Min tattuering=)
Nu är den fixad en aning och hunnit läkt för andra gången så nu är jag beredd att visa er resultatet=)
Vad tycker ni?

Närbild (lite blank pga. tattuerings salvan)

Sen har jag ju lite funderingar på porträtt tattueringen. Vissa som jag frågat här hemma tror inte den kommer få plats men på det här fotot verkar det finnas tillräckligt med plats.
Kan någon sätta tattueringen så det ser ut som att den sitter mellan mina skulderblad?
Inte för stor, skulle va roligt att se hur det skulle kunna se ut på ett ungefär.
Här kommer bilden på ryggen:

Jag hade tråkigt, så slängde ihop en bild (jag älskar att hålla på och pyssla med sånt här även om jag egentligen saknar program för att göra det ordentligt). Hade du tänkt dig större eller mindre?
Fina tassar förresten. Jag blev dessutom väldigt sugen på en egen ryggtatuering när jag satt och pillade med bilden ;)
_No way! Yes way!

SUPER LÄCKERT.SAGA85 SKIT SNYGG DESIGN.

ELLER VAR DET NORRSKENETS DESIGN I ALLAFALL SKIT SNYGG.

Ser ut att vara gott om plats :)
Det kommer att bli supersnyggt!!! Ska du göra 3 tassavtryck på den andra skuldran också, för att få balans i det hela?

oj vad snyggt, och ska du ha den bilden också kommer det bli ännu snyggare! Jag tycker som satmara att det ser ut att finnas gott om plats för den faktiskt!
"Chaos is a friend of mine."

#4 vart jätte bra men går den göra mindre? inom dessa linjer på bilden
#6 Vad för design?=)
#7 Tycker också det men vissa som tittat på min rygg trodde den inte skulle få plats. Vet ännu inte om jag kommer tattuera in den men det lär isåfall bli något på andra sidan som balanserar det hela, vet dock inte vad.
#8 Tack=) hehe roligt att du tycker det, tycker också det men har inte bestämt mig än, kommer känna efter ett rejält tag först innan jag bestämmer mig=)
#5 Jag fixade bara till just den bilden, vem som har målat den kan nog Norrskenets svara på :) Grymt snygg bild för övrigt! Jag tror det kan bli riktigt snyggt som tatuering!
Ska bilden vara i färg eller i svart/konturer? Jag tror det kan bli lite rörigt om man gör något även på andra skuldran, tror det blir bäst att "bara" ha tassavtryck på ena och bilden i mitten.
_No way! Yes way!

Personen som gjort bilden är dima här inne och hon är otroligt duktig.=)
Den kommer isåfall va i färg, svart och skuggat som bilden ser ut=) Jo det förståss, risken är att det blir för mycket/rörigt.
aja nu ska jag till vetten då familjens hund Felizia ska kolla upp sina knölar vid tissar och mage. Hennes mor dog i bröstcanser vid 10års ålder och Felizia fyllde 10år för några veckor sen.*otroligt nervöst* =´(….
Det är svårt att säga, eftersom jag inte är tattuerare själv eller vet eakt hur stor den blir. Det bästa är väl att irl visa upp ryggen och motivet (förslagsvis för den som ska göra den) så får de avgöra. En för liten tatuering tappar ofta detaljerna, och kan upplevas som en "fläck". Sen så växer man i dem ;) Den på sidan tyckte jag var enormt stor när jag gjorde den, och var lite osäker på om den verkligen skulle vara så stor, men numer hade jag önskat att jag tog i mer ;)
Ta det inte som kritik för att du vill ha den mindre eller så. Förstår absolut om du vill det, men jag tänkte bara ge lite tankar som kan vara värda att ha. Men "slutbedömningen" gör tattueraren bäst. Vet h*n att de kan göra ett bra jobb av det så är det bara att köra på =) Och nu är väl teknikerna och hjälpmedlen bättre än förr med ;) Jag är väl lite skadad med när det kommer till storlek, den "spärren" försvinner snabbt har jag märkt ;)
I vilket fall så kommer det bli så sjukt snyggt så jag vrider mig av avund bara vid tanken =)
Paulina
Ps. Tassarna är underbara! Tycker placeringen av dem blev jättebra, dem ska du vara stolt över Emma!
Paulina
Något sånt här snarare? *ignorera att det ser ut som om din rygg är blåslagen, haha*
Usch, inte kul med såna veterinärsbesök. Jag håller tummarna för Felizia! Hoppas allt är som det ska.
_No way! Yes way!
Jag tycker dock att tatueringen kanske ska vara något större än vad den är just på den bilden. Kanske inte lika stor som den första, men ett mellanting. Så att den börjar något över och/eller slutar något under "tass"linjen, om du förstår hur jag menar.
_No way! Yes way!
Jag provade litegrann, säkert att det ska vara i färg?
svartvitt var grymt snyggt annars :)
Skit snygg bild på både illrarna, men också på tassavtrycken som redan är läkta och klara. Bilden på illrarna tycker jag är lika snygg vare sig den är i färg eller i svartvit. Jag har själv tänkt mig en tatuering av 3-4 av mina illrar, troligen också dom på ryggen. Eller 2 på varje skuldra, ska först hitta en tatuerare som är bra på djur också vill jag veta vad han/hon tar då detta är något man får spara ihopa till.

