Malmö djursjukhus
Nu sitter jag och väntar på att Irma ska bli färdigkastrerad på Malmö djursjukhus. Till min fasa läser jag på en tråd här att vissa av veterinärerna är rena slaktarna! Någon hade tydligen kastrerat sin hona där och fått problem med njurarna efteråt pga skadad urinledare!
Kan man inte lita på att djursjukhusen har veterinärer som vet vad dom gör?
Jag får panik! Någon som kan lugna mig???
Jag steriliserade min hona där för många år sedan och det var inga problem. Det jag blev förvånad över var att dom inte visste vilket valpsjukevaccin hon skulle ha.
Sedan dess om det ska göras nåt så kör jag hellre till Helsingborg. Där kan dom iller
Jag skulle aldrig operera mina illrar på djursjukhuset i Malmö, har hört (på nära håll) av alltför många att deras djur har blivit dåliga efteråt. Jag bor själv i HBG och jag rekomenderar hellre djursjukhuset där, eller så Din Veterinär som bara ligger någon km där ifrån. Och där finns Torkel Falk som jag vill påstå är Sveriges bästa veterinär när det gäller illern och deras sjukdomar, ska jag bara vaccinera och ibland även kastrera så går jag ibland även till en veterinär som heter Vivika Ågårdh, hon har sin lilla klinik ute i Mörarp ca 2 mil utanför HBG. Hon är även billig och gör ett jätte bra jobb och illrarna vaknar fort och är inte så groggi efteråt.
#2 Det var nog lugnande svar ;0)
#0 Nu är klockan så mycket att jag hoppas att du har fått besked om hur det har gått även om Irman inte vaknat ordentligt.
Det kan uppstå många frågor när hon kommer hem så jag skickar ett pm med mitt nummer om du vill prata eller undrar något i kväll… jag är hemma så det är bara o ringa.
#2 Tack! Det hjälpte!…. Jag bor dessutom 8 mil från HBG vilket ställer till det lite.
Men Irma är hemma sedan några timmar. Hon har ätit och tagit en kort runda i huset, kissat på golvet och stulit en bit kattmat. Nu sover hon i sin säng.
Men ni skulle se ärret. Det är väldigt fint sytt och så, men det är gjort med en enda tråd i nylonliknande material. En knut i var ände av såret.
Och tratten blev en kjol efter 20sekunder. Hur ska jag lösa detta?
Tror jag ringer IllerCafé!

#4 Är det stygn som försvinner av sig själv? Isåfall har din lilla tös fått väldigt lättsamma stygn=)
Jag tycker tratt är helt onödigt efter en kastration. Så jag tycker att hon kan vara utan tratten för nästan alla illrar struntar i kastrations såret.
#5 Nej stygnen måste tas bort. Men hon är jätteduktig! Hon har inte rört såret. Inte ens tvättat bort de blodrester som finns. I går sov hon hos mig i timmar. Sen åt hon lite lever, gick på toa och sov igen. I morse var hon vrålpigg och for runt huset som en liten torped. Katterna fick rädda sig upp i fönstren och bokhyllor. Hon har ätit och gått på toa som vanligt och verkar inte känna av såret alls. Men tratten fungerar verkligen inte. Visst sitter den kvar om jag sätter den i hennes sele, men hon blir olycklig och går in i ett hörn där hon lägger sig och piper hjärtskärande. Så kan vi inte ha det. Nä, det får bli på hennes villkor. Igen.

Strunta i tratten och håll koll på henne istället. Har kastrerat ett helt gäng, både honor och hanar och inga har haft tratt. Det har gått jättebra. Fortsatt bättring till tjejen!