torka på illrar?;P
har börjat söka smått på illrar omplaceringar men hittar ingen förutom 3 på blocket , vars kan man söka mer förutom här, på zoonen illercafe och illervänner? ifs är det jubra att det inte finns så måånga omplaceringar men jag blir ju lika illerfattig:P

Tycker det finns hur många omplaceringar som helst. Och fler kommer det ju hela tiden. Sen så kommer ju nästa gäng om några månader, de som köpt valp som de inte klarar av och omplacerar. Tycker det är en strid ström året runt nuförtiden.

3 på blocket är väl vad jag anser vara många illrar i förhållande till antalet illerägare.
Kan inte annat än hålla med UlrikaD, tycker det är många omplaceringar mest hela tiden. Men det är väl mest under sensommaren och hösten som antalet omplaceringar är som högst. Flertalet under året gamla.
Carpe Diem
oekj jo dom tre har jag hittat på blocket tyvär så är ju två jaktillar:( och en okastrerad hane , vill helst ha en kastrerad , förut var det hur många som heslt tyckte jag
#3 Det är lätt att kastrera själv med, om rätt iller dyker upp förstås.
Paulina
#4 jo ifs men blir det inte för mkt om man illern först ska flytta och sedan direkt kastreras ? gärna tips om vad ni tycker :D
#5 det är så illerlivet är.
full fart hela tiden alltså?=)
#4 Jomenvisst, allt man behöver är en brytbladskniv, diskhandskar, bommul och nål och tråd. Det borde finnas "gör det själv guider" på nätet, bara att googla!

#8 tyvärr finns det det…. iaf "djurfabriker" där de kastrerar alle handa djur med just den metoden… utan bedövning
Jag ser inga större problem i att få hem en okastrerad hane och kastrera senare. Skulle det vara så att det är akut med en kastrering så må det väl vara hänt då, även om illern säkert finner det bättre i att ha stadgat sig lite innan kastreringen.
Paulina
Vill man inte operera kan man ju alltid prova implantat.