Liv
Hej!
Ungefär hur länge lever illrar?
Mvh SimonK
Idag är väl livslängden någonstans mellan 5-6 år och upp till ca 8 år. Sen finns det dom illrar som har blivit mycket äldre än så, vet att en här inne som hade en iller som blev ca 12-13 år gammal om jag minns rätt. Allt beror väl på dels gener, men också att dom lever så optimalt dom kan.

Funkar inte sökfunktionen för dej SimonK????
Han är bara 10 år står det på sidan men kan ge dig ett tips, kom på en massa frågor om illrar och skriv alla frågor i en och samma tråd istället för att skapa flera miljoner med trådar, det är lättare för oss andra som vill läsa andra trådar som inte är från samma person.
Når jeg var fersk ildereier, og hadde flere spørsmål, skrev jeg dem ned på et ark. Når jeg ikke kom på flere spørsmål, postet jeg et innlegg hvor jeg spurte om alt.
Da får du samlet alle svarene du får i en tråd, og det blir mye enklere og oversiktlig for deg 
Vil også legge til at jeg synes du er tøff som tør å spørre jeg 

#2 lite dumt att kanske dömma en person när dom bara är 10år gammal. det är ju bara roligt tycker jag att han redan nu börjar att fråga om detta djur =) Men det är ju inte lätt att vara 10 år och kunna med en massa komplicerade forum på internet.

#5 Ursäkta!
Vadå dömma?? Detta var en fråga direkt till Simonk, min "sök" funkar sällan eller aldrig och det är riktigt irriterande när jag vill veta något! Är själv nybörjare! Jag tror att även om Simon är 10 år så kan han mer om datorer än mej, och då kan han ta reda på all info direkt.. Om sök funkar dvs! 
Läste min fråga nu.. Och Ja den kan läsas "spydigt" oxå men så va inte min tanke.. Herregud han är ju bara 10 år! 1 år yngre än min Dennis! (sambos son)

#6 ja det va ju det jag menade att din kommentar lät lite spydig.

#7 Det kan itne låta spydigt när man läser, det är din tolkning. Utgå alltid från att alal är vänliga och trevliga så ser den inte spydig ut.

#8 jo det e sant men finns ju andra oxå som klagat att denna lille kille gör så många trådar. men som sagt jag tycker bara det är roligt/gulligt att han gör det.

#9 Jag tillhör inte de som klagar! Och inte de som bråkar heller.. Tänkte mer för sin skull att det är roligt att sitta och läsa mer fördjupande trådar som finns bland den otroliga kunskapen här inne!

#10 jo men nu vet jag och fler att du inte menade illa så nu är det ju ingen fara =)
Utrolig så mye diskusjon det kan blir av ingen ting 
Nå leste også jeg desverre innlegget til Dima som litt spydig. Derfor skrev jeg som jeg gjorde i mitt innlegg, så gutten ikke skulle bli skremt bort.
Bedre å gjøre det på den måten enn å komme med masse kritikk synes da jeg. Da blir man jo bare ytterligere skremt.