Iller iFokus

Iller

Etikettertävlingarlekar
Läst 1772 ggr
Faxlin
0

TÄVLING NR 3

Japp, nu tror jag ni alla är tillräckligt taggade för tävling nummer tre här inne.

Eller? Har jag fel? Nehe, misstänkte det. Då kör vi då:

Nu vill jag följa upp tävling nummer två lite. Då vi hade vintertema då känns ett vårtema bra just nu.

Så fram med era vårbilder. Liksom förra tävlingen gäller det, en bild per tävlande. Bilden ska föreställa en iller i något vårigt tema.
Tävlingen startar i dag och håller på till den 20 maj.
Nu ser jag fram emot riktigt många mysiga bilder från er.

GE MIG VÅRKÄNSLOR.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sofie
0

Åh vad roligt.

Madde
0

Det här låter spännande. =) Nu måste jag verkligen ut och ta kort. Eftersom vi inte hade illrar förra våren. Kanontema igen. Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

tessa
0

Kul! Ska bara bli frisk från en eländig förkylning först, sådan ska här fotas.. =)

-eM-
0

Åh, jag blir så glá! tråkigt nog är min kamera på garantirep. så jag måste väl sno skolans kamera någon solig dag och ta och fota lite. hehe.

AmmiG
0

#3 Hoppas du blir frisk fort. Vårförkylningar är inge roliga. :-(

#4 Det går säkert att ta fina bilder med den oxå. Hoppas din egen kommer tillbaka snart!

-eM-
0

Ammi: Hoppas kan man ju alltid, men det skulle ta en månad. Skrattande

AmmiG
0

-eM-: Skolans är väl inte su usel den heller, om du lyckas låna den?

-eM-
0

Ammi: Nej, den är okej. Det är en Canon 300D, en modell äldre än min egen:)

elinn
0

Ja, idag är det iaf inget vårväder i Gefle så jag väntar med att gå ut och fota tills den dag solen behagar komma till oss. Men den här tävlingen ska vi iaf delta i är det tänkt =)

Faxlin
0

haha, låter bra det elin, så får du vara med och vara lika nyfiken som de andra sedan. hihi

Audiatur et altera pars

elinn
0

hahaha =) Nyfiken är mitt andranamn ju =)

AmmiG
0

Inte blir det några vårbilder tagna här på ön. Gråväder och 6 plusgrader. *suck*

tessa
0

Tack Ammi! =)

Faxlin
0

Ja, det ska bli så roligt att få se era vårbilder.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#12: Måste ju bli soligt någon dag hos er också. Fast vårväder kan ju vara allt från molningt till regn och rusk till sol. Så ut och knäpp med er. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

I 2 dagar nu har det regnat här hos oss. Det är ju supertråkigt. Så i morgon onsdag hoppas jag på kanonfint väder. För då ska jag gå ut och gå en promenad med min Kamera. =) Då ska jag fota som bara attans.

Frågan är vad jag ska göra ifall att det blir dåligt väder. Hmm. Kanske sitta här inne och läsa och skriva. Skrattande

tessa
0

#15: Det är ju faktiskt sant, vår innebär ju inte enbart sol och nalkande värme, utan bra mycket mer än så! =)

Faxlin
0

Exakt, hoppas på lite kreativa bilder. Tänk på att de är med i uttagningen till kalendern också;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja det är ju en liten sporre tycker jag för oss som är medlemmar att vilja vara med där. Så det kommer nog att vara med många bidrag i nästa tävling. Det hoppas jag i alla fall. Skrattande

tessa
0

Ja, jättekul idé detta med "fotokalender"!! =)

Faxlin
0

Japp, ska göra vad jag kan för att få till en proffsig kalender till bra pris åt alla medlemmar här inne. hihi

Audiatur et altera pars

-eM-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag startar med första bidraget.

Malolo i vårsolen. Skrattande

Har ju tyvärr bara Arvids vanliga kamera så blir inte lika bra bilder som med min vanlia. Snyft.

