Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 874 ggr
sarae
0

OT Spikmatta!

Jag vet att det finns många här inne som lider utav olika former av värk, eller andra sjukdomar som har en negativ inverkan på deras vardag. Därför vill jag passa på att rekommendera en sak som faktiskt slagit mig med häpnad samt med största sannorlikhet kommer att påverka resten av mitt liv.

Nämligen en spikmatta!

Jag har sedan många år en ryggsjukdom som heter bechterews, som gör att jag har en kronisk inflammation i saccharias lederna (svankotan), och på sikt kommer min ryggrad att förbenas. Detta gör att jag har ständig värk, som jag står ut med utan problem. Men om jag anstränger mig, lyfter etc så blossar inflammationen upp och jag får olidligt ont, och kommer ibland inte ens ur sängen. Visserligen hjälper tabletter oftast, men hur kul är det :)

Hur somhelst, när jag låg inlagd på sjukhus nyligen för mina utslag samt neuropatisk smärta, fick jag en present av min mamma. Min vännina hämtade ut den och ringde glatt för att medela att jag fått en spikmatta. Jisses tänkte jag, hatar min mamma mig verkligen såååå mycket? Hur som helst, kom jag hem, och var tvungen att testa den här läskiga prylen. Redan efter 10 minuter var jag mycket bättre i ryggen. Jag blev avslappnad, och mådde helt enkelt riktigt bra. Provade vidare ett par dagar, och ja, det fukar verkligen!  Det som tidigare tog antingen en timmes övingar, elelr starka antiinflamatoriska tabletter flera timmar att lindra, försviner nu på 10 minuter, medans jag ser på tv (jag har även somat på den, framför tvn, något jag aldrig tidigare har gjort!)  !jag har även märkt att det funkat mot min neuropatiska smärta som ingen än så länge vet vad det beror på, samt min huvudvärk jag får allt som oftast. Och jag har inte ens ägt den mer än 2 veckor, dessutom snodde min mamma med sig den till frankrike (tackar för den!), så jag fick en ny först idag… och kom hem från jobbet, sliten, med brutalt ont i ryggen, och kände dessutom hur det brjade pirra i nerverna, och hur utslagen var på väg. Efter en timme på mattan, mår jag bra igen!

Förlåt att jag babblar på här, men jag har som sagt blivit frälst, och hoppas att fler kan bli hjälpta utav det här. Nått som har användts i tusentals år, och funkat, kan egentligen inte vara fel :)

http://www.shaktimattan.se/ kan ni läsa mer, och även beställa en.

Och nej, det här e inget marknadsföringsknep, jag har ingen som helst kontakt med företaget. Jag har bara köpt en matta, och blivit riktigt nöjd!

UlrikaD
0

Om den kan bota min migrän och min ryggvärk också så vet du vad jag önskar mig i födelsedagspresent.Flört (psst. 27 februari ifall du glömt, ha, ha)

sarae
0

#1 jag tror faktiskt den skulle hjälpa!

Nån som vill vara med å dela på en födelsedags present till stackars ulrika som ligger däckad i migrän alla dagar i veckan?

Norrskenets
0

Såg att det skrevs i båda så jag kopierar in mitt inlägg här istället=)

Har hört att spikmattor ska göra riktigt bra ifrån sig=) den va inte så farligt dyr heller, trodde faktiskt den skulle va dyrare.

Har själv skulios, alltså ryggraden är lite som ett S i svanken och vissa morgnar när jag vaknar så kan jag ha så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Undra om en spikmatta skulle hjälpa?=)

Grattis till spikmattan eller vad man ska säga;) du har tur att du fick en sån "mirakelmatta"=)

hehe skulle själv behövt en;)

TottsiGirl
0

Jag kommer helt klart till skara inom en snar framtid för att prova hehe.. Både jag och min mamma har funderat på en spikmatta men det har aldirg blivit av..

Och som #3 säger trodde nog den skulle vara dyrare faktiskt..

Men det är ju helt underbart Sara att du känner att något så förhållandevis enkelt hjälper så mycket :D

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Satmaran
0

Jag har hört talas om dem tidigare och funderat över om de verkligen hjälper, underbart att få en konsumentrapport här ;)

Skulle vara kul att få fler rapporter innan jag själv investerar i denna mirakelmatta :)

KickanW
0

Jag har en spikmatta och tycker väldigt mycket om den. Använder den främst för att slappna av, vilket jag har svårt för. Brukar ligga 20-40min innan jag ska sova.

