Förkyld
Nu har stackars Kato blivit förkyld, han små nyser ibland, men framförallt har han rinnsnuva och hans sätt att tömma näsborrarna på är att skaka på huvudet så det flyger överallt.
Har då kollat nackskinnet och det ser bra ut (ingen vätskeförlust)
Någon som har tips på hur man kurerar han på ett bra sätt, eller är det vila som gäller?
Lillgubben då. Vila, vätska, energi och värme (inte överdriven, men inga timmar ute i snö kanske) borde göra honom pigg igen.
Söt puff han har =)
Paulina
Jo det får bli inomhus för han, värme har han då nu (han har krypit in i min huvtröja som jag har på mig, så han värmer min mage ganska bra nu
)
Jo han tycker om puffen, är ett Ikea fynd. :D
Bogey är också förkyld. Han fick sån nysattack onsdags att han inte kunde stå på bena stackarn så jag ringde vetten.
Om illern är väldigt tät i nosen så tipsade de om att man kan använda saltlösning eller näsdroppar för spädbarn. Båda finns att köpa på Apoteket som såna där små dropp pipetter, så får man försöka få in en droppe i varje nosborre.
När Bogey var som sämst tidigare i veckan så drack och åt han dåligt men lite gosaker som kyckling-hjärta, -lever och -mage slank ju alltid i så när jag tinade lite sånt så hällde jag även på en liten skvätt vatten så det blev extra mycket "köttsaft". På det viset lyckade jag lura i honom både lite näring och extra vätska för slicka rent skålen från köttsaft måste man ju alltid göra :-)
Mer tips från vetten i onsdags. Kolla så att snuvan inte blir gul eller grön för då kan han fått bakterier som behöver behandling, eller om han får han hosta för då kan förkylningen gått ner i lungorna och det är risk för lunginflamation. I båda fallen ring och rådgör med din vette.
I övrigt är det bara att härda ut.
#3, tack för tipsen.
Just nu är det då rinnit och genomskinligt, Hostan är nästintill obefintlig nu idag, så det går åt rätt håll.
Men skall hålla koll på snoret som han skvätter lite överallt, så den inte får färg.
Gav han en fårskinnspläd att sova på så han har det varmt och gott. 
Haha, nog är han frisk alltid om han tar ut all uppbyggd frustration över att ha vart sjuk på det sättet ;) Grattis till den långa tiden som var med blommorna föresten ;)
Paulina