Duktig på Freewebs??
Hej jag gjorde en extra användare på freewebs för att visa -09 kullen på den extra uppfödarsidan. Gick bra..trodde ja. Jag kan se bilderna jag lagt in men ingen annan kan se dem..
Skulle va otroligt tacksam om någon kan hjälpa mig. Kan med den andra uppfödarsidan men den nya ser helt annorlunda och jag vet inte vad jag gör fel..känns stressigt då jag vill börja räkna ner på den sidan dessutom så alla som vill kan följa kullen tillsammans med mig.
Jag är även tacksam för andra tips på bra gratis sidor som jag kan använda på liknande sätt.=)
Min riktiga uppfödarsida:
Den extra sidan: www.freewebs.com/norrskenetsilleruppfodning
Som sagt otroligt tacksam för hjälp=)

freewebs är hur dåligt som hellst tycker jag. prova gör en använder där jag har min nya den tycker iaf jag är bra och lätt att använda

Jag använder freewebs och tycker också att det är lite struligt med bilderna. Det är ofta som det inte händer någonting alls när man ska lägga upp nya bilder.
Har testat att med "små" bilder, men ingenting hjälper. Sen emellanåt funkar det hur bra som hellst.
varför inte bara skaffa ett konto på ex zoomin.se och ladda upp bilder där och hänvisa? det finns många ställen där man kan ha sin egen bildbank.
#1 Jag tycker att sidan är rörig och jag skulle aldrig använda en sån mall.
Gör egna hemsidor ifrån grunden, det blir snyggast och proffsigast. Värt att lägga ner tid på tycker jag :)
Jag tycker freewebs layouter är helt ok. Dock vet jag att det strular ibland hos dem.
Prova att logga ut och logga in igen. Ibland får man trixa en hel del innan det fungerar.
Sara

#1 LeeLoo lyckades så nu ska det funka. Testade med en bild och jag kan se den på jobbets dator=)
#2 Blir det så för dig också. Det är så irriterande då man ibland har bråttom och ska hinna ladda upp många valp bilder.
#3 Vad kostar sånt? är det svårt? Är inte så duktig på sånt..
Kommer efter den här kullen att lägga uppfödningen på is i några år frammåt men när den drar igång så ska jag verkligen överväga en sån sida som man får göra en egen hemsida.

#4 Det va inte det utan jag har gjort en till användare och den ser helt annorlunda ut när man ska skriva, lägga in bilder och filmer m.m. Hittade inte vart man la in bilder men nu verkar det funka. Men tack så mycket för tipset ska testa det om det krånglar nått framöver=)
#3 Jag har mina hemsidor hos one.com billigt och funkar super.. där får man även gratis fotoalbum som det bara är att ladda upp bilder i. Kostar 12kr månaden tror ja för själva webhotellet dessutom kan du ju få riktiga mailadresser kopplat till domänet också :)
Dessutom slipper man ju även all irriterande reklam som jag iaf irriterar mig på nått extremt..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#3 Gå in och kolla själv, det är så man lär sig. Helt gratis och smidigt. Man måste våga testa lite.
#7 Ja, håller med dig om reklamen. Man får lägga ner lite pengar på det för att det ska bli snyggt och proffsigt. Jag tycker att det är väldigt viktigt att man som uppfödare har en representabel hemsida. Annars kan det lika gärna vara.

#3 det är zoomin.se jag använt mig av nu.
#8 ja det ser ju mycket proffsigare ut med en betal sida då man slipper reklam med mera. och 12kr i månaden är inte dyrt om man tänker efter. jag ska skaffa en riktig sida den dagen uppfödningen startar på riktigt.

eller så köper man ett eget domännamn? det kostar inte så mycket nuförtiden. helt klart värt att slippa all reklam och full tillgång till alla funktioner som finns
www.one.com helt klart att rekommendera (säger jag som vart hemsidelös i över en månad :P, men det är nog inte ones fel )

Jag tycker om sidan annars, mallarna är överskådliga och stilrena, men bilderna är ett problem.
Men att lagra dem någon annanstans och länka dit är ju en idé förstås.

har One.com till företaget. funkar bra tycker ja, men nu byggar ja hemsidan i Expressionweb o bara lägger upp mot One. Har även byggt en enklar hemsida via One´s program o de funkade skapligt.

Jag har www.surftown.se, bygger alla websidor själv i Notepad++. har full kontroll till mappar och databaser :)
Absolut värt "besväret".