#12 Ja jag har redan bestämt vilken som kommer få göra tattueringen, dima här inne. Den kommer även att ändras en aning innan hon kommer tattuera den=) Ja jag vill ha den ganska så liten men den kommer va tillräckligt stor så inte detaljerna kommer bli för klottrigt eller hur man ska säga=)
Men ville bara se på ett ungefär hur det kan se ut, har lite dålig fantasi att försöka föreställa mig hur det skulle kunna se ut=)
#13 Tack! Faktiskt riktigt nöjd nu när tattueraren fixat till det jag inte va riktigt nöjd med.=)
#14 hehe nu vart det svårt men tror det blev snyggare när du gjorde den mindre=) sen får man se hur det blir om den blir gjord men nu vet man på ett ungefär.
Fick inget svar ang. knölarna men vetten misstänker att det är canser eller liknande. Går inte göra något nu när hon är skendräktig.. sen fick hon utskrivet för öronen då vi märk att det vart något och det hade vi rätt i och det visade sig va en inflammation och sen fick vi utskrivet en salva för hennes vulva (vet inte vad det heter på hund tikar) då hon fått svamp fast mamma är så noga att torka päls och allt när hon vart ute så det va lite att ordna ändå, hon har vart helt prima i hela sitt liv och nu börjar hon få problem lite då och då..har mycket med åldern att göra..
Tack så mycket för hjälpen!
#15 Ja det tror jag också, den första blev för stor och den andra kanske blev en aning för liten.
#16 Det där vart en lämpligare storlek=) ja tanken är att illrarnas masker ska vara i färg (Saffi blir rätt svart/grå) och frågan är hur Sagas färg blir sen hur mycket vitt en tattuerare kan sätta dit i maskerna så inte illrarna blir så hudfärgade.. resten är svart och skuggat/grått.
#17 Ja det är det, önskar att man kunde få se i två exemplar hur det kommer se ut på huden hehe
#18 Tack! Tassavtrycken är lite ljusare än på bilden så som är mer sot/ask färgade=) Ja det tror jag också att både svart/vit och i färg blir snyggt, tur man har tid att tänka efter. Pengarna ska ju sparas ihop också då den kommer ligga på 3000-3500:- nånting där. Det skulle också va snyggt=) det som är så bra med ryggen är att huden ändras så lite där så risk för att bilden ska bli sne är väldigt liten=)
#19 Precis, inte för stor, men inte missa detaljerna som är så underbara på teckningen. Dima gör nog ett bra jobb, hon har ju även erfarenheten av att veta hur en iller ser ut mer än på kort, vilket antagligen hjälper mycket för att fånga detaljerna och livet kan jag tänka mig. Någon aning om när? Inom ett år, 10år? Vill ju se den på dig nu ;)
Paulina

#20 Ja precis, det är ju själva detaljerna som gör bilden så levande=) Ja absolut, vågar nog inte släppa lös vilken som helst på den här tattueringen då den är så viktig att den blir så bra det bara går och just att dima har illrar själv, kan måla dom så bra så känner jag mig helt säker att släppa henne för att få klottra på min rygg hehe=) Man får se hur många vändor det blir man åker till gävle då hehe
hehe ingen aning, ska först ta mig tid att tänka, tänka lite till och yttligare lite till innan jag först bestämmer mig att jag verkligen vill ha en tattuering på ryggen. hehe tålamod;) lär nog garanterat ha bestämt mig om 1år;) men sen vet man inte om det kan gå snabbare eller längre;) Är ja taskig nu?hihi;)

