OT - Börja plugga igen?
Reglerna för oss med ej tidsbegränsad sjukersättning (innan juli -08) har ju ändrats och nu får vi studera på högskola om vi vill.
Så jag har allvarliga funderingar på att börja plugga igen. Mest för att ha nått vettigt att göra men oxå för att kunna få en utbildning som ev leder till ett fungerbart jobb.
Men det är sååå mycket jag vill läsa och jag vill göra det NU!
Husdjursvetenskap m.m. finns inte på distans så jag är inne på juridik, kriminologi eller webbdesign.
Någon annan som ska börja plugga igen i höst?
Sara

Det var en salig blandning du funderar på Sara =)
Jag kan ju inte bestämma åt dig men så länge man gör något som känns bra för en själv så spelar det kanske inte sån stor roll vad man gör (läser) för något.
Juridik och webdesign har man ju alltid använding för oavsett om man jobbar med det eller inte. Kriminologi vet jag inte ett dugg om men det låter intressant.
Jag pluggar ju redan ;) Men som du säger, det fins ju sååå mycket roligt att välja på! Kriminologi kan vara svårt att ta sig in på, men det hade säkert vart mycket intressant, om man klarar av det som jobb sen. Hittar du något skoj så go for it! Det ger mycket, man har något att göra och skapar möligheter för framtiden som sagt.
Paulina

Personligen skulle jag vara extremt misstänksam, när det gäller dessa nya regler. Detta gäller just nu!!!!
Inget som säger att det då skulle gälla efter nästa val!, eller ens nästa vecka! Just när det gäller sjukersättning, är sittande regering ute efter att få ut så många de kan i yrkeslivet och det är förbaskat bra!!!! Men… MEN!!! Iakta en viss försiktighet i detta, för då kan det innebära nya bedömningar och helt plötsligt står du där utan ens din sjukersättning!
Underbart för regeringen att få ut en hop sjukskrivna i deltidsstudier eller deltidsarbete, men så lätt att bara slå dem i nacken sen och säga att de inte har rätt till den ersättning, som de uppburit i alla år.
Tänk efter före i detta läget!!!!