Lyckat misslyckande
.. hoppas jag.
Skulle göra mig en nåldyna att sätta på symaskinen men när jag kommit en bit märkte jag att figuren blev väldigt stor. Så det fick bli en illerleksak istället.
Jag la en pingelboll i huvudet och pellets i kroppen så den skulle bli extra attraktiv.
Vill nån ha mönstret så har jag det på engelska.
Men du! Den var abnormt söt! Jag skulle ha den på en hylla om jag själv hade lyckats göra en ;)
Paulina

#1 Tack så mycket! Jag är säker på att du klarar att göra en också.
#2 Säg inte det du. Klarar en symaskin, och har stickat ett par lovika vantar, men där går min gräns. Min slöjdlärare höll på att börja gråta när jag virkade ;)
Paulina
Åååh så söt! :) välkommen till illerpysselklubben ;)

Sååå gullig!!!
Återigen retar man sig på att man inte lärde sig virka. Det blev bara den obligatoriska grytlappen i slöjden och sen aldrig mer :(

#5 Tack! Tur att you tube finns 
#6 HAHAHA! Det är så underbart med uppskattning av ens slit! HerrKanin skulle kunna få ett underbart hem här med gos och beundran om han vill flytta 

Paulina

#8 Misstänker att Rasmus är på väg till postlådan i detta nu. 
#9 Komsi komsi till Skara. Här finns en iller som älskar små gossedjur och ser till att de får byta bädd varje dag, fåglar som sjunger och en människa som kommer borsta bort dam med jämna mellanrum ;)
Paulina
Vad är det egentligen med våra husdjur och deras rosa kaniner? Min förra degu brukade lägga sin rosa kanin med huvudet ner i vattenskålen. Otacksamma små kräk. Men sicken underbar kanin - ser så nöjd ut! Ge mig ge mig!
_No way! Yes way!

Helt underbart. Sååå avis på de som kan virka. Vill också kunna det. Men jag är ett hopplöst fall, kommer nog aldrig lära mig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#14 Nålen i ena handen, garnet i andra. Allt man behöver veta 
OOO vilka fina :) Nu måste jag verkligen ta tag i det där och lära mig virka efter mönster så man kan göra alla dessa fina små figurer. Finns tyvärr inte alls lika många fina stickmönster på små filurer..
Kalasfint även om Rasmus kanske inte visade uppskattning på bästa sätt.. Men hemma har jag visserligen insett att ingen leksak är helt invigd och välkommen förrän han fått sig ett par omgångar i lådan haha..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Nej, nu slutar jag snart läsa tråden, annars kommer det hela sluta med att jag försöker mig på att virka och det kan inte sluta lyckligt ;)
Paulina

är helt fascinerad, hade ingen aning om att man kunde göra så roliga saker med virkning:P urgulliga juh!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Söker man på amigurumi så finns hur mycket som helst.

Jag har hittat lite mönster på stickade figurer om nån vill ha.

#20: Kommer du och lär mig virka först då?
Audiatur et altera pars

#21 Självklart, jag kan hålla en kurs 

Undras om det finns någon DVD-kurs i virkning???
Hade varit kanon med en pedagogiskt upplagd film, så att man kunde föja med i varje moment :) Eller vad säger du Åsa? =))

Hm.. satt nyss och funderade på att göra en film. Det är ju så busenkelt att virka.
#24 Det skulle nog uppskattas av många! Jag kan grunderna, men när det kommer till mönster är jag helt körd. Men byta bakaxel kan jag ;)
Paulina

JA!! Snälla Saaba, gör en insats för handarbetets fortlevnad =))
Spänn på dig en kamera som en pannlampa och förklara varenda liten maska, så att även en fullblodsidiot fattar. Jag vill lära mig stolpmaskor och hela faderullan, men det kan ju komma sen i filmkurs 3 eller 4.
Du får så gärna använda mig som testkanin =))
Om du kan få mig att virka, så kan du lyckas med vem som helst :)
Jag tror ärligt talat att du kan tjäna en hacka på din DVD-kurs i virkning!
( börja inte med grytlappen, för det kan få vilken 60-talist som helst att brista ut i gråt ) =))

Tänkte väl börja med en figur så ni känner er taggade
eller en hängmatta till illrisarna kanske, eller både och.

Ha ha!
Det tackar jag jag alldeles speciellt för!

#23: Kan bara nicka och hålla med.
#24: Det måste vara en för riktiga dummskallar då. För jag suger verkligen på det här.
Audiatur et altera pars

Jag ska förklara så era kvalster kommer virka överkast åt er 

#30: Ohh, det var det bästa jag hört på riktigt länge. ;-)
Audiatur et altera pars