Parningen är igång
Eftersom jag inte får till bilderna på min uppfödarsida så lägger jag upp lite bilder från igår då jag kom hem med Atlas och efter en halvtimme med undersökande och drickande/ätande så blev han intresserad av Saga.
Fösta bilden: Atlas undersöker medans Saga försöker få uppmärksamhet
Obs! Om ni undrar över något så ta hellre kontakt med mig istället.

Har Saga fått fler kullar än den från förra året?

Mitt PM fungerar inte men är det Atlas som är pappa till Bus? Bus är från Gay.
Sara

vad kul :) hoppas allt går bra!
AAAAAAA, Djurporr!!! 
Hehe, Hoppas det blir fina bebisar! Lycka till!

Tycker bara det är kul att se honom om det är han. Jag har ju varken sett mamman eller pappan.
Sara

#9 tack tack, åhh så fina kort. öhh vart får jag plats och bo hos dig emma när bebisarna kommer?*blink*
#10 vad heter bus mamma? kanske har någon bild. (sorry för detta inlägg emma.)

#7 Ja förutom att Rasmus nyss slet upp gallret på grinden och stack in så det blev ett slagsmål. Inget farligt slagsmål då jag reagerade så snabbt så nu försöker jag att komma på hur jag ska täcka över det och så det sitter tills vidare. Han som satt dit nätet hade tydligen inte spikat fast nätet utan bara klämt fast det*suck* han kommer nog få besök av mig snart så får han fixa det gratis!!! Annars går allt bra mellan Saga och Atlas, så kära i varann just nu;)
#8 hehe, kunde vart värre;) Tack, ja det blir det garanterat!
Efter varje omgång så ser det ut så här mysigt=´)

Mysentussen!!!
Atlas är bara för go!!!
Lycka till! Det kommer att bli fiiina bebbar =))

#12 naaw så söta dom är=)

#10 Jaha okej=) När det är klart mellan dem så ska jag försöka få några bra bilder på honom=) Lär lägga upp dom här eller på uppfödarsidan.
#11 haha går det bra att sova hos valparna och en vaktig mamma;) Men du är så välkommen så, hoppas du hinner titta förbi innan jag kör hem honom igen.
Det gör inget=)
Atlas tittar på mig som om jag stör dem, kunde ju inte låta bli när dom ligger så mysigt tillsammans

#15 ja där syns ju hans björn huvud=) jag hoppas oxå att jag hinner. gör allt i min makt för att komma. men jobbar du på fredag morgon?

OBS! Dessa togs igår.
#13 Ja visst är han=)
Tack själv!=) Ja det tror jag också=D Blir runt 15mars vappisarna kommer till världen skulle jag tro.Längtar=´)
#14 Visst är dom, kunde ju bara inte låta bli att fota.
#16 Ja men det är inget jämnfört med hans alla muskler, rejäl skillnad på han och Rasmus hihi men det är ju tack vare att han är ute och jagar kaniner=)

Glömde att skriva, vägde honom igår och han ligger på ca.2.150kg

#19 åhh då ligger ju miilo på samma som sin far vad roligt=)

Inatt har jag vaknat flera gånger..inte för Saga och Atlas men Rasmus då han försökt och försökt att komma in till dom. Som tur är det mer säkert nu då det är en spånskiva fastspikad med tre spikar så om han tar sig igenom det så kommer jag bli tokig.
Imorse innan jag åkte till jobbet så låg dom under barbordet och porrade sig hihi. Fortfarande inget skrik från Saga, så det är skönt. Jag va förberedd att inte kunna sova nå bra pga skrikande på nätterna hehe

#16 Ser att jag glömde svara på din andra fråga. Jag Jobbar från 07.00-16.00. Hur går det med bilen? Hoppas verkligen du hinner hit=)

#22 okej tänkte mer på hur sent jag kunde komma med mera på torsdag kväll. jo då har nog fixat så någon bogserar igång mig här och vi åker ner och får bilen lagad. =)

#23 Jaha, går och lägger mig vid halv 11, halv 12. Va bra=) När tror du att du kommer förbi då?=)

Haha, porrstjärnor.
Sara

#24 jag vet faktiskt tyvärr inte någon klar tid då jag inte vet hur lång tid det tar för ek på sjukan. mamma jobbar till åtta så hon kan inte ta anton heller=(

