Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 449 ggr
skrollan
2009-02-26 20:31
0

Frontline?

Var hos en vetrinär jag börjar få ganska bra förtroende för, haft super otur med tidigare vetrinärer!
Berättade att illrarna lätt blir smittade av skabb. Frågade då vad han ville ha för ett skriva ut recept och sedan kolla i microkåp och berättade även att vi hade katt.
Han tyckte det var konstigt att det spreds sig snabbt till katter, för att mellan hund och katt gör det i det på samma sätt. Men självklart höll han med om att man ska behandla alla.

Han trodde jag ville ha en undersökning nu, men förklarade att det inte behövdes, men ville veta pris eftersom man vill att alla kollar sina till träffar.
Han tyckte det lärt dyrt och tippsade om frontline som även är receptfritt. Mot fästingar och används mycket på katter.
Är det det medlet som man inte ska droppa i örat med typ alkohol i? Sa ändå att jag skulle kolla upp det med er här inne :) Känns ju mycket billigare eftersom vi inhandlat ett eget microskåp.

Hoppas ni orkar läsa, sök grejen/min dator pallade inte ikväll =/

sarae
2009-02-26 20:33
0

nej nej och åter nej vad gäller frontline enligt mig. Det är inte gjort för att döda skabb, så har du otur kan du få ge dem 5 omgångar utan resultat. Frontline och stronghold kostar ungefär lika mycket. Har man en schysst veterinär, så kan man ibland få det utskrivet mot en lite summa för receptet bara

FerretCrow
2009-02-26 20:34
0

Jag vet faktiskt många som behandlar med frontline i öronen på illrar då dom har skabb. själv har jag aldrig råkat ut för skabb. peppar peppar ta i trä…

skrollan
2009-02-26 20:37
0

#1 okej. Då ska jag absolut inte använda mig utav det. Trodde jag hittat en bra vetrinär nu ju =( Sarae kommer du ihåg om den hemska jag berättade som skulle"slå" skrollan när han skulle vaccineras om hon bet honom. Haha vilken rolig humor den gubben hade. Finns det inte en illerbok man kan lämna till vetten :)

#2 okej :) men jag fortsätter med stronghold och hoppas på inga skabb. Hoppas ni förblir skabbfria också ;)

sarae
2009-02-26 20:57
0

#3 jo honom glömmer jag inte :( synd att du ska ha sådan otur med veterinärer!!