Illerabstinens
Det är nu över ett år sedan jag fick gosa iller. Det är hemskt. :( Hur gör ni andra som inte kan skaffa iller men ändå är hemsk förtjusta i djuren?
skaffar iller ändå ;) Nej, skämt åtsido, se om detf inns några illerägare i din närhet och åk hem och våldgästa emellanåt, erbjud dig attt vara illervakt, gå på träffar och utställningar. Det kan stilla den värsta abstinensen.

Jag har flera stycken som brukar komma till mig och hälsa på mina terrorister när deras illersug blir för stort. Dessa har av olika anledningar inte möjlighet att ha iller just nu själva men vill gärna mysa iller ändå. Så leta i din närhet, det kan finnas någon som öppnar sitt hem för dig så du får gosa med deras illrar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, jag funderar på om jag skulle prata lite snällt med Madde här inne eller prova att söka efter några andra i mitt område som har illrar, för att komma och hälsa på. Har bara träffat illrar 3 ggr förut, och jag verkligen längtar tills nästa gång.
#3 vet att en av mina valpar bor i örebro trakten… *visslar snällt och hoppas ägaren ger sig till känna ;)*
#4 Ahh, där ser man. Kanske ska lägga ut en ny tråd igen och ansöka om en snäll illerägare som vill öppna sin famn för mig =P
Tycker iaf att trådskaparen ska göra det. Jag fick massa erbjudanden, men de flesta bodde för långt bort. Men jag åkte iaf till Lindesberg och träffade Madde (som nu bor i Örebro) och sedan Hanna och Hanrik i Örebro. Får iaf tacka dom så mycket, som jag har gjort förut. Har dessutom träffat babsan och hennes illrar, som jag ej vet om hon har kvar.

Ja jag bor i Hudiksvall. Och vistas en del i stockholm. Men tvekar inte att åka en bra bit, om någon kanske skulle anmäla sig frivilligt och låta mig få hälsa på och se hur det är att leva med iller.
Jag vill veta så mycket, eftersom jag mest troligen kommer att ha egna pälsar i framtiden, när jag har gått ut gymnasiet och så. har läst allt jag fått tag på om illrar i flera år, men vill så gärna få "praktisk" kunskap också. =)
Sen känns tanken på att åka hem till någon lite läskig, men det ska väl gå att komma över… 

Tja när ud är i stockholm har jag fem tervliga och en teroorist att visa upp…

Och stava kunde jag inte idag nej, hoppas du förstår vad jag menar ändå
#8 Tja, varför inte klicka på "Hantera inlägg" och rätta upp det så hade ingen hunnit märka hur dåligt du stavade idag 

#9 för att de ändå blev dubbelt=) hade tänkt rätta till det men när det ändå vart två inlägg av misstag så orkade jag inte.
#10 Haha OK, dubbelklickarfingret var i farten, eller kanske Nyckfelstrisse. 

#11 vanlig hederlig svensk klantighet=)

det går inte att bota illerabstinens, tillochmed när man har illrar så vill man ju ha mer av dem
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#13 Oj, då kanske jag inte ska skaffa en iller ifall abstinensen inte går över =P

#14 jdå men på egen risk om du planerat tex. två så är det lätt att det slutar runt sex haha
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#15 Ja, jo, det kan jag mycket väl tänka mig =P

Jag bor mittimellan, i Gävle så har du vägarna förbi här så är du alltid välkommen =)

oh, gävle, inte alls långt ju. =)
#18 Åk dit vet jag! Skulle jag lätt ha gjort om det inte va för långt. Nu har iaf laggt ut en liten iller efterlysning här på iFokus.