Igår kväll såg jag Saga ligga ovanpå Atlas, tyvärr han jag inte fota den komiska synen men det såg ut som hon försökte hon också fast på honom..hrmf, och hon ska va en fin dam=p
#27 Jajamen hehe och Atlas blir mer och mer van att jag är i köket så nu kan han börja ta tag i henne fast jag står och håller på i köket då jag är så tvungen ibland hehe
#28 Jaha okej. Men du kanske kan ta med honom då?=)

#29 du får påminna saga om att hon är fina damen…kanske kåtrycken i henne har tagit över=P Nej jag vill inte ta med honom till dig tyvärr, då det är 4 illrar i en etta, blir så mycket och vill inte utsätta han för någon allergi chock nu när han nyss haft hög feber och kräkts nu inatt. sedan så litar jag inte på andra illrar som är uppi han då jag vet vad han är kappabel att göra me dom så att säga. och man vet ju inte hr dina pälsar reagerar att någon drar dom i örat äller äter på dom med mera.

#30 Äter på dem??? Matar du inte barnet hörru.

#30 Jag har försökt men hon tittar bara förvånat på mig.
Jaha okej. Men illrarna är just nu inte i vardagsrummet då tex. Rasmus markerar för mycket för det..går inte så bra ihop med trägolv. Det förstår jag men jag skulle aldrig släppa fram mina illrar då jag inte vill riskera nått. aja, blev lite off-topic nu.men jess kanske vill vara barnvakt? eller någon annan=)

#31 hehe nej man han kryper och ställer sig mot allt och man måste även smaka på allt så man vet vad det är. han har nyss smakat kattmaten då den som gav katten mat sist inte tog bort det när hon gick ut=P
#32 nja jessica vill jag inte dumpa honom till då hon själv har lille william så har en liten jobbig period nu när han är snart 5 månader och redan har 3 tänder. så jag får helt enkelt vänta på att ek kommer hem men sista tiden på sjukan har han kl15-16 tiden och det är ju iaf jag som måste hämta han där.

Jag trodde dom va nöjda då det började lugna ner sig igår kväll men idag när jag kom hem så skymtade jag dem under bordet igen. Man vet i och för sig inte vad dom sysslar med när jag är på jobbet hihi
#33 Jaha, ja då kan det bli lite för jobbigt. Men vi ses iaf imorn.=)

#34 japp som sagt ringer då jag vet mer. men dom får en vilo paus då jag kommer då jag vill ju gosa lite med atlas och hälsa lite på saga och kanske gosa lite med henne oxå om jag får=)

#35 Jajamen, ja vilopauser lär det bli så du hinner gosa=) Jadå men henne får du va lite mer försiktigare med.;) aja ska ta och lägga mig så man kommer upp imorn=)

#36 ja så klart jag tar det lugnt därför jag frågade oxå=)
Vad har Atlas för stam? När är han född och vem äger honom?

kan svara för norrskenet tror ej hon tar illa vid sig. det är atlas från *** ******* i kristianstad.

Finns väl bara en Atlas.

Atlas är född i Sjöbo 2005-05-?? Den exakta datumen kan vi inte få fram eftersom uppfödaren då låg inlagd på sjukhus. Modern till Atlas dog samma år av jäst minkfoder, hon var en av 10 avelsdjur som tyvärr gick det ödet tillmötes. Enligt uppfödaren är fadern hans största viltfärgade hane. Inget namn.
Ägaren vet vi ju alla vid detta laget och han bor i Broby ;)
Hoppas att detta ska vara till nytta för någon!
Tack tack :)

Idag körde vi hem Atlas till lill matte så mot nästa helg kommer han hem till husse och sina kompisar=)
Har lagt upp bilder på kärleksparet på uppfödarsidan som jag inte hunnit lägga upp här för skojs skull.
www.freewebs.com/norrskenetsilleruppfodning Lämna gärna ett avtryck i gästboken, alltid kul=)
Kan gissa att Saga är lite trötter med efter denna intensiva helg ;)
Paulina
Lycka till med allt 

#45 haha hon, trött? nädu hon försöker få mig att busa hela tiden och hon blir mer och mer envis när jag leker försiktiga lekar med henne hehe. Ca 35 dagar kvar nu=)
#46 Tack så mycket!