Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 508 ggr
[IsabelleA]
0

Helgens Händelse

Nu har jag och iller tjejen Hulda flyttat till mormor och morfar (problem hemma, därav flytten). Hulda och jag fick ett eget stort rum (på minst 25 kvm) med badrum, dush och kakel ugn. Super mysigt. Hulda bor på Toaletten tills jag iller säkrat ordentligt och tagit bort det som Hulda skulle tycka var intressant. (vaser på låga höjder osv). Men det jag inte la märke till var hålet som var precis bredvid kakel ugnen. Jag lät henne springa löst medan jag satt och pluggade och höll koll på henne så att hon inte rev i några papper men sedan hörde jag henne inte efter 2 minuter. Konstigt tyckte jag och jag letade tills jag hittade hålet. Det var precis i hennes höjd och precis vid ingången var det som ett stup på 40 cm. Alltså ett hål rakt ner och sedan ett väldigt stort utrymme in under golvet. Där satt jag. Först tänkte jag att det var ju bara att plocka ut henne men sedan när jag insåg att hon då krypit in under golvet blev jag liv rädd. Jag grät av räddsla och hämtade godis och lockade på henne. Jag satt med fick lampan i nästan en halvtimme innan hon dök upp vid hålet igen, jag nådde henne inte utan kunde bara känna hur hon nosade på mig men försvann sedan in under govet igen. Morfar som är fd. arkitekt hade byggt detta hus och visste var hon kunde ha gått och var det tog stopp, bara som en nöd lösning men efter ännu en halvtimme kom hon fram igen. Jag ville verkligen få tag på henne nu eftersom att hon inte kunnde ta sig upp ur hålet själv. Jag fick tag på henne, kanske inte på det bekvämaste sättet men jag fick upp henne. Aldeles dammig var hon, skakade och luktade kalk. Så hon fick mycket friskt vatten och jag kollade ögon och nos så att det inte vastnat dam eller liknande. Nu har jag sköljt av henne med svalt vatten och satt henne i säkerhet. Vi ska bygga för hålet så att inget mer kan hända. Man måste nog mista någon för att förstå hur mycket man älskar denne.

Madde
0

Oj vilken traumatisk händelse.

Kul att du har fått ett så stort utrymme att bo på så det kommer nog bli toppen i övrigt.

Fast jag känner igen det där med iller som försvinner. Min iller försvann in i skåpen i min förra lägenhet och var borta bra länge, hörde bara en pingla inne i skåpet och jag kunde inte få ut honom. Efter 30 minuters pina kom Xander ut och såg så glad ut. hehe.

Tur det slutade lyckligt med Hulda. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[IsabelleA]
0

Ja, riktigt tur asså! Gud vad rädd jag var!

Sara
0

Jag har haft en iller under en garderob. Fick bryta upp en bit av väggen för att få ut henne.

#0 Tror lilla Hulda har haft skitskoj. Glad

Sara

mandariiin
0

va gulligt med namnet Hulda Flört

[IsabelleA]
0

#3 Ja, vad gör man inte för sin bästa kompis? ;)

Hulda har haft väldigt kul måste jag säga. När jag släppte ut henne för andra gången sprang hon genast till hålet (Där morfar, smart som han är, satt en frigolitbit) som Hulda tyckte var jätte kul. Hon krafsade på Frigoliten och plötsligt hade vi ett snöfall i hela mitt rum! Wow.

#4 hihi, tackar. Hon blev döpt till Hulda eftersom att det var namnsdagen den dag hon kom hem till mig :)

Tzatu
0

Usch då! Jag minns när min Navi kröp in i pojkvännens dator och jag inte fick ut henne. Då började jag nästan med att gråta… Tur att det gick bra med Hulda!

tortoise
0

Vad skönt att höra att det gick bra med Hulda- det är jättehemskt när de försvinner så där!

[IsabelleA]
0

Jo, riktigt skönt att jag fick upp henne! :)

Hemskt när de försvinner. Dom kommer ju i stortsett in nästan över allt.

Faxlin
0

Men lilla Hulda då, inte skrämma matte så där.

Men grattis till ett boende som låter suveränt för er båda. Ja när nu hålet är igentäppt alltså :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[IsabelleA]
0

#9 haha, gissa om jag blev rädd!

Jo det är super stort och skönt här :) Vi trivs super :D