Lyckad parning
Här hemma har jag nu haft två genomförda, lyckade parningar de senaste dagarna. Först ut var Molly min lilla silvertomte och hennes kavaljer Nalle, viltfärgad. Och igår och idag har det varit Nolita, viltfärgad med samma kavaljer. Ska bli spännande det här att se hur det går. Nalle är ju trots allt hitteiller utan någon som helst känd bakgrund. Så vem vet, kanske är de släkt?
Ja, ja, vi får väl se om ett tag, hur många dagar det nu är en iller går dräktig. Har ingen riktig koll på illeravel…men hur svårt kan det vara?
Nu sover alla helt utslagna tillsammans efter väl uträttat dagsverke iallafall, nöjda och belåtna.
P.s Nalle är kastrerad sedan 1 1/2 år tillbaka, han vet bara inte om det ännu.
Perfekt gentleman att ta damer ur brunst.

Haha!
Satte nastan middagen i halsen dar :P
// Amanda

Åh, det är han och Valle då som vägrar inse att kulorna faktiskt är borta…

Haha satt bara och gapa tills det övergick till skratt

haha hadde för mig att nalle var kastrerad sedan ett tag tillbaka, förstå min förvåning ;)
"Men vad tusan, har hon två som heter Nalle? Och inte resonerar väl hon så, verkar ju inte alls vara som jag uppfattat henne!" <-- Logg över tankarna ;)
Suveränt att ha en iller utan insikt när man själv har okastrerade honor! =)
Paulina

Haha det var kvällens skratt precis vad jag behövde

Honor är dräktiga i 42 dagar plus minus några dagra, har för mig att det är två eller tre dagar. Skall bli spännade och se hur många valpar de får. 

Tja förra året när Meja parades med Valle (kastrerad) fick hon fyra valpar först… mig, Belsebub, Valle och Elliott… sen kom en till Alinda. Hon valpade oss i sju veckor… PUH!

Önskar dig all lycka med alla inbillade valpar =))
Dvs. diverse gosedjur och pipisar, som ska bäddas in i mitt påslakan… gärna tillsammans med en försvarlig mängd mat!!! + allt annat som här har släpats in i påslakanet… Nya överaskningar varje kväll ;) Här hittar man allt, just i sängen!!! =))
Sussa gott Ulrika =))
#10 Får du också underbara överraskningar under lakanen varje kväll? ;)
Paulina

#11 Jag har underbart generösa illrar som verkligen ser till alla ev. behov jag kan ha under nattens timmar =))
Jag har hittat halvruttna kycklingvingar i påslakanet…URK!!!!
Det där med BARF är en förbaskad plåga enligt min mening ;)
Ändå framhärdar man, för att älsklingarna ska ha det bra…
Men ärligt talat, jag slapp sova med halvruttna lik innan detta blev högsta mode =)) Den värsta är Maya som verkligen vill ha allt riktigt vällagrat! WOURKÄHHH!!!
Min kompis har en hund som brukar valla och ta hand om mina råttor när hon löper… Hon blir alldeles till sig och gnäller som bara den om de springer ifrån henne! :)
#12 Plötsligt så blev jag väldigt glad av att hitta pennor och pennkorkar i mina lakan ^^
Paulina

#14 Pennor!!!! Vad har du att klaga på? Kom igen när du hittar fastkletade kycklinghjärtan i kudden ;)
#15 Den dagen, den sorgen ;)
Paulina
Heja Nalle!! :) E ju helt super för tjejerna att ha tillgång till en sådan superhane :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

ÅH var skriver man upp sej på valplistan?
Funderar på o börja avla så jag söker en valp som är mycket vit och prickig! Gärna en efter varje hona!
Om hanen är hitte iller, är han då en vildiller? för alla illrar som lever/hittas ute är väl vilda? 

Självklart är han vildiller, så det blir valpar med mycket temperament!!
Ojoj! får jag sätta upp mig på valplistan?? :P

Vilda nalle.. ja det kan inte bli anant än fantastiska valpar=)

#20 Självklart, men du får skynda dig, det är rusning efter de här valparna.
#23 oh no!!! ska jag betala tingningsavgiften redan nu?? Kan det bli nån silverstrumpa där tror du?

Tingningsavgift?? Med den här rusningen så vill jag ha hela summan insatt på mitt konto direkt. EJ återbetalbart ifall parningen inte tog.
Lätt värt det! Hoppas på en randig ;)
Paulina

#27 Åh, vad jag kommer ihåg det ljuvliga kortet!!
Jag lovar dig att jag tackar min lyckliga stjärna varenda dag för att Nalle bor hos mig!! Älskar den killen så oerhört mycket!
då måste jag oxå lägga in ett nalle kort!
Fotot är taget utav Sofie B. Ovan :)
#28 Ja han har vuxit upp till en stilig pojke i ett toppen hem :)
#29 Hahaha, man kan ju tro att han blir stypt. Han va så liten och pluttig när vi hämta honom :)

ja om man lever på hoppet så gör man

Visar korten för Nalle nu men han totalvägrar att kännas vid dem. Han badar minsann inte hävdar han. Dessutom är han stor och manlig, illern på bilder är ju liten och söt. Kan omöjligtvis vara han, säger han här med armarna i kors och foten i marken!
Vill också ha en illerhane med "fantomsmärta" så det blir lätt att ha å göra med brunstiga honor.

#34 Kommer knappt ihåg att han varit så liten.
Idag har Nolitas vulva börjat krympa så nu är det bara att börja nedräkningen till valparna då.
#36 Oo spännande.. Om det blir någon polkagris randig vill Ravage ha en randig lillebror!! ;)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

har setat och skrattat mej igenom hela tråden så tårarna rinner! hahaha

jag hoppas på en rosa valp med lila prickar. då betalar jag med allt jag äger och har =)

Girafrutigt, är det något du för? i så fall måste jag hasta mig till sarae och köpa en matchande puff.

Ulrika, går du efter lista eller bara efter vem som kan hosta upp mest pengar? 
Eftersom ja va fört me o anmäla mej här på forumet behöver ja veta om ja måste råna en bank oxå för att vara säker på att ja verkligen får en valp

#41 Här är det först till kvarn OCH högstbjudande som gäller. Det ena behöver inte utesluta det andra. Presenter och mutor kan också fungera. Funderar lite på att ta handpenning redan nu. Och sen ifall det mot all förmodan inte skulle bli några valpar, erbjuda en hamster-bebis istället som ersättning. Inga pengar tillbaka naturligtvis!

humm… *funderar och blänger lite på SaraE* Vem hinner först fram till närmaste bank?
Men Ulrika, vi fyller ju på samma dag *blink blink*
Tur att det finns fler än jag som är tossiga!!!
Här hemma har vi haft en liknande erfarenhet, Fat boy fick ta en tur med Shanti.. Eller fick och fick, Shanti mer eller mindre tvingade honom. Först så fattade han ingenting men sen när poletten väl trillade ner så var det full fart.. Shanti nöjde sig däremot inte med ett försök, hon tuggade sig nästan igenom grinden för att få till det igen.. Efter ca 5 parningar (uppdelat under en vecka..) så fick hon nog den lilla slampan!!
Sen fick då Fat boy storhetsvansinne och försökte få till det med drottningen i huset Zahara… Kan säga att han sjönk ganska fort på hennes populäritetslista!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu