Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 991 ggr
Aelsklinn
0

Tips!

Idag fick jag hem mina sidenreselakan som jag beställt och även en särskild sildentvål. Det här tvålen kan man använda till siden, ull, skinn, päls och andra ömtåliga material som inte bör tvättas så ofta. med den här tvålen går det bra då den innehåller 78% fett i form av vegetabilisk olja, så den återfetta tyget/skinnet samtidigt (om man bara sköljer av hastigt är det ännu bättre).

Det roliga var att den är mycket bra till människor och även djur som har torr hud. Den innehåller inga kemikalier eller parfym. Jag tror att den kan vara ett bra alternativ till illerschampo eftersom den återfettar istället för att troka ut huden! det var en som skrev att den fått mycket lindrigare psoriasis av att använda tvålen, och det var en som använt den till att schamponera sin älskade hund, som vanligtvis får torr och kliande hud av vanliga hundschampon. Kan vara värt att testa!

Inehåller: Sodium palmate >30%, Sodium palm karnelate 15-30%, Aqua 5-15%.

Om ni vill testa finns den att beställa på www.sidenselma.se och där kostar den 40kr.

sarae
0

ohhh det låter ju inte helt fel! kallas de "sidentvål" eller?

Aelsklinn
0

"Almgrens tvättvål" kallar de den. Det var Almgrens sidenväveri som framställde tvålen.

LeeLoo
0

Det låter ju kanon ska genast kolla det, då jag älskar att använda produkter utan kemikalier och parfym.

sarae
0

Nu har jag beställt tvålen! Buffy har ju super torra tassar så det kanske kan vara något! Tack för tipset Aelsklinn!

holtz
0

Hur vet man om tassar är torra eller inte? :S

sarae
0

hmmm det ser du direkt…Får visa dig buffys någon gång…liknar typ våra fötter när de blir torra (uuurk) när tassarna inte känns mysiga å pussvänlig längre så e det nog risk att de är torra ;)

KajsaM
0

Den här fågan hör lite ihop med #5, Ska man smurja kaniernas tassar?

sarae
0

hmm kaniner e inte riktigt mitt ämne..så jag överlåter den till någon mer insatt ;) Illrars tassar kan man smörja med försvarets hudsalva, eller helosan eller annan tass salva…om de är torra, eller om man är ute under vintern där det finns saltade vägar etc….kanske funkar på små niner oxå?