Kastrerings pris
Idag bokade jag tid för kastrering av Wasp. Det blir den 16:e.
Tänkte starta den här tråden där jag tänkte att ni kunde berätta vad ni betalat och vart det gjordes.
Kan ju vara intressant att veta och kanske kan hjälpa någon att hitta ett billigt ställe i sitt område 
Här i Arboga kommer det att kosta mig 630:-
//Joe, Spårvagnsförare
Jag kastrerade mercedez på eskilstuna djurklinik det kostade 1005kr
Fick pris av Falu djursjukhus i förra veckan.
780:- vill de ha för kastrering av hane. För hona vet jag inte.
Man får lämnar parveln på morgonen och får hämta på eftermiddan.
Kan återkomma med pris för en Suprelorin-kastrering senare. De skulle höra av sig om det nu veckan, ev. imorgon.

betalade 550kr för hane och 1000kr för hona i sundsvall
Beror nog både på var man bor och vilken veterinär man går till. Jag betalar ca 500 för en hane och 750-800 för en tik. Gör detta i Mörarp i Skåne, ca 2½ mil utanför HBG
Jag betalade 1240kr för Fiona och 645kr för Harley detta var i Mars 2008 på trestads djurklinik. Höll dock på att kosta harley livet.
I år kasterade jag Ravage genom att chippa honom och fick betala 825kr för detta hos veterinär Wendel i Viskafors.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Göran kostade 580kronor har jag för mig och snowflake 413 kronor, hos samma veterinär men han började bli lite glömsk precis innan pension så det var nog därför:p
"Chaos is a friend of mine."

Spännande att det är sån prisskillnad 
Kan tillägga att jag kollade med köpings djurklinik också och dom ville ha 765:-
//Joe, Spårvagnsförare
Örebro tar 650kr för hanar och 900 för honor. Så du har nog ett bra pris. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sen blir ju prisskillnaden större, elelr snarare ser större ut eftersom det är olika kön på dom kastrerade djuren. Hanar är billigare än honor eftersom det är ett mindre komplicerat ingrepp
Irma ska fixas om två veckor på Malmö djursjukhus. 900kr tar dom.
Östersunds djursjukhus tog 850kr för kastration av hona. Hane tror jag det var 600kr.
Lade själv 500kr på kastrering av en hane hos lokal veterinär, men kommer i fortsättningen hellre färdas eftersom jag upplever att illern är i mycket bättre skick efteråt av att ha sövts med gas i stället för spruta.
Paulina
Jag är precis tvätom mot #12# jag tycker att "gasade" illrar är mycket längre tid under gasen inflytande, medan dom med endast lugnande spruta och lokalbedövning kommer mycket fortare i form igen. Har gjort båda delar, men föredrar sprutan då iallafall mina illrar alla har varit pigga och varit uppe på benen igen efter bara en timma eller 2. Medan dom 2 som blev kastrerade med gas var groggi först hela dagen på kliniken och sen hela kvällen och lite dagen efter. Så helt klart så kommer jag att fortsätta att kastrera med bara spruta även fortsättningsvis.
#13 Jasså? Här har jag gasat två, och sprutat två. Samma sak alla gånger. Pigg som en mört vid uthämtning och enligt personal uppe och struttat i princip på en gång efter gas men groggy och knappt kunnat gå alls på hela dagen och natten efter spruta.
Att det kan vara så olika.
Paulina

Vad jag hört av andra så kan illrar som sövts med injektion vara borta nästan ett dygn efteråt, visst inte sövda men fortfarande mycket groggy.. Mina som alltid sövts med gas har aldrig haft problem. Dom har varit pigga och glada och vrålhungriga när jag hämtat dom några timmar efteråt. Elliott var tilloch med uppe och hoppade på köksbordet natten efter att hans analsäckar opererats bort.
Komplettering av inlägg #2
Falu Djursjukhus tar 1000:- för Suprelorinkastrering inkl. medel och injektion. Ska enligt dem hålla i ca 2år.

Kastrerade Tet på Jönköpings Djursjukhus för 650:-
Ganska stor priskskillnad i vårt avlånga land.
Får ändra priset hos den veterinären jag går till för kastrering av både hanar och tikar. Hane kostar 400:- och tik 750:- hörde om pris idag när jag ringde henne.

#9 Vilken veterinär är det?
//Joe, Spårvagnsförare
Bara här på Gotland ligger kastrering av hane mellan 500-800:- beroende på veterinär. Honorna ligger dok runt 1000-lappen…
640kr kostade det när jag kastrerade Kato på djurkliniken i Piteå
Ekebys Djurpraktik här i Uppsala tog 600kr för en hane i Januari.
Jag hade inget att klaga på, bra bemötande, såret läkte jättefint och illern piggnade till ganska snart efter att jag hämtat honom.
Kan nämna att det nu är bestämt. Bogey får behålla sina juveler, dock får han ett Suprelorin implantat nu på måndag kl.15:30.
Vår lille gosboll har blivit en liten aning opålitlig. Dock inget bitmonster ännu men vi har haft ett par incidenter nu som vi med stor säkerhet kan härleda till brunstbetende så därför väljer vi att inte behålla honom helt okastrerad längre.
_____
Uffe

#17 Tet är en hane :)