Gömmer kyckling.
Vi har ett litet problem här hemma. När vi ger Bumbi kyvklingvingar så gömmer hon bara benen, hon vill inte gnaga på det. Jag är lite rädd att hon ska bära iväg med det till sängen eller låta det ligga kvar tills det ruttnar.
Hur gör ni? Brukar ni ta bort gömda kycklingbitar/ben??
Det är ett naturlig beteende för en iller att gömma mat, och det bör man låta dem ha. Men det går ju att ta en vända och städa bort det som är alltför gammalt så det inte börjar bli äckel och lukt såklart ;)
Jag barfar inte, men Phoenix får sina kluttar köttfärs i princip dagligen. Ibland slänger han i sig det på en gång, men för det mesta gömmer han det. Låter det ligga ett tag för han brukar äta upp dem. Men han får ju så lite så det blir ju inget spill, men hade han barfats hade jag plockat bort de äldsta grejerna efter nån dag så det inte ska lukta död i hemmet ;) Men han gillar det mörat om han kan vänta på det ;)
Paulina
Om du endast barfar så kan du begränsa hennes utrymme under tiden hon äter. Men då måste du ha koll på när hon äter och hur mkt så att hon slipper gå hungrig.
Att gömma ben är ju ingenting, värre med en helt orörd kycklingvinge. Men det är som Avi säger, typiskt iller och ngt man får leva med :)

vippan får vingar hon med o dom gömmer hon genast ibland gnager hon men hon vill spara sina lite man får bara försöka hålla koll var hon lägger dom

tja här ligger dom en vecka ungefär.. eller snarare, en gång i veckan tar vi en ordentligt genomgång av alal gömställen om det inte börjar lukta för hemskt innan dess. Illrarna verkar föredra vällagrad kyckling och så länge det inte luktar så får dom hållas. Har svårt att begränsa mattid och yta då dom inte är helt överens om vem som får äta=)
Här göms det också för fullt. Den senaste kycklingvingen har jag inte hittat än, så jag hoppas att den blivit uppkäkad. Eller så har hon bara bytt gömställe ;) Brukar låta den ligga någon vecka, och har inte märkt av någon lukt.
_No way! Yes way!