Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 467 ggr
LinaN
0

Uppfödare sökes

Vi har bestämt oss för att vi vill ha en iller i familjen, och jag känner då att jag vill börja söka kontakt med en illeruppfödare som vi får "vara med" från början med, en illeruppfödare som står ut med miljontals frågor när vi känner oss osäkra. Eller när vi bara vill prata av oss om hurdan terrorist vi fått in i hemmet. ;)

En uppfödare som vi har god kontakt med och som vi får hälsa på och träffa föräldrarna och sedan följa dräktigheten för att sedan träffa valparna efter valpningen. Så långt det då är möjligt, för om närmsta uppfödare bor 45 mil från oss kan vi inte direkt komma på en fika på regelbunden basis.

Vi har inte haft illrar förr, men jag har haft blandade smådjur, råttor, möss, kaniner, hamstrar. Jag har även haft flera promblemdjur både stora och små. Idag har vi en innekatt, en blandrashund modell stor och en häst som bor en bit bort. Så vi är ju djurvana, jag har fött upp katter tidigare.

Vi studerar bägge två, men pluggar på halvdistans, och har lektioner kanske 1-2 dagar i veckan om 4 timmar per tillfälle men det är inte obligatoriska lektioner så vi väljer själva om vi vill gå eller inte. Så det är nästan alltid någon hemma. Jobbar jag ett par timmar extra inom vården stannar min sambo hemma för vi vill inte lämna djuren ensamma några längre stunder.

I övrigt är vi ganska så aktiva. Vi går promenader med både katt och hund, vi promenerar till och från stallet. Så på det hela taget är vi rätt så aktiva som familj redan. Även om det är genomgott att lägga sig i soffan o slappa och titta på film om kvällarna efter sista kisserundan. Vi åker också mycket på medeltids/vikingamarknader och handarbetar ofta.

Vi vill helst ha en pojke, vilken färg det är spelar inte någon större roll för oss, vi är främst ute efter en familjemedlem och inte något avelsdjur.

Vi bor i trollhättan min gubbe och jag och vi har då en relativt stor tvåa i ett lugnt område. Så det vore trevligt med en uppfödare i trakten. främst trestad men även åt göteborg till. Borås kan också passa då vi har en väninna som vi kan stanna över hos om vi kommer en helg och hälsar på.

Så är du uppfödare som letar efter ett seriöst hem som vill hålla kontakt och verkligen vill lära sig mer om illrar så hör av er. gärna på pm men även här.

MvH

Lina och Conny, Aike, Boss och Harry

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

FerretCrow
0

Lättast är nog att ni själv söker en uppfödare. det finns en tråd här som heter uppfödar lista. sällan en uppfödare sitter och söker personer just för sina valpar. men hoppas iaf ni hittar någon som faller er i smaken=) lycka till

FerretCrow
0

Lättast är nog att ni själv söker en uppfödare. det finns en tråd här som heter uppfödar lista. sällan en uppfödare sitter och söker personer just för sina valpar. men hoppas iaf ni hittar någon som faller er i smaken=) lycka till

LinaN
0

#1 jo, det är ju det jag på sätt och vis gör. För jag VET att det finns uppfödare här, och samtidigt så kanske folk kan tipsa om uppfödare också Flört

LinaN
0

Blev inte mkt klokare på den tråden, det står ju inte varifrån uppfödarna utgår ifrån. inte i alla, några få säger att de finns i malmö eller skara eller nånannanstans. litet synd faktiskt. hade vart mycket mer lättöverskådligt om det angavs var de finns nånstans.

Aviendha
0

Annars kan du ju även hålla span på vilka som planerar kull osv, för ofta berättar folk det här. Förhoppningsvis ger sig folk tillkänna, även om du kanske får göra lite detektivarbete genom uppfödarlistan, dvs kontakta dem alla och prata med dem. Men sen är inte alla som tar kull (av medlemmarna här inne) med där heller om jag får gissa.

LinaN
0

jo jag håller span nu :D

och så tycker jag att det var ett jättefint initiativ av Klarsferrets att starta en ny tråd som bara är uppfödare och var de finns nånstans! Jättebra jobbat!

klarsferrets
0

tackar .

Håller med dig att den är lite luddig den tråden om uppfödare,

Satmaran
0

Bra initiativ Klarsferrets! Den gamla tråden var för lång och rörig,

hoppas nu att alla kan respektera att det bara är en informativ tråd som i första hand ska tala om att vi finns och var vi befinner oss, så att de som letar valp, snabbt och lätt ska kunna hitta alternativ ;) Allt annat kan man ju ta via mail eller pm.