Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 362 ggr
hataskolan
0

OT Akuten imorn..

Blev rejält biten av min fis gris när jag skulle ge han 1godis så imorn blir det akuten för min del. Han bet igenom tummen. bloden sprutade. har nu pratat med en läkare så nu ska jag ha bandage. Jippi och på måndag ska jag stå i köket i skolan, tror inte det kommer gå.

FerretCrow
0

men om han bet rätt igenom tummen är det inte bättre att åka in nu direkt då? hoppas iaf det går bra för dig. se till att hålla rent så det inte blir inflamerat. håller tummarna för dig att det går bra.

Smex
0

på med sprit!

Det är det bästa tipset jag kan ge dig nu direkt.

hataskolan
0

#1 det var fullt på sjukhusen. Gör så himla onnnnnnnt Gråter

Aviendha
0

Gör skitont att skada fingrar, många nervändar och kilnande där. Hoppas det går bra med tummen. Tyvärr är det sådant som händer..

Fruttisen
0

#3 Det var fullt på sjukhusen? Vart bor du? Känns som en dålig bortförklaring i mina ögon, för om du nu har ett hål rakt igenom ditt finger tror jag nog att dom tar emot dig vare sig det är fullt eller inte…förr eller senare.

MimmieM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker det låter som att han bet genom nageln. Min iller gjorde likadant och det såg ut som en massaker vandrat genom mitt sovrum. Han hade slitit av nageln längs med nagelbandet (pekfingret) längs med halva nageln och bitit in till benet och slitit upp stora flika i fingret.

Akuten åker man till när det är just AKUT, annars åker man till vårdcentralen. Det du ska göra är att badda rent med koksaltlösning och förhindra att smuts tar sig in i såret.

Jag jobbade dagen efter (städtant) så det kommer antagligen inte vara några problem för dig heller ska du se :)

Carpe Diem

werner
0

Min sambo blev biten rakt genom fingret häromdagen, sprit och omslag några timmar sedan vanligt plåster så ordnar det sig ^^