin jul. Och inga krav ifrån föräldrar som måste ordna med allt.
Nu vet ja ju inte din sittuation men de var bara ett tipps.

#17 tänkte just säga detsamma. Om du verkligen vill ha lite mysigt med julkänsla så kan du ju själv sätta igång att göra knäck och kola och baka lussebullar.
Jag har redan börjat köpa på mig julgardiner och fönsterstjärna och så. Det är första julen som jag inte bor hemma så nu ska jag pynta för fullt!

men fy så jobbigt:( förstår dig! även fast jularna har varit skit för mig i hela mitt liv så är det något med dem som inte fås ta bort:S jag hoppas att du får en bra ju i alla fall:D

jag skulle inte klara en jul utan "jul", vill ju ha julgran å julklappar å julmat å allt :P
golf.ifokus.se
Jag förstår både dig och dina föräldrar… Men du kan väl julpynta ditt eget rum? Koka knäck osv som nån sa, och köpa julklappar åt syskon, pojkvän och kompisar. Ta in en liten liten gran på ditt rum för sjutton!
Så får både du jul och dina föräldrar slipper.