Vattunalle
0
FerretCrow
0

har oxå hört att dessa är kanon =)

Theres
0

Jag har alltid velat ha en spikmatta…. kanske jag kan gå normalt sedan :P

golf.ifokus.se

Theres
0

Det finns så många att välja på när man väl sökte… vad tror ni är bäst? långa eller korta "spikar"?

golf.ifokus.se

sarae
0

#10 min matta kommer från sajten ovan…där kan man bara välja färg :P

werner
0

Min mamma önskar sig en sån där pga ryggvärk.. tittade på en sån spikmatta för ett halvår sedan såg inte så farligt ut ^^

Theres
0

Dumma dumma dumma… nu har jag köpt en bara för det… kan ju inte låta bli att köpa intressanta saker… hoppas den funkar =) Står ju att den hjälper mot ischias, och det är väl det jag har, men nu för tiden är det bara 2 dagar i veckan jag har det, förut var det varje dag =)

golf.ifokus.se

FerretCrow
0

#13 men det är ju bra att det minskat så då kanske du får bort det helt nu om du är flitig med denna=)

Theres
0

Jag köpte en såndär ring också som fanns på den sidan… stod att man fick varma fingrar om man har kalla… mina fingrar är alltid kalla, tror jag har dålig blodcirkulation… har iallafall lågt blodtryck… så den kanske hjälper också :P

golf.ifokus.se

Aviendha
0

Jag tröstar mig med att med mitt låga blodtryck så har jag lite att bygga på innan det blir för högt Oskyldig Blev nästan sugen på att testa en spikmatta, även om jag inte har någon värk eller så, bara efter att ha sett hur saligt lycklig sarae var av den ;)

Ska tipsa mamma som har skolios och övriga fel på ryggen.

Vattunalle
0

#15 är du rökare?

testade morsans i dag på rek tid och sätt… funkade fin fint ;)

blir till att investera i en sådan!

Theres
0

#17 Jag har aldrig testat en cigarett i hela mitt liv faktiskt =)

golf.ifokus.se

werner
0

#15/#17 Också dålig blodcirkulation, men har nu rökt och snusat i ungefär 6 år och jag hade så lågt blodtryck förut så jag svimmade nästan så fort jag gjorde något plötsligt, nu är det fortfarande lågt men bättre så att röka är inte så dumt vid lågt blodtryck ^^

Aviendha
0

#19 Haha, jag snusar mer än jag bör och inbillar mig att det låga blodtrycket med de svimmningsattacker jag får när jag reser mig har blivit mindre. Så jag får kanske klassa det som i medicinskt syfte Oskyldig

Satmaran
0

Jag har också haft väldigt lågt blodtryck i samband med en depression, fick då ett tryckutjämnande medel som faktiskt funkade ganska bra. Effortil 5 mg. Vet inte om du provat detta, Paulina, men kanske det funkar på dig också :)

Jobbigt med svimningsattacker, man blir liksom otrygg i sig själv av att inte lita på sin kropp. Inte kul att rasa ihop vid busshållplatsen ;)

trollet85
0

#2. du kan ju skicka hit en matta oxå Flört samma datum som Ulrika DTungan ute

Bogey
0

Vicka bra tips.

Frugan har redan skaffat spikmatta så det är bara att köra igång. Sen har jag också lågt blodtryck så jag får börja snusa jag med. Har lite dåliga järnvärden också så lite extra rödvin i veckorna gör nog inte heller skada för blodvärdena. Undrar om man kan få det på högkostnadsskyddet? Tungan ute

Aviendha
0

#21 Det ska jag lägga på minnet om det blir värre igen! Blev bättre när jag var 18, sen om det beror på hormonspiral eller snusning, eller rentutav vuxenheten vet jag inte ;)

#23 Mouahaha! Då vill jag skriva ut illrar på recept, för de lättar upp sinnesstämning och ger mening till livet vid svåra perioder. Givetvis ska det vara starkt subventionerat! ;)

reptilia
0

En sån bara måste jag ha! Skrattande

//Joe, Spårvagnsförare

klarsferrets
0

Denna verkar bra.  funderar på att beställa en sådan här.

Är vi fler som ska betälla så kan man ju gå i hop läste att om bestälde mer än 3 så fick man 10% avdrag.

Citat ur den sidan

"Shakti Spikmatta levereras fraktfritt. Vid köp av 3 mattor eller fler ger vi dig dessutom 10% rabatt."

Någon som är intreserad.

TottsiGirl
0

#26 Hmm de låter ju som en bra ide :) Detta får vi prata vidare om :P

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

klarsferrets
0

vist det kan vi göra.

Theres
0

Idag har jag ONT… vill ha min spikmatta nu och se om den hjälper =) Tror dock jag kommer få mer ont av den… :D

golf.ifokus.se

KickanW
0

#29: Ja, första gången… När du legat ungefär fem minuter, då kommer det göra ONT! Sen kan det bara bli bättre. För mig var det skönt efter sådär en kvart första gången. För andra har jag hört att de fått ligga på den flera gånger innan det slutat göra ont.