Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 526 ggr
tokage
0

OT En till rumskompis...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehe, ja som den reptilfantast jag är så åkte jag självklart till stockholm symposium idag!

Och vad drog jag med mig hem? Jo en helt underbar liten majsorm. Jag vart fullkomligt kär, ni vet, jag är ju helt såld på röda ögon… Jo denna hona är en snowcorn, så hon har rosa/röda ögon, och ja, jag lyckades pruta priset ner priset en hundring och drog med henne hem!

Så nu är det jag, Cinka och Akira!

Jag lät Felicia döpa ormen :'D, min kompis Danne kom med kommentaren "Men suck, bara för att du vill få henne i säng…", MEN NEJ! Hahahaha!

Felicia är föressten Cinkajous nya bästis, hon bryr sig inte om att han bits och så, hon gillar honom och han gillar henne! Och ja, vi är lite på G så förhoppningsvis får Cinka leka mer med både sin och mattes favorit, hihi!

MEN nu gled jag ifrån ämnet!

Sitter nu och kollar då och då helt faschinerad, ju mer vi lär oss om ormar i skolan desto mer faschinerad blir jag, det är trots allt rätt otroliga djur!

Sen så kan man väl knappast säga att illrar är mindre otroliga, Cinka har säkert ett par gömda vingar nånstans, käkar som man aldrig kan tro att ett så litet djur kan osv.

Men den största skillnaden mellan ormen och Cinka är att Cinkajou är min bästis och rumskompis, ormen är mitt husdjur, HAHAHA! (Sen tror säkert cinka att JAG är HANS husdjur… hmm…)

Qviq
0

Fin orm, fick ett litet bett utav en sådan lite tidigare i veckan…

"Chaos is a friend of mine."

Sara
0

Självklart är du Cinkas husdjur! Du finns endast för att förnöja honom. Skrattande

Sara

Faxlin
0

Självklart så är det du som är Cinkas husdjur. Eller kanske betjänt/ uppassare. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenahbella
0

va fin den var :D

ferretgirl
0

Fin orm du har fått tag på. Hade själv en majsorm, men denna vägrade att äta sina pinkisar så vi fick lämna tillbaka honom. Tyckte att det var synd om pinkisarna efter ett par dagar som han inte åt upp dom, så det blev att jag fick lämna tillbaka heonom och fick pengarna tillbaka. Det var då vi började med våra råttisar som vi höll på med i ca 2½ - 3 års tid, sen övergick vi till illrar då jag blev allergisk mot ströet som råttorna skulle vara på, samt något i deras mat. Så i augusti 00 fick jag hem Dino som blev min första iller, i september kom så Aslan hem till mig ändast 6 veckor gammal, och det klickade direkt mellan han och Dino.

mandariiin
0

jag var iväg och köpte en liten snowcorn hona i lördags :) Six fick hon heta, eftersom det är orm nr 6 i familjen :)

men hon ser exakt likadan ut som din på bilden. Fast jag tror Six är något större…. hon är född april -08.

har du fler ormar?

tokage
0

#6 Är det sant?! Vad ballt :D

Nej hon är faktiskt min enda orm :), det är rätt komiskt att jag skaffade orm nu eftersom vi inriktar oss mycket på ormar i skolan nu :')

mandariiin
0

då kommer du inse snart vilka underbara djur det är :) jag började med en för ca 4 år sen, och i dagsläget är ormfamiljen mycket större, och det kommer bli fler ;)