Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 818 ggr
Satmaran
0

Nya valppåsar :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag ändå var uppe tidigt, ( Lina med gäng kom för att titta på illrarna) tyckte jag att jag lika gärna kunde göra något vettigt av dagen.

Det blev 2 hyfsade sovpåsar som jag hade tänkt att Maya ska få ha sina valpar i. De är vadderade i botten och har fleecefoder. Till den vänstra sydde jag en extra fleecepåse som ska vara lätt att ta ut och tvätta några dagar efter förlossningen. Den ger ju också lite extra värme när valparna är som minst :)

Tja, det blev ju inte så illa ;)

Aviendha
0

Men vilka härliga tyger du har fått tag på! Snyggt =)

[LiisaDagger]
0

Va fina :) Du borde ju börja sälja illergrejor.

Saaba
0

åh, va sött!

sarae
0

gud så sött!!! Adria hälsar att hon vill ha 5 stycken sådan ;) Vad hon ska ha alla till vet jag däremot inte… kanske en valp per påse?

Johan-
0

Skulle man kunna få beställa en sådan av dig?

Faxlin
0

De var jättemysiga satmaran. Där blir det mysigt att få sina valpisar i.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Satmaran
0

Åh, Tack alla!!!!

Det var ju tänkt att den prickiga skulle bli perfekt, men jag kunde liksom inte få rätt på vilka sömmar jag skulle sy först, för att det skulle bli rätt, när den sedan skulle vändas ut och in.

När jag väl var färdig med den prickiga, så kom jag på hur jag skulle ha gjort, ha ha. Hade lite vaddering kvar och tyg fanns ju efter hörnpuffarna, fleecefiltar bunkrade jag upp med sist jag var på IKEA. Ja det var ju bara att sätta igång och göra rätt, andra gången och skära ut lite i överstycket också, så att det blir lättare att hitta in. Eller kanske blivande mamman bara vill ligga med nosen ute och se sig omkring ;)

#5 Om Herr Johan inte är kräsen angående färger eller synar sömmarna alltför noga, så kan jag väl fixa till ännu en valppåse ;)

Ceciliaolucifer
0

Riktigt snygga! Det är så roligt när folk syr!! Då blir jag inspirerad ;)

jag har funderat lite på det där med valppåse, att mammailler och bebisar ligger i den. Måste bli ganska dåligt med syre tillslut? Sätt i små små små öljetter lite här och var kanske?

Faxlin
0

#8: det är absolut inget problem emd att de får syre både mamma och bebisar i påsarna. Det brukar mamma iller ombesörja.

Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0

#9 Alltså ja, det förstår jag :) Men jag kommer ihåg lusen som älskade sin sovpåse han fick med sig av dig. När jag hittade honom i den så var den alltid fuktig ;)

men det beror iofs på hur stor den blir och vilket material … och hur täta sömmarna är, hehe..

åååh jag vill sy!

Faxlin
0

#10: Ja det är nackdelen med om de älskar dem fööör mycket så de sover där när de blir stora och påsen är för dem när de är lite mindre :-)

Audiatur et altera pars

Johan-
0

Jag är inte så känslig:) Vad skulle priset för en sådan bli?

Norrskenets
0

Vilka mysiga och dom ser riktigt varma ut också=)

Satmaran
0

#12 Låter 150 kr som ett rimligt pris?

Johan-
0

Tycker jag absolut:) Vad kommer det att bli för färg??:)

LinaN
0

Vad fina!

tur att du fick gjort något av dagen när vi kom i ottan och jagade upp dig när du ändå skulle ha haft sovmorgon ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Satmaran
0

#15 Jag ska rota i tyghögen och se vad som finns hemma. Hittar jag inget intressant, så får jag väl ta en tur till Stoff o Stil. Jag har ingen vaddering kvar heller så jag får väl shoppa lite av varje.

Har du någon favvofärg?

#16 Ja se det blev ju något vettigt gjort den dagen :)

fridaas
0

Åh de är ju jättefina :D

Jag börjar bli sygsugen nu oxå :/

Ska nog hitta på något att sy :P

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.