illerbur
vet att man inte ska ha illrar i bur, men jag undrar om det går att tex göra om en stor garderob som illern är i tex under natten eller nån timma varannan dag då man kanske måste göra och man vill att illern instängd.

Jadå det kan man göra. Vet att en annan tjeje här har en sådan bur. Själv håller jag på med ett likadant bygge till min Ambra. hon bor med sonen, men ibland är det bra att kunna ha henne säkert.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
okej, men hur länge kan man ha illern i buren då? haha tänker på om man kanske sover länge….. finns det någon maxtid för en iller att sitta i bur?

dom enda gångerna som våra är instängda i sin bur är när vi är på iller utstälningar annars är dom i kök hall o balkong
#3 okii. jo illern ska vara lös på mitt rum, men under vissa nätter måste min hund sova i mitt rum, vill inte att dom är tillsammans utan att jag har koll. har även smådjur som jag inte vill att illern ska äta upp under natten. men jag tänkte att illern skulle få vara med mej vart jag än är under dagen och bara sova i garderoben under natten. den lär ju ändå va trött då och garderoben är ju ändå gaaanska så stor över 2 meter ca 70 djup och kaske 60 bred.

Jordbruksvärket säger 5 kvm till iller o om du har mer än en så ska du lägga till 1 kvm.
men den måste ha tillgång till vaten o mat o olika lek saker för den sover ju inte hela natten utan är gärna uppe o leker lite oxå
jag tycker nog att du kan ha ilern instängd under natten, så länge buren är rymlig, å att den har saker att akrtivera sig, å att den får mycket lek å uppmärksamhet när den är utan för buren ;)
okej, vill ju kolla att det är okej, vill ju inte vara taskig mot illern. jo leksaker och i flera våningar skulle ju uren vara såklart. så den har mycet att göra.

Som sagt var. Det ska inte vara någon fara om de inte är i buren jämt. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vad har du för andra djur då tyra? får jag se en bild på dig? 
marsvin…. vet att det kanske inte går, ska försöka hitta nån annan lösning på vart illern kan vara. har ingen bild på mej.

mhmm, okej