Svart klo
För någon månad sedan fasnade en utav mina illrar i en nättröja och efter mycket om och men fick jag bort honom, någon dag senare så började klon bli svart och ringde då veternären som sa att det inte var någon fara så länge han inte verkade ha ont i den och att det ungefär var som när vi människor klämer en nagel. Alltså att den kommer ramla bort av sig själv.
Nu har den fortfarande inte ramlat bort och den är fortfarande lika ful och jag börjar bli lite orolig. Borde veternär uppsökas eller kommer det lösa sig med tiden som han sa?
"Chaos is a friend of mine."
Den borde ju ha växt ut lite, men är den alltså fortfarande svart ända in till "roten"?
Paulina
Ja, om man tänker på oss själva, får vi en svart nagel så tar ju det en evighet innan den "nya" har vuxit" ut helt igen. En hel nagel tar väl ett år på en människa? eller var det ett halvår?
Jag vet faktiskt inte, men slå en pling och fråga igen? huvudsaken är ju att han inte har ont.

Jag kan av nyligen erfaren tånagelstappning informera om att det nästan exakt tog ett år från det att jag klämde tånageln till att en helt ny kommit ut helt. Tog ca halvår innan nageln föll av.
Så visst kan det ta ett tag för en liten illerklo också, men du kanske borde åka ner och få det titta på ändå…kanske kan hända att även själva tån är skadad?

En fingernagel tar inte så lång tid som en tånagel. Men visst tar de ett par månader, fick erfara det så sent som förra året då Bosse tuggade sönder hela mitt pekfinger längs med nagelroten.
Carpe Diem