Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 2840 ggr
Tesan
0

Illergrindar!

Japp då fick vi idag reda på att vi fått en lgh i ett helt nybyggt område med uteplats o allt!

Det kommer då bli ett rum som illrana får ha själva så jag har lite tankar på att ha en grind dit in o även en till uteplatsen! Dom springer ju alltid lösa men det kan ju vara bra att ha när vänner kommer förbi!

Jo till saken då, har ni bilder eller ideer som man kan ta hjälp av!?

Flytten blir till våren men det är ju bra att vara förberädd!

Tack så längeGlad

Theres
0

jag har massor med bilder på mina grindar/lekhage (hemmabyggt) under tråden: såhär kommer min hemmagjorda illerhage se ut…

golf.ifokus.se

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

såhär ser våran grind in till illerrummet ut. det är min pojkvän som snickrat!

Sajtvärd på Iller.ifokus

elinn
0

Personligen gillar jag inte riktigt grindar eftersom dom sitter där dom sitter och inte går att ta bort. Vi har planer på att göra två skenor som man sätter fast på var sida om dörrkarmen och sedan trär man i en trä/plexiskiva ovanifrån. Då kan man ju ta bort skivan när man vill ha öppet i rummet och slipper en öppen grind som kanske är i vägen.

Är urusel på att förklara men hoppas du förstår ändå =)

klarsferrets
0

vi använder plexi glas till typ grindar det är bara att lyfta upp om man inte vill ha dom där

sarae
0

#3….så har jag det framför min balkong med plexi glas…funkar super!

JossanH
0

men våran blir jättebra när den är öppen faktiskt. Så lutar golvet lite så grinden liksom "fastnar" i öppen läge så den inte åker igen!

Sajtvärd på Iller.ifokus

holtz
0

Tesan! Är det i Kungälv ni fått lägenheten? Isåfall vilket nybyggt område? :P nyyfiken ;)

Tesan
0

I Ullstorp, Kareby!

Ska bli jätte spännande, inflyttning mars,april!

Det blir nära till jobbet, Swedish Match o till stallet i Kareby där vi har våran häst!

Letar igentligen efter gård men priserna e ju lite väl höga!

holtz
0

Åh grattis! Fasen va kul å inte illa å jobba på swedish heller ;)

Faxlin
0

Ska försöka knäppa kort på våra illergrindar som vi har vid ytterdörren. Den är med illersäkrat galler för illrarna längst ner så de kan se vad som händer ute. Annars är de i trä. Och så dubbla så man öppnar dem som en saloondörr.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Alla verkar ha grindar och saker till dörrarna. Vill ju jag oxå ha. =)))

Hmmm det blir till och köpa lite material och ev fixa så att vi slipper springa ut genom ytterdörren. För det går i 180 och sen har man 4 illrar efter sig. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tesan
0

Nu har man fått lite ideer om hur man kan bygga o så!

Tack för alla förslag, har ni fler bilder så skicka gärna!

-eM-
0

Finns en vitrindörr på IKEA som passar perfekt som iller grind, den kostar bara något på 100kr och då har man ju en glasruta i mitten så man ser ilrarna hela tiden och dom kan titta ut ur illerrummet om man har ett sånt. Den bassar perfekt i ett normalt dörrhål.

JossanH
0

#13 IKEA gör verkligen många saker som passar oss illerägare! Bra tips eM!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sabina-old
0

#13 Det finns ingen bild eller vet du vad den heter?

holtz
0

och vart kan man hitta plexiglas? har tittat på clas ohlson..men dom var bara 20*30 cm och det blir på tok för dyrt att köpa en massa sådana å fasta ihop med varandra…

Therese-jhfd
0

15# Jag vet inte om jag och eM menar samma dörr nu, men jag köpte en på ikea (på fyndavdelningen för 25 kr) som heter Bonde som jag tänkte använda som avspärrning här hemma, tyvär är den lite smal (70*70 cm) så jag kommer bli tvungen att modifiera den lite.

Alwyn
0

Fan Jossan, en sån grind vill jag med ha!!! Jag vill jag vill jag vill!!! Synd att ingen kan hjälpa mig med det :(

-eM-
0

Precis den jag menar Therese! Kom på att alla dörrhål inte är just 70cm. Men som du säger så kan man ju fixa lite med den för den är verkligen jätte fin som illerdörr tycker jag.

Ceciliaochlucifer
0

Jag har en vanlig ikeagrind i trä, där jag har genomskinnlig pvcplast som jag har buntbandat fast! Mysigt att kunna se igenom den!

Faxlin
0

#20: Det där med att se igenom är otroligt bra för illern. De får då möjlighet att känna sig mer delaktiga även när de inte är med i samma rum.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

#18 Du får skaffa dig en händig pojkvän som gör vad han blir tillsagd! Cool

Sajtvärd på Iller.ifokus

Roxanne
0

#6 jäääklar, mner bilder på rummet tack :d

monicany
0

Själv har jag byggt saloonsdörrar åt Nanna , ska se om jag har någon bild att lägga ut,är inte helt säker om jag hittar någon.

Johannah
0

Vi använder oss av BONDE-vitrindörrarna från IKEA. De passar utmärkt i våra dörröppningar. :) Iaf i den till illerrummet.

Dock kostar de 300-350 kr beroende på vilken färg man ska ha på grinden. Jag har dock köpt våra på fyndet för ca 40-50 kr/st.

Postar ett par gamla bilder på våra grindar. Inte de bästa då de är tagna för att visa alla dessa filtar jag måste ha utspridda där inne, inte för att visa just grindarna. :)

Johannah
0

En till.

ronja
0

johanna- när du har den grinden, kan du ändå stänga den rätta dörren?

har själv ingen grind, men skulle vilja ha.. men ändå kunna stänga den vanliga dörren, utan att först behöva ta bort grinden.. Glad

Roxanne
0

#27 smart ;) haha Flört är det inte bara att sätta den utanpå? asså på dörr listen eller va de heter :P så kanske man kan stänga båda? :P Komplicerat hur som hällst :P

ronja
0

#28 det är ju tur för dig roxanne att du är så smart!! nu kanske inte jag är det alla gånger.. men det kan jag ta Räcka ut tungan nu frågade jag mest bara för att få lite tips om olika alternativ.. då jag även sett fina grindar som är monterade på annat vis.. sedan kanske det spelar roll vad man har för list och så.. jag vet inte och det var därför jag frågade…

Tesan
0

Riktigt snygga måste jag säga, ser ju riktigt elegant ut!

Något sådant måste det ju bli…

ronja
0

hittade en bild på en grind som maria, trojas uppfödare gjort.. den tycker jag var väldigt fin.. önskar jag var så händig.. den sitter fäst i båda gångjärnen.. (dvs även upptill.. kanske syns dåligt på bilden..)

Johannah
0

#27 Jajjemen, det går att stänga dörren. :)

ronja
0

#32 ok.. tack! =)