Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 552 ggr
becka89
2009-03-06 17:20
0

Illerbur

hejsan, Nu är det så att vi är ute efter en bur till våra två illrar så vi kan åka hem till mina föräldrar med dom. då mina föräldrar har hundar som inte går ihop med dom.Illrarna ska inte sitta där hela tiden utan endast när dom ska sova.

Så nu undrar jag om det är någon som har tips om hur man kan bygga en bur?

Vill även ha tips om vart det finns burar man kan köpa billigt?

Någon som kan hjälpa mig med det=) Våre väldigt snällt

Aviendha
2009-03-06 17:23
0

Amhs har jättebra burar, men de är lite dyra med. Annars kan man ju bygga ramar i trä som man klär med när och fäster ramarna i varandra med träskruv. Då är de enkla att ta ner om man vill flytta dem med.

Gjorde en sådan variant till fågelburen och det var inte så svårt heller.

Annars kan man fynda det mesta på blocket om man har tur =)

Aviendha
2009-03-06 17:24
0

Valphage är även bra om man ska hälsa på, men det kanske inte står emot hundar och katter ;)

TottsiGirl
2009-03-06 19:39
0

Jag skulle rekommendera buren som Klarsferrets har i sin shop just eftersom den är förhållandevis stor men framförallt för att den går att fälla ihop och på så vis är mycket enklare att transportera.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

becka89
2009-03-08 15:11
0

Tack för tipsen

Har kollat på burarna på både amhs och klarsferret och båda värkar väldigt bra att ha.

men blir väldigt dyrt med frakt

så har nu kollat med min sambos morfar och han ska bygga en bur åt våra illrar så mina föräldrar kan komma och hälsa på :P