Greenies?
Nu är det såhär att Milton äälskar greenies, iaf den med leversmak, men hur ofta får man ge dom en bit? Det är väl kanske som med allt annat godis men man måste ju fråga :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
greenies har jag i alla fall fått för mig är nyttigt för iller då det tar bort tandsten etc. Men som allt annat så ska man inte ge för mkt…kanske 2-3 om dagen eller så. Vad som kan hända däremot är att bajset kan bli grönaktigt….bara så man e medveten om det å inte tror att det e magsjuka ;)

3-4 per dag kan du ge honom. ;-)
Bra för tänderna med. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

haha, vi svarade samtidigt. ;-)
Audiatur et altera pars
hihihi….ja du här får man vara snabb om man ska hinna först hihi

Japp, men ni är så duktiga på att svara så jag inte hinner med längre. Så snart kan jag pensionera mig och släppa det här till Madde och er ;-)
Audiatur et altera pars
Var hittar man de där Greenies? Åsa har du möjlighet och köpa till mig annars???
Helst lite större påsar. Ev ska jag till marieberg nästa vecka och inhandla ramar till mina tavlor. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
de finns i nästan alla djur affärer…men det är inte alla som har de stora påsarna…

Men Madde, jag kan gärna köpa Greenies till dig. Tyckte grabbarna om smakproven dom fick?
Audiatur et altera pars

Köpte Greenies till Busan i förra veckan. Hon tycker att de är mums mums!!

Mina älskar Greenies allihopa faktiskt.
Audiatur et altera pars
Åh, det är så bra! Var ute med en polare igår och köpte illergrejer, och hittade till min förvåning Feline Greenies! De har äntligen tagit in dem här i stan, och de finns i massa smaker :D Köpte leversmaken igår..
#6 De stora påsarna finns här i stan hos mej, men de kostar 69:-
Det var lite mycket just igår :P Fast det kan kanske bli svårt att ge dem till dej om jag skulle köpa :) Men bara så du vet ^^
greenis? har aldrig sett det i ngn djuraffär faktiskt.. tror ni att man kan be dem köpa in?

#13: Det borde du kunna göra.
Audiatur et altera pars
Jag har inte heller sett dom fram tills någon månad sen tror jag. Men nu har dom det i "min" affär i alla fall :) Skönt
- har sett att de har både stora och små påsar greenies på granngården. Och i slutet av månaden har de (den lokala GG iaf) husdjurs-tema igen och erbjudandet: köper man 1 kg iams, får man fyra småpåsar greenies på köpet. Gillar inte företaget som tillverkar iams, men bra att det kommer erbjudanden på saker och ting i alla fall.
vet inte vilka som tillverkar greenies?

Ja men vad är det för djur de ges till i vanlig fall?? Är det katter eller?? Står det vid djurmaten eller ska man fråga efter det i kassan?? hm…undra om de har fått in de på odal i mora?? Eller på djuraffären i blg?? Fast i blg är man ju inte så ofta iof.
det är till katter från början…men benen (tandborstarna) finns även till hund
Jag har sett dom i dom 2 djuraffärerna jag varit på senast, och de har båda gångerna varit vid "godiset" till katter och hundar.
En stor påse hur mycket innehåller en sån???
#16 då ska ja ta en sväng förbi Granngården imorrn så kankse vi kan få testat om lille Teddan oxå gillar Greenies :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Greenies gick hem här hos mig i alla fall. =)

Det brukar de göra Madde, jag har några här hemma som dissar vissa smaker, men annars tycker alla om någon smak.
Audiatur et altera pars

#18 du nämnde tandborstar, menar de dedär stora hårda gröna sakerna? kan man ge dem till illrar?
golf.ifokus.se

#25: Japp man kan ge dem till illrarna, sedan bajsar dom grönt. ;-)
Mina tycker inte om den dock.
Audiatur et altera pars
Nu har jag äntligen hittat Greenies. I och för sig är det första gången på månader som jag besöker en djurbutik som säljer sånt.
Åsa du behöver inte inhandla något sånt åt mig längre. =) hihihi.

Okej, då struntar vi i det :-)
Bra att du har hittat det på hemma plan liksom. ;-)
Audiatur et altera pars
Yes, så det fixar vi lätt. =)
Jag köpte greenies på granngården lantmännen.. Köpte två små påsar en med lever och en med kyckling smak.. Testade en och ted tyckte tydligen att det smakade smaks.. Nu så fort nån kommer in i köket så srpinger han och ställer sig under skafferiet och luktar mot dörrspringar och sen plockar han fram hundvalpsögonen..
Jaa vet att dom finns där inne SNääällla bara en bit??en liten liten nu när jag är så snäll :p
Så hos oss gick greenis hem har blivit hans favoriter direkt :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

detta måste jag prova :)
har gett mina tandborstarna förut men då det bara var sunniva som åt den så kändes det lite meningslöst :)
de andra lekte bara med dem upptäckte jag……
testa dem ulrika! Min kräsna odåga till stitch ääälskar dem! bra för tänderna dessutom!

kanske kan vara något för hero också då :)
han ratar allt förutom mat och yoggsiar….
precis som stitch ;) förutom mat vill han bara ha yoggisar (som han inte får) å greenies! Så testa å kolla!

får man se en bild på en sån påse?
Läste just att Greenies tandborstar kan vara livs farligt för hundar! Tydligen kan det fastna i tarmarna etc, och massan de är gjorda av kan tydligen inte smältas av hundar! Borde det inte vara samma för iller då? http://www.cnn.com/2006/US/02/14/dangerous.dogtreat/index.html
Det här e bara tandborstarna, inte greenies för katt.

Jo det borde vara det samma för illrarna då. Så det känns väl som om man inte ska ge dem dessa tandborstar. Fast ärligt har jag inte gjort det ändå. ;-)
Audiatur et altera pars

Då var det ju tur i oturen att det bara var sunniva som åt dem så vi slutade med dem :)
jag har faktiskt get mina sånna…så nu har jag vänt upp å ner på hela lägenheten på jakt efter rester, men de verkar inte finnas några…. Lite pinsamt eftersom vi gav bort sånna i julklapp på vår julträff förra året! Som tur e har jag inte hört att något ska ha hänt….lite ångest ….

#36 då vet jag, och då vet jag också vilka "tandborstar" du menar, helt fucking sjukt….