Lång prommis=)
Idag var det ett så strålande väder så jag och Rasmus gjorde mamma och Bozze sällskap.
Och som vanligt träffade man en del folk som fick hälsa på Rasmus. Men när Rasmus och jag skulle möta mamma och Bozze så gick det förbi en tant som bara gick och glodde på Rasmus medans hon sa usch, vilken hemsk. usch usch vad avskyvärd sak.
Så då exploderade jag och höjde rösten och sa åt henne att om hon inte hade nått snällt att säga så behöver du inte säga någonting. Vart så arg, hade så lust att säga: Men vilken ful tant, hur kan du bara visa dig ute såhär!?!
Som tur gick det raseriet över ganska så fort då jag träffade många intresserade personer sen som till och med vågade klappa Rasmus.=)
Började fota när jag lugnat ner mig efter den fula tanten

folk har så många fördommar tyvär :( vmen vad härligt det såg ut ,kankse en dum fråga men att gå ut med en iller följer dom en eller är mdet mer som en katt som man själv följer?

#2 det beror på vilken iller du har=) Men oftast är det väl dom som bestämmer takt och riktning. Envisa djur är det.
#3 haha okej =) jo jag har ju förståt att dom är envisa ;)

#2 Det vet jag allt för väl men oftast är det bara possitiva och nyfikna reaktioner.
Som HannaM skrev. Men när det gäller Rasmus så följer han oftast mig, springer jag så springer han=) Så han håller väldigt bra takt och ändå gick vi där han aldrig har gått förut men han gick på som en hund=)
Djup snö

okej , gud vilken sötis han är =) åh jag blir bara mer och mer iller sugen snart sitter jg fast i taket tror jag haha

Geeee mig ;)

Vilket underbart väder, och perfekt konsistens på snön *avis så det skriker om det* Vad roligt att kunna gå på så bra! Tycker Phoenix är super, men det verkar vara en fis i rymden jämfört med Rasmusnallen =)
Paulina

haha du skulle verkligen sagt det där till tanten =)

#14 Ja verkligen ett perfekt väder och snön va väldigt plogvänlig;) Ja jag vart väldigt stolt över honom, sen när vi vände och skulle gå tillbax så trodde jag att det skulle gå fortare men då va grabben helt slut. Såg verkligen ut som, men mormor ska vi tillbax hela vägen!? och la sig platt på backen hehe så då fick han lifta med mig tillbax=) Då är man trött för det är ju så typiskt illrar att det alltid går snabbare tillbax. hehe det är bara ut och träna;)
#15 hehe ja jag hade nog gjort det om jag inte pratat i telefon med mamma samtidigt. Hon frågade va det vart när jag skällde ut tanten så jag fick stå och föklara för mamma vad som just hade hänt hehe. men tanten hade nog behövt den kommentaren för att tänka efter lite hur hon uppförde sig. Jag respekterar gamlingar men beter dom sig så då tappar jag respekten för den gamlingen direkt för dom är ju ändå äldre och borde veta hur man uppför sig.
Som tur va det bara jag som tog illa upp, Rasmus fortsatte att busa glatt i snön=)

haha rasmus skulle ha bitigt henne i hälsenan eller nått =)
Tanten var säkert avensjuk ;P

#17 haha ja problemet är att han är för snäll. Jag vågar släppa fram honom till främmande och han sköter sig alltid=) Väluppfostrad grabb;) Men nästa gång ja träffar på tanten och hon slänger ur sig så ska jag överväga att säga det där jag tänkte;)
#18 Ja något måste det ha varit, kanske grälsjuk liten ful tant=p
#10 Väldigt söta ! ; )

#20 Tack!=D
OBS! Såg att jag sett fel ang. streckan. det ska såklart vara lite mer än 800m.
*sorry*