Rosett :D
Jag tävlade i Lördags och fick en nolla :D så jag fick en rosett :) Jag fick tävla på en häst som heter facette och hon är helt galen. På framridningen så stog hon bara och galopperade på stället. (överskottsenergi) som vanligt så har ju Linda varit där och gett henne extra mycket havre eftersom hon också skulle tävla i stafetthoppningen med henne och klassen 1 meter. På stafett hoppningen för Linda så gick det bra till ne början, första hindret men sen så gcik facce väldigt mycket ut på väggen och hon skenklade med ytterskenkeln men facce kyssnade inte och sen gled sadeln runt, och det kännde inte Linda förrenst hon var under hästen då sadeln hade snurratrunt och låg då på magen. Facette sprang runt där i ridhuset och hela läktaren höll andan. facette hoppade till och med ett hinder med sadeln på magen. Sedan så började hon blöda på hovarna :( och vi såg hur det bara blev mer och mer blod och facce bara sprang och sprang runt där, det var ju stigbyglarna som hade slagit i hovarna. Linda låg och nästan led där inne på banan, hon fick en hov i ryggen och i huvudet. Det stog en tjej i ena hörnet av ridhuset och skrammlade med en hink som jag inte vet vad det låg i, så när facce passerade hörnet som skrammlade hon och facette TVÄRNITADE och vände tillbaka, och hon fick fast henne, och jag sprang allt vad jag hade in på banan till Linda, och sen tog jag facce så gick vi ut, sen där utanför så kom chocken för linda så hon började stor gråta stackarn, efter det skulle hon ju ställa upp i en meters klassen, och hon placerade sig och VANN:D så det var ju det hon behövde:) Grattis Linda :P
(Linda och facette på bilden)

Grattis till rosetten

Grattis till rosetten :)

#2 + #3 man tackar så mycket :D

Grattis Grattis ;)

Grattis till rosetten.
Men hur i hela himlens namn kunde hon få fortsätta tävla med de skadorna. Tycker jag är konstigt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#5 taack :D
#6 det är du inte ensam om att tycka. tydligen så vart hon så arg och värkligen ville…:P så. Hon fick ont i huvudet sa hon, men att det skulle gå över, och ryggen vet jag inte,

Grattis.
Men jag håller med Åsa. Och jag tror inte det var skadorna på personen hon menade utan på hästan.

#8 på hästen var det bara ytligt :) Stigbyglarna hade bara slagit i vid kronranden och blivit ytligt, så efter stafetten så tog vi in henne i stallet så la dom på nått spec medlel så att det var lungt med hästen :)

haha, nej jag blir lite hysterisk av skador på djur.
Men hon måste ju ha blivit veterinärbesiktad innan hon fortsatte. Tror det är krav på tävlingar faktiskt.
Men tjejen ifråga skulle ju fått uppsökt läkare också. Oavsett vad hon ville själv liksom.
Audiatur et altera pars

#10 hmm, det var en klubbtävling, och där kollar dom inte sånnt :) det är på lokala eller vad det heter som en häst måste vetbesiktias innan :P eller hur det är :P

#11: Okej. Då är det lika fel att hästen tävlade också :-)
Audiatur et altera pars

varför?

#13: Därför att ett sår som ser ytligt ut, men som blöder på det sätt du beskrev kan visa sig vara värre än vad det ser ut att vara. Och det kan alltså bara en veterinär bedömma. Ja så anser jag i alla fall ;-)
Audiatur et altera pars
Hur har det gått med hästen??? Mår den bra bra idag?? Och hur är det med din kompis. Har hon ont än?
Usch inte hade jag vågat sätta mig på en häst igen efter en sån resa.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#14 ja precis, du har såå rätt :) dom tog in henne i stallet, gjorde rent med spec medel så att det skulle sluta blöda och sen så såg vi hur otroligt småå de var, (ytligt) det eftersom att hon sprang runt i ridhuset så cilkulerades blodet mycket så att det växte, det såg alltså värre ut än det var, men redan när hon stog ett tag inne i stallgången så slutade det blöda, men dom tog ändå på sånt medel.
#15 haha Linda sa att det var tur i oturen att det hände henne och inte mig, eftersom att det är hennes häst, och hon vet att det såklart inte var hästens fel, och hon känner ju sin egen häst som hon har haft i nu några år. Med linda är det bra, det är bara en öm punk på rygen som det gör lite ont i, men dte är ju typ som ett blåmärke :) och facce kan man säga tog nästan ingen skada alls :) många har kollat på henne :) det är ju ett STOOORT privat stall :)