Tänk dig storleken på den tavla du fått målad, och placera den på din rygg. Jag tror inte att du kan få den så detaljrik och verklighetstrogen i ett mindre format. Dessutom måste man ta hänsyn till att färgerna flyter ut i en tatuering, så den är kanske bara så fin som du vill att den ska vara… ett par år. Vår hud förändras, vi solar, badar blir större eller mindre. Vår hud lever sitt eget liv och färgerna flyter ut. Detta är något vi måste tänka på, när vi väljer ett motiv. Emma du är ung!!!
Nu skiter jag i vilket :) Jag är 45 år och allt jag gör med min kropp är för mitt eget höga nöjes skull ;) Blir det skit av det hela, kan jag alltid dra på mig ett tremannatält =))

jag tycker den blir finast svartvit. ljusa färger bleks bort så otroligt snabbt =(
#22 Haha, ett tremannatält! Du är för härlig =) Får jag joina om det går åt fanders här med? ;)
Paulina

#24 Fniss! Kanske bäst att vi delar ett familjetält då :)
Om vi sen investerar i ett förtält, kan vi ta emot besök också=))
Ja, hellst ett armétält med kamin och grejjer, då får vi ju plats med illrar och hela faderullan i bara farten. De går säkerligen att bygga ut med ;)
Paulina
#22 Mer än ett par år tar det allt innan tatueringar börjar flyta ut. Min första tatuering är 5½ år gammal och har inte förändrats något. Den är i svart, brunt, grönt och gult och sitter på handleden. Sedan är dessutom färgerna man använder nu bättre än vad de var för en sådär 20 år sedan, och håller bättre. För att förebygga förfulningen är det ju dock viktigt att sköta om den riktigt - här är det starkt solskydd som gäller om sommaren :)
_No way! Yes way!

#26 OH YES!!! Nu börjar vi snacka grejer =)) Tänk vad vi ska spara in på hyrespengarna =)) Vi kopplar helt enkelt ihop armetält allteftersom vår "misslyckadetattookoloni" växer och frodas =)) Alla lever i en gemensam "burka" och ingen behöver skämmas =))
#28 Underbart! =)
Paulina

#27 Hrmpf…. Jag vet, men jag älskar att sola och det är sällan jag använder solskyddskrämer ;) Jag har märkt att färgerna som används idag är betydligt tåligare än de som användes för 30 år sedan. De flyter inte på samma sätt och bleks inte heller så lätt :)
Ingen är gladare än jag för detta :)
#30 Är ju bara att smeta solskydd bara på tatueringen och sola på :)
Tihi, vilken fin idé ni har på G. Ett litet tältkollektiv med illertöntar, det skulle va något 
Och bara för att så slänger jag in min femåring Bob. Han hälsar att han nog var lite mörkare i början, åtminstonde de första månaderna. Tror han.
_No way! Yes way!
Äh, vet inte Bob att ormar ömsar skinn? ;)
Paulina

Tycker att Bob ser ut att vara vid fin vigör än så länge ;)
Hur ofta ömsar de skinn?
Jag var faktiskt riktigt duktig de första veckorna i somras och pillepetade med tops och backspegel, men jag tröttnade snabbt :) Fick bara någon mysko vit aurora runt blommorna… Njaäää!
Enkelt för dig som har lille Bob på armen… Jag är vig som en diskmaskin, så att duttidutta solskyddsfaktor 30 på exakt rätt ställe mitt på ryggen….ha ha ;)

#22 Njae..den är ca 42cm lång och 22cm bred i verkligheten så den blir liiite för stor hehe;) Ja just därför måste jag ta mig tid att fundera grundligt på alla sätt och vis innan jag bestämmer mig.
hehe ja precis, helt rätt det!
#23 mjo det är det värsta men som sagt så bestämmer jag mig inte för ett tattueringsmotiv genom att skynda på utan det får gärna gå ett år eller mer innan jag känner att det inte är något jag bara vill ha nu och inte sen.=)
gör det ont att tatuera sig?
#35 Generellt sett ja. Det är tunna nålar som går in i huden med färg i hög hastighet. Dock är det olika från person till person. Jag gråter, killen tycker det kittlas. Är du intresserad finns massor att läsa inne på bodyart (länk i min signatur)
Paulina
#33 Äsch, du får ju ta och bli en kringelmänniska som är så vig att du kan vika dig dubbelt och kolla på ryggen ;)
#35 Det känns. Hurpass ont det gör är högst individuellt. Vissa tycker det gör ondare på ben/muskler, vissa på "fläsket". Vissa klarar mer än andra. Vissa tycker att det kliar väldigt efteråt (något som är jobbigt då man absolut inte får klia). När jag gjorde min i ljumsken tyckte jag bara att det brände till lite, medan jag kände en som gjorde på samma ställe och inte klarade av att göra mer än konturerna på sin.
_No way! Yes way!