Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 4205 ggr
Musiken
0

Svullet ollon?

Det har hant kanske 2-3 ganger nu nar jag plockat upp Nisse da han ar nyvaken att hans ollon ser svullet ut. Det forsvinner nastan pa en gang, men funderar anda pa vad det kan vara. Kan han borja bli konsmogen nu och att han ar "morgonstand"? Han visar inga andra tecken pa att vara i brunst. Luktar finfint, ar inte aggressiv, kulorna ar dar, men han flashar dem inte overallt, inget revir-pinkande osv.

Aviendha
0

Är resten hårt med? Phoenix, som är kastrerad sedan ett tag tillbaka brukar ha "boner" lute då och då. Både innan och efter kastrationen. Oftast när han är nyvaken. Jag har gissat att det ska vara morgonstånd, men ärligt talat vet jag inte.

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det kan även min Millers vara, tror att som du säger att det kan vara morgonstånd dom har. Det är om det börjar bli rött och irriterat som man får kolla upp det, för då kan det vara en infektion han har fått. Revirpinkar brukar för det mesta komma, då drar dom snoppe på allt som är i lagom höjd, som leksaker, toalådekanterna eller som mina på en stålampefot och på soffbordsbenen som liksom var i ett T under själva borsskivan.

Jag tycker också att brunstiga hanar luktar mumma, och aggresivitet han inte en enda av mina alla hanar hellre visat. Däremot så har dom passat mig som om jag vore deras hona.

På fotot är det Lilleman som flachar sina kulor, han sov ofta på rygg innan jag kastrerad honom.

Ceciliaolucifer
0

När dom jukkar och leker med saker så kan det komma in smuts underförhuden. Kolla så att det inte ser irriterat och rött ut, och att det går emellanåt.

Aviendha
0

#3 "och att det går emellanåt"? Är det bara jag som accosierar fel, eller var det just det du menade? ;)

Ceciliaolucifer
0

#4 Menade mer att man ska hålla koll på att det röda går ner ibland. Så att det inte konstant är rött och irriterat!

Typ, söndag morgon rött och irriterat, men det är borta på måndagskvällen, och att det inte är rött samma vecka på torsdagen. Hehe

Men om han tömmer, så får han säkert ut en massa smuts också, som han har lyckats gnida in ;)

Aviendha
0

#5 Ah, så du menade. Tänkte "går" som.. Ja du vet ;) Ibland undrar jag om mina tankar är helt normala ;)