Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 618 ggr
ann86
0

hur gör ja med soffan?

Nu har dom gjort det igen, dom har tagit hål o rivit bort tyget under soffan.  Hur gör ni? har ni nått tyg under eller vet ni nått starkt tyg man kan sätta där under så dom inte går in där under och klämmer sig när man sätter sig ner, man har ju hört om att olyckor kan ske.

Just nu har jag inget tyg alls just på den delen av soffan, tur så är det bara mitten delen av hörnsoffan.

TottsiGirl
0

Ted lyckades göra sönder tyget under vår förra soffa.. Vi köpt bomullstyg som vi vek dubbelt och häftade fast med massa starka häftklämmor.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

NinaogRaKKerUngene
0

Her i huset har vi slått på sponplater under sofaen. Det kommer dem i hvert fall ikke gjennom.

Bogey
0

Det finns flera sätt:

- Som #2 fäst skiva/or under soffan istället för tyget. Masonit eller 4mm plywood. Själv föredrar jag plywood men det är dyrare än masonit.

- Ta bort benen så de inte kommer under.

- Fäst bräda eller bit av skiva så du fyller ut utrymmet mellan golv och soffa. Se bild på sängen nedan där jag gjort just det så Bogey inte kommer under.

[LiisaDagger]
0

Om illern är envis nog så tar de nog sönder vilket tyg som helst. Vi spikade en plywoodskiva under soffan, problemet löst.

Fruttisen
0

Jag köpte det fulaste/billigaste bomullstyget på IKEA, vek det dubbelt och häftade fast det tätt-tätt-tätt. Alltså så många häftklammers att det inte är någont mellanrum mellan dem. Du kanske har satt dem för lång isär så det blivit möjligt för dom att ta tag ?

Satmaran
0

Här har jag först skruvat loss benen och sen satt fast kycklingnät med häftpistol, sen skruvade jag på benen igen. Det funkar jättebra!! Även med kycklingnätet måste man gå tätt med häftklamrarna och vika in spretiga trådar, så de inte river sig.

sotlynx
0

Jag tycker också att någon form av träplatta funkar bäst!

HannaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja när dom grävt tillräckligt länge ställer man soffan på högkant och låter dom roa sig äst dom kan=p Mina älskar sin nya lekställning som man kan gömma sig i (armstöden) klättra på och åka kana på…

Faxlin
0

Här slutade mina att riva sönder soffan genom att de fick en hängmatta där.
Jag har en soffa i ena hallen i källaren som de bara älskade att kraffsa i. Men en hängmatta fastsatt under löste problemet. Men om de inte nöjjer sig med en sådan simpel lösning så har det kommit väldigt bra förslag redan med både nät och skivor.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Vi hade exakt samma problem. Köpte masonitskivor och sågade till, spikade och silvertejpade alla skarvar. Efter att ha kraffsats på intensivt under flera dagar gav de upp, men jag väntar på den dagen då de skaffar sticksåg ^^

Satmaran
0

Inte ett enda krafs sedan jag satte dit nätet. De insåg direkt att de mött sin överman =))

ann86
0

tack frö alla förslag, ska skaffa plywood, säkrast så nog, så hehehe=D men alla förslag e bra tycker ja=) Tack!=)

NinaogRaKKerUngene
0

Vi har også festet hønsenetting på baksiden av høytalerene. Det var nemlig utrolig morsomt å gå inn i de, og grave løs isolasjonen.

leo-
0

11  i detta nu kan du tro att det smids planer på hur man bäst tar sig förbi ett nät Skrattande

så är det här iallafall samma problem men en annan lösning

skruva av benen och ställ soffan direkt på golvet är det lättaste det har jag gjort och det funkar bra då slipper man överraskningar när man drar ut soffan för att städa oxå

Satmaran
0

Hi hi. Det verkar som att jag måste utöka listan på nödvändiga inköp inför valpköp…

Häftpistol, silvertejp, playwoodskivor, hönsnät, kardborrband, buntband, skruvar, bultar och en välfylld verktygslåda =))