Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1861 ggr
*L*
0

behöver iller

vad behöver man köpa till sin iller innan man skaffar den?

det jag har kommit på är:Toalådor,mat/vatten skål, leksaker, transport bur, mat och toasand

vad ska man köpa mer för mion hjärna står helt still

elinn
0

Sovplatser måste den ha =)

Det kan vara nästan vad som helst; filtar, gamla tröjor, mjuka kuddar m.m.

*L*
0

#1 det vet jag juh :) men jag tänker göra Roxannes stil köpa allt en iller behöver innan jag har en iller :P

Faxlin
0

Ett sele är inte dumt att införskaffa. Alltid roligt att kunna gå ut och gå med sin lilla vän.

Andra saker är:
Klotång
Parafinolja
Vetegroddolja
Lite godis;-)

Ja, sedan har jag också stillestånd i hjärnan just nu. Men det kommer säkert mer.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

*L*
0

Vad är Parafinolja? *nyfiken*

Faxlin
0

Parafinolja köper du på apoteket och det är bra att ha det hemma. För man ger det till illern om man misstänker att den ätit något den inte bör äta. Då kan parafinoljan hjälpa det som illern ätit ut ur illern. Med andra ord så smörjer den illern invändigt så att saker som egentligen inte ska finnas i mage och tarmar har en möjlighet att följa med ut. Man kan klara sig från en del veterinärbesök med en sådan flaska hemma.
Även fast allt inte löser sig för att man har det, men det kan vara värt ett test i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

kitty
0

är det någon som har en bra internetsida med illerburar osv? vad är överpris för saker och ting?

Faxlin
0

Vad som är överpris får man nog titta på från sak till sak. ;-)

Audiatur et altera pars

kitty
0

#7 ok..

Faxlin
0

Men är du fundersam över något pris, fråga här inne. Vi är ju många här och bor på olika ställen i landet. Även det spelar nog in på priserna, vart man bor och sådant.
Själv köper jag bajslådor för 30 eller om det var 40:- på Dollarstore och tycker att de fungerar super. Riktiga kattlådor med kant på. Finns oftast i tre olika färger och håller minst lika bra som de lådorna som kostar 200:- på zoo affären.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

#6 Om man håller koll på tradera, blocket och andra annonssidor så kan man ofta hitta bra saker till låga priser.. Fyndade en bur på tradera i fredags http://www.tradera.com/auction/aid_30093353

En ny sådan bur kostar i djuräffären i Uddevalla 1500:- + ca 550 för inredningen.
S
Så jag tror det är som åsa säger att man får kolla från sak till sak och vissa saker kan man ju som sagt hitta begagnat och göra klipp på..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

kitty
0

ok tack för era tips..ska kika på det

Faxlin
0

#10: Visst kan man göra riktiga bur fynd på nätet. Speciellt begagnade, men den stora nackdelen är att de flesta burar finns neråt i landet. ;-)
Ja, för mig då som inte bor där nere.hihi

Audiatur et altera pars

Borgarn
0

#9 Åsa! kostar toalådor bara 30-40 kr på dollastore? Förvånad
*jag är stammis där när ja är hemma hos mormor ;) *

AmmiG
0

*L* En liten plastburk att hälla upp vatten i, kan vara bra att ha, när du är ute med den blivande pälsen varma dagar.

Faxlin
0

#13: Japp, och de är superbra. Köpte min första för 3 år sedan och den ser fortfarande ny ut. Nu ska jag upp och fota bajslådor så får du se hur de ser ut. hihi
Snacka om att det måste vara illerägare för att knäppa kort på en bajslåda. (misstänker jag i alla fall. )
Färgerna är blå, grön (ja en grönaktig i alla fall) och en onämnbar färg, typ, röd/orange/aprikos kanske. ;-)

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Jag har ju (som ja tror ja skrev i nån annan tråd) toalådor från IKEA.. kostar 19 kr och fungerar bra hemma hos oss..
Sådana här lådor har jag

OBS jag har dom lådorna som är 10cm höga dom finns i grönt och transparent färg… hihi så ni inte trir ja har dom där höga lådorna Räcka ut tungan

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i buren ser du i alla fall den med den rödaktiga färgen eller vad man ska kalla den. ;-)
Nu har jag inte kanten på den som ska sitta som stänk kant. De bara tar lös den och busar med den när jag sätter dit den. ;-)

Audiatur et altera pars

Borgarn
0

Det verkar ju toppen <=D
Måste till den affärn ^^

Faxlin
0

#18: Jag tycker faktiskt Dollar store är bra. Visst mycket skit, men en hel del bra saker också. ;-)

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

#0 Jag skulle rekommendera att du skaffar en bärväska att ha illern i om den inte vill promenenera, många illrar tycker om att krypa ner i en sådan väska. Man kan antingen köpa en som man tycker verkar lämplig, eller så kan man sy en själv.

