Nix
Nu behöver jag lite hjälp då jag inte kan numret dit.
Någon som kan hjälpa mig??
Vill så innerligt bli av med alla dessa telefonförsäljare.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ok kanon
måste in och glo lite på deras hemsida. =))
yup…har nu spärrat mitt!
Nix är kanonbra, tyvärr fungerar det inte helt förrän 3-6 månader efter man har nixat sig.
Vi har varit nixade i 1 år snart och ibland händer det att det ringer försäljare…dom blir skitsura om man påpekar att man är nixad…Hehe

Ja har man nix och de ringer ändå så gör de fel. och som försäljare är det frustrerande att ringa sådana nummer för oftast blir man otrevligt bemött från första början.
Så då blir man som försäljare inte snäll mot chefen som gett en listan med nummer att ringa;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Säger som Illercafe att det tar tyvärr lång tid innan man är rensad. Har man otur kan det ta ända upp till 1 år. För vissa företag skiter ifall om folk har nix.
Vet det då mitt gamla jobb inte var så speciellt snälla och ringde folk med nix.

Dåligt av de som är chefer och som fixar listor att de inte tar hänsyn till nix listorna då det är försäljarna som får skäll.
Audiatur et altera pars
jag kanske kan ge lite ljus över saker. Nixlistor uppdateras bara var tredje månad så har du nixad dig precis efter den redan uppdaterats så kommer du med i listan.
Dessutom slipper ni inte sifo. Nix gäller bara försäljare och sifo genomför marknadundersökningar.
sifoanställd och ska på säljutbildning idag på Call4u.
Och sen slipper man inte heller försäljare från företag där man redan är kund eller har varit kund..
det har fungerat jättebra för oss med nix. Tyvärr så testade vi en tidningsprenumeration från vår lokala tidning Bohuslänningen och när vi inte längre vill vara prenumeranter så ringder dom och terroriserar på morran kvällen och natten dom kan ringa eftetr kl 10! Så nu tänkter jag inte teckna nån prenumeration hos dom dels för att dom e dyra men sen också för att dom håller på med telefonterror har jag sagt att jag inteär intresserad denan veckan så är jga det inte nästa heller om ni ringer då suck!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Man kan säga att man vill att de ska ta bort en från deras listor. Tror de måse göra det ifall man ber om det.
Men de ringer ju bara ifall de har bra erbjudande,
Ringer jag från norsk hydro till någon ikväll så lyssna…supererbjudande!!

haha, sade telefonförsäljaren. hihi
Men jag lovar, ringer du i kväll ska jag lyssna på dig ;-)
Audiatur et altera pars
Hmm ska försöka ta tag i det hela nu i morgon. Undrar hur länge de har öppet. Kan ju inte ringa förän efter kl 18.00. Men jag håller tummarna att det löser sig. =)