Förresten.. Är det bara jag som är hysteriskt julig av mig? Jag bara ÄÄÄLSKAR allt som har med julen att göra.
Skriv gärna era bästa jultips!
Sara

Jag är enligt alla som känner mig och abslut enligt familjen ett hysteriskt julfreak.
Jag blir som tossig med mina tomtar och gardiner och allt som kan göra det juligt. Och alla dessa lampor (som enligt gubben gör att vi kan kapa ved på elmätaren)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

det är nog jag som är det mest i den fam . allt ska upp o stor städas o laga mat , o baka jule baket det är så mysigt tycker jag
älskar julen…men oj va galen man blir på kära mamma som har total tomte dille…vart man än går dyker det upp en tomte…man kan ju inte ens vara på toaletten ifred utan att femtioelva tomtar glor på en ;) Så jag har fått lite tomte fobi kan man ju säga…dessutom har jag sedan jag föddes fått två "fina" samlar tomtar varje år en mamma å en från mormor….gissa om den kartongen kommer hamna längst ner i källaren när man skaffar hus ;) aldrig att det kommer in tomtar hos mig ;) men gärna allt annat som e juligt ;)
#3 Vart fixar man en sån julstrumpa? 
Sara

#5: Låter som om din mamma och jag kan slå oss ihop:-)
Mina barn får varje år en julsak, behöver inte vara en tomte jämt. Men något juligt som de lägger i sina jullådor. Det är julbonader/tomtar/ljuskedjor/adventsljusstakar/dukar ja allt möjligt juligt. På det sättet hoppas jag att när de flyttar hemmifrån ska kunna få det juligt i sin lägenhet utan att behöva bli ruinerad.
Här hemma har det varit väldigt uppskattat. Gav ingen julgrej till äldsta grabben förrförra julen, ahhh vilka bannor jag fick. Så det var bara att ge sig ut i mellandagarna och inhandla en ljuslykta. hihi
Audiatur et altera pars
#5: En mellanstor julstrumpa skulle inte vara fel, den minsta tycker jag var lite för liten.
Jag gillar julen och alla förberedelser, tycker däremot att allt är över för fort. Man hinner ju inte ta fram sakerna, innan dom ska packas undan igen och det är inte lika roligt :-) Min favorit tomte, ca 20 cm hög i porslin, står framme hela året som hustomte.
/Ammi

Det här är faktiskt första gången i hela mitt liv som jag längtar efter julen!…känns skönt:D mysigt är det:D jag längtar tills jag får baka lussekatter=) och nästa jul får tösen vara ed..så kanske hon kan få smaka ett russin eller två om hon är riktigt snäll:D…
hehe….2 russin på 1 år….vilken lyckostund;)

Vikken mysig juwlstrumpe
#9 Hur kan det komma sig att det är första gången du längtar?

mm får nog springa heheh till stan o fixa tyg o sy jul sokor åt våra små här 
Ska till Panduro hobby och Ikea i morgon och de har ju redan satt fram alla julsaker så risken är att det blir nudlar till nästa löning..
Sara

ja men det är ju inget ovanligt när det gäller dig hehe
ska kolla i fr oxå om jag hitar något kul.
så handla nu inte upp allt här hemma hihihi

#10…hmm..jo, det är lite komlicerat…men julen ha arldrig varit för barnen i min släkt:(…de vuxna har firat jul och supit på bäst de vill:S….julafton var en mardröm:S

#14, aha förstår trist när
det blir
hej tomtegubbar x 111 nubbar

#15 Mm..särskillt när man är så liten=(
Nu kunde jag äntligen se julstrumpan. Såg den tyvärr inte på jobbet. =)
Tänk om man hade en julstrumpa i Iller. =) Den hade jag helt klart köpt. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Min favorit årstid är ju då julen :) Jag bara älskar den med allt glitter och spec när man ska pynta boxarna i stallet med glitter och granris och allt :D:D:d
är det nån som har något julkort på sin iller?:D

#18: Roxanne, man ska inte pynta boxarna med glitter. Det är jättefarligt. Det finns hästar som dött av det.
Granris kan man pynta stall med. Och en och annan apelsin med korinter om man vill. Men allt mänskligt påfund som inte är ätbart ska hållas från stallet.
Audiatur et altera pars

Madde, jag blev inspirerad av dig. Bara måste se om jag kan sy en julstrumpa i illerformat.
Audiatur et altera pars

#19 dumma ridskolan dåååå… dom sätter ju fanken upp kulor också :S ska se om jag har nån bild från min ridkola så kan du se hur dom hade gjort :O

#21: Att en ridskola gör på det sättet är bortom allt mitt förstånd. Där borde det finas folk som vet vad man ska och inte ska göra.
Men tyvärr det är därför veterinärerna har så bråda tider i juletider på grund av alla dessa julpynt och hästar som blir sjuka och i vissa fall dör.
Hästar är nyfikna djur, de vill gärna undersöka saker. Och de undersöker genom att smaka. Hualigen vad hemskt.
Audiatur et altera pars

#22 det hade jag faktiskt ingen aning om :O aj då. Precis, dom an nån borde faktiskt veta. :(
#19: ..julmys i stallet, jaaa! =) glöm inte att man kan pynta med stora runda knäckebröd med spritsade saker på och ev. en och annan pepparkaka som inte hästen når.. ;)
man får försöka vara så förnuftig man kan så att det blir mysigt atan att riskera hästarnas hälsa.
Ett tomte kort på begäran av Roxanne…. "Mamma, jag VILL INTE! jag hatar ju tomtar"
något suddig…

Elsker julen! Med snø, gaver, pynt og familien samlet. Har allerede laget noen av julegavene for i år, men siden jeg ikke er hjemme fra skolen før 23. des så får jeg heller ikke pyntet noe før da! :( Nåja, skal uansett feire julaften på hytta iår, sammen med mine tre små pelspølser, min mor, far og lillesøs. Lillebror er i søramerika, så det blir første jul uten ham. Nyttår skal jeg feire med en gammel venn jeg ikke har sett på årevis.
Legger ved et julebilde tatt julen -03, like før Speedy kom i brunst.