Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 591 ggr
sarae
0

OT Spikmatta!

Jag vet att det finns många här inne som lider utav olika former av värk, eller andra sjukdomar som har en negativ inverkan på deras vardag. Därför vill jag passa på att rekommendera en sak som faktiskt slagit mig med häpnad samt med största sannorlikhet kommer att påverka resten av mitt liv.

Nämligen en spikmatta!

Jag har sedan många år en ryggsjukdom som heter bechterews, som gör att jag har en kronisk inflammation i saccharias lederna (svankotan), och på sikt kommer min ryggrad att förbenas. Detta gör att jag har ständig värk, som jag står ut med utan problem. Men om jag anstränger mig, lyfter etc så blossar inflammationen upp och jag får olidligt ont, och kommer ibland inte ens ur sängen. Visserligen hjälper tabletter oftast, men hur kul är det :)

Hur somhelst, när jag låg inlagd på sjukhus nyligen för mina utslag samt neuropatisk smärta, fick jag en present av min mamma. Min vännina hämtade ut den och ringde glatt för att medela att jag fått en spikmatta. Jisses tänkte jag, hatar min mamma mig verkligen såååå mycket? Hur som helst, kom jag hem, och var tvungen att testa den här läskiga prylen. Redan efter 10 minuter var jag mycket bättre i ryggen. Jag blev avslappnad, och mådde helt enkelt riktigt bra. Provade vidare ett par dagar, och ja, det fukar verkligen!  Det som tidigare tog antingen en timmes övingar, elelr starka antiinflamatoriska tabletter flera timmar att lindra, försviner nu på 10 minuter, medans jag ser på tv (jag har även somat på den, framför tvn, något jag aldrig tidigare har gjort!)  !jag har även märkt att det funkat mot min neuropatiska smärta som ingen än så länge vet vad det beror på, samt min huvudvärk jag får allt som oftast. Och jag har inte ens ägt den mer än 2 veckor, dessutom snodde min mamma med sig den till frankrike (tackar för den!), så jag fick en ny först idag… och kom hem från jobbet, sliten, med brutalt ont i ryggen, och kände dessutom hur det brjade pirra i nerverna, och hur utslagen var på väg. Efter en timme på mattan, mår jag bra igen!

Förlåt att jag babblar på här, men jag har som sagt blivit frälst, och hoppas att fler kan bli hjälpta utav det här. Nått som har användts i tusentals år, och funkat, kan egentligen inte vara fel :)

http://www.shaktimattan.se/ kan ni läsa mer, och även beställa en.

Och nej, det här e inget marknadsföringsknep, jag har ingen som helst kontakt med företaget. Jag har bara köpt en matta, och blivit riktigt nöjd!

Norrskenets
0

Har hört att spikmattor ska göra riktigt bra ifrån sig=) den va inte så farligt dyr heller, trodde faktiskt den skulle va dyrare.

Har själv skulios, alltså ryggraden är lite som ett S i svanken och vissa morgnar när jag vaknar så kan jag ha så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Undra om en spikmatta skulle hjälpa?=)

Grattis till spikmattan eller vad man ska säga;) du har tur att du fick en sån "mirakelmatta"=)