Och vill man inte ha en väska så brukar det funka med en munkjacka med frontficka, alternativt en tröja med en ficka som påminner om kängurumammans "påse" på magen :)

/Carola

TottsiGirl
0

#20 Hmm en sån jacka/påse/väska låter som en bra ide.. Kanske kan ted tänka sig ta lite längre promenader då.. Just nu brukar han mest vilja springa åt motsatt håll oavsett hur ja går och bli buren e inte kul.. vill ju springa själv.. Men kanske om han får ett eget lite krypin kan de hela bli roligare :) Detta måste testas nu får ja hem och fila på hur min jacka/påse/väska  ska se ut :)

Velsan
0

Jag köpe mina toalådor på ÖB tror de kostar 29kr där. Jag köpte en FOP bur begagnad för 800kr till Humla. Den är 120*60*60 så där har hon ett rör, en liggkorg, två hängmattor, vattenflaska, matskål,  på botten liggen en plastpåsehållare från ikea, å så e ela botten en toalåda :)

kitty
0

har dollarstore ngn hemsida?

Shelby
0

17# vart köpte du tältet o vad kostade det?

Faxlin
0

#24: Tältet köpte jag på en zooaffär för ca 3 år sedan. Tror det var i Eskilstuna. ;-)
De hade någon kampanj där man fick tältet om man köpte en massa foder, men jag lyckades få köpa lös ett utan mat. ;-) Har för mig att jag betalade 100:-

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

#24 Till träffen i Viskafors i maj sydde jag några egna tält som jag hade med och sålde..  Skulle det finnas efterfrågan skulle jag kunna sy några fler.. Om de finns fler campingsugna illrar ute i Sverige :P

Faxlin
0

Jag har köpt ett sådant tält som TottsiGirl har sytt, tyvärr har mina int fått använda det än. Det är kvar hemma hos Madde. Men under semestern på HC får de sitt tält. ;-)

Audiatur et altera pars

Malena
0

jag köpte ett sånt tält och mina illrar älskar det, ligger nästan jämt i det, Nu har jag en till iller på besök så dom ligger och trängs alla tre i tältet, jätte gulligt!! jag kan varmt rekommendera tältet!!

Madde
0

#26: Här hemma ligger våra oxå mycket i ditt tält Tottsigirl. Det är riktigt fint. Har ju kamoflagefärg ju. Supersnyggt. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Roxanne
0

#2 haha, när jag köpte allting som en iller behövde för… 2 år sedan, så började mamma undra om jag var riktigt frisk! ;)

Roxanne
0

#19 jag tycker också att dollar är bra1 men det ligger typ 3 timmar härifrån ^^

Faxlin
0

#31: Lite långt att åka då. Men då blir det dessto roligare de gånger man kommer dit ;-)

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

#26 Hittade en liten bild på grabbarnas tält :)

Roxanne
0

#32 precis så är det! samma som om man ska få en iller så är ju resan jätte rolig! kanske inte llika super mega kul att åka till dollar som att få en iller! ojoj, vilken dålig jämförelse, men kanske samma princip!

Faxlin
0

#33: Kan skvallra att Madde  får plats med hela huvudet i tältet. hihi
Har jag sett bevis för;-)

#34: Men okej, inte samma sak. Men principen är ju som sagt den samma;-)

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#35 precis det jag försökte få fram! och jag orkade inte ta bort all text som jag skrivit och omformuler, men vad bra att du förstår då! ´=)

Faxlin
0

#36: Klart jag förstod ;-)

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#37 goodie :)

leeanlej
0

man kanske kan sy ett sånt tält själv. istället för tältpinnar så kan man spänna upp det i snören på spjälorna?

här ska planeras!!

Theres
0

jag har typ ett sånt tält som jag sydde till min första katt, men han var för stor, så klippte upp ingången så det är lite tresigt, men det kan nog vara kul iaf =)

golf.ifokus.se

Theres
0

Kan visa en bild om jag hittar det

golf.ifokus.se

Mstar
0

På tal om tält var jag på Ikea idag och hittade en hel bondgård!

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10078277

[Cute]
0

Jag hittar inte parafinolja på Apotekets hemsida. Men frågar man bara efter det på Apoteket på djurhyllan, vet dom vad man pratar om då eller?

Aviendha
0

#43 De vet vad man menar när man ber om parfinolja. Det ges mot förstopning på både folk och fä ;) Har inte mött ett enda ställe som inte vetat på en gång vad det är.

Saga85
0

#43 Anledningen är att det är felstavat. Stavas paraffin.

Bogey
0

#43 Bara att fråga de vet vad du pratar om.

[Cute]
0

Ahh okej tack, var inte helt säker på stavningen då jag vet att det ska finnas på Apoteket. Men har aldrig köpt det, men bra att ha hemma. Har ju 2 iller monster hehe.. :)

VeronicaKahlbäck
0

apoteket på järntorget i Örebro visste inte vad det var när jag kom dit för ca 2 år sen men nu kan jag lova att dom aldrig glömmer det… heheSkäms

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

skrollan
0

Mina visste inte heller rikigt, frågade vad jag skulle ha det emot. Svarade att det var mot förstoppning mot våra små pälsar som älskar gummi, och så gav jag dem tillbaka min gamla flaska som var halvfull, så då fick jag en ny. Dem bara garvade Skäms