Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 714 ggr
klarsferrets
0

Endast uppfödare

tanken är att det bara ska stå uppfödare här

här kan alla som är uppfödare skriva ner vart dom bor i landet och deras mail adress och eran hem sida

Så blir lättare för dom som söker uppfödare när sig.

Så du som söker en upp födare maila uppfödaren med ditt namn

var du bor ,

hur du bor, 

hur gammal du är  

och en liten berättelse om dig själv .

Och om det finns mer djur hemma,

klarsferrets
0

www.klarsferrets.se  

klarsferrets@klarsferrets.se

Vi bor i Viskafors det liger c:a 1,5 mil söder om Borås

I år kommer vi inte att ha några valpar men vi har hafft valpar sedan 2005 då vi startade vår uppfördning.

vi kan ev ha valpar år 2010 men alt om det finns att läsa på vår hem sida där vi uppdaterar mellan varven.

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var bor jag? Jag bor på Grönkullagatan 7D i HBG

Hur bor jag? Jag bor i 2 rum och kök på ca 70m2

Hur gammal är jag? Jag blir 56 år till sommaren.

En liten berättelse om mig själv. Bor som sagt i HBG, Sundets Pärla, där jag är född och uppvuxen. Flyttade ifrån HBG hösten 89 då vi hyrde vårt första hus, men då var där inga illrar i hushållet. Dom kom in i mitt liv sommaren 00 då jag fick hem min landsvägsiller Dino, i september fick jag hem Aslan som var min första vildillermix. När jag fick avliva Dino i början maj 01, så kom min 3:e iller in i mitt liv, min clown Laban. I december samma år fick jag hem Labans systrar Lina och och Ronja, sen i februari kom min Lilleman in i mitt liv. 2 dagar innan jag skulle bli 50 i juli 03, så råkade Ronja ut för en olycka i hemmet, som resulterade i att hon dog. Samma år i början av november kom systrarna Tiffanie och Tilly hem till mig. Dom andra illrarna (utom då Miller) är födda här hos mig, så dom är valpar efter Lina (Kahn), Tilly (Nanooq) och Tiffanie (Agnez). Jazz som är min andra mix är efter en valp till Tiffanie.

Och om det finns mer djur hemma. Numera har jag "bara" illrar hemma, jag har 8 små pälsar som håller igång mamma med bus och lek.

Satmaran
0

la-ida-loca@hotmail.com

Tyvärr har jag ingen aning om hur man mekkar ihop en hemsida ;)

Vi bor i centrala Malmö och här planerar vi för 2 kullar i år.

sarae
0

Min hemsida och avelsplaner finner ni på www.starshineferrets.se

Jag finns i skara och planerar en kull i år. Årets valpkull lämpar sig däremot troligtvis inte för nybörjare.

ferretgirl
0

Glömde skriva på #2# att min mailadress är trollvalpen@hotmail.com min hemsida kommer inte upp förren tidigast under sommaren. Får närmligen göra om allt då allt förstördes förra sommaren när jag fick in virus på datorn. Har så smått påbörjat att skriva igen, men det tar sin lilla tid.

Sarah
0

Jag finns i Stockholm, eller en bit utanför, men jag kommer inte ta någon kull i år.