Madde
0

Jättefint kort -eM- Bra fokus på Malolo. Skrattande

-eM-
0

Tack tack Madde :)

TottsiGirl
0

Jättefint kort eM Glad Härligt när solen visar sig :) Hoppas den gör de här snart oxå så man kan ut och fota men ted vill ju aldirg stå still så ja hmm får väl se hur de går :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

-eM-
0

Tack tack! Är det ingen annan som tänker lägga in bilder? Hallå! Glad

TottsiGirl
0

Hm ja här har vi ju haft STOR brist på vårväder :( Så ja har inte fått knäppt nått kort ännu men jag hoppas att solen kanske skulle kunna vilja visa sig nu i helgen så då ska de fotas så hoppas ja att ja oxå kanske kan komma med ett litet bidrag :) Säkerligen itne lika fint som ditt men kanske nästan, vi kan ju hoppas :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

-eM-
0

Va inte så där nu. Du kan säkert bättre än mig om du bara vill :)

TottsiGirl
0

Jo kanske kanke med lite tur men de största problemet är väl att få Ted att stå still tillräckligt länge Fundersam Brukar bara bli ett vitt sträck på kameran eller en stor suddig nos haha Glad

-eM-
0

Haha, tro mig, jag tar typ 100 bilder innan jag får en som jag är nöjd med och där illern är stilla. Det måste vara en av de svåraste djuren att ta kort på för dom rör ju sig konstant, förutom när dom sover.

Madde
0

Jag har heller inte haft någon möjlighet att ta kort. För dem senaste dagarna har det varit superdåligt väder. Och då känner inte jag för att vara ute och ta kort. Sen vet jag av erfarenhet att korten blir mer dystra när det är mulet ute. Så jag väntar på solen än så länge. Skrattande

tessa
0

har en fråga: om man lägger ut en bild här som tävlingsbidrag, har man då möjlighet att byta ut den mot en annan innan tävlingstiden har gått ut?!

en lite lustig fråga kanske men jag tänkte som så att man kanske fotar nu och vill vara med och tävla med denna, men längre fram fotar en bättre bild som man hellre vill ha med..

Madde
0

Som jag tror så är det väl den bild man lägger in. Men vänta hellre i så fall Tessa tills du börjar närma dig slutdatumet på tävlingen. Det har jag tänkt och göra. Om jag inte får en kanonbild vill säga då lägger jag ut den.

Madde
0

Vi har ju ända fram till 20 Maj på oss att få en bra bild.

tessa
0

japp Madde så får det bli.. fast än så länge har jag ingen bild alls så än så länge är det inget problem för mig =)

Madde
0

Det har inte jag heller. Jag väntar på fint väder så att man kan gå ut och ta lite kort på illrarna. =)

AmmiG
0

Kollade med Åsa när förra tävlingen pågick. Det går bra att byta bild, fram till och med sista dagen. Skulle tro att det är lika nu.

tessa
0

Ok, vad bra Ammi! Hoppas det är så nu också då.. =)

tessa
0

och en fråga till, när jag ändå är igång.. hihi. Vem/vilka är domare? *nyfiken*

AmmiG
0

Ja, Åsa..vilka är domare denna gång? Samma killar eller nya stjärnor?

Madde
0

Ok det visste inte jag. Hehe. Tack ammi för att du rättade mig. Skrattande

AmmiG
0

Så lite så. Nästa gång är det jag som inte vet.

AmmiG
0

Madde! Jag vet ju inte jag heller. Bara tror att det ska vara som i förra tävlingen.

Madde
0

Det är säkert samma regler som i förra tävligen. åsa får väl säga till när hon har läst det vi har skrivit. Hehe

Faxlin
0

Japp, och nu har jag läst;-)
Det går bra att byta bild. Domarna kollar inte upp bilderna förns tävlingen är slut.
Vilka domarna blir vet jag inte än. Antingen blir det samma om jag kan lyckas övertala dem att ställa upp eller så blir det några andra helt utomstående. Ni kommer dock få reda på vilka, jag lovar.

Audiatur et altera pars

Pillow
0

ojdå..det var ju många bilder! =) då får väl jag komma med nummer två! ett riktigt vårtecken! =)

Faxlin
0

Skojigt att vi börjar få in ett par bidrag i alla fall. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag måste oxå hålla med om att det är kul med några bidrag. Själv har jag inte varit ute och tagit några kort än. Känns inte som att är så fint väder ute. Jag får vänta tills solen visar sig. =)

Faxlin
0

Jag tog ju flera jag är nöjd med på Beldin, men vill avvakta. Kan ju hända jag får något bättre längre fram. hihi

Audiatur et altera pars

-eM-
0

*puttar*

Faxlin
0

Tack för putten -eM-

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Det var så lite så Skrattande

Madde
0

När jag gick för att jobba kl 16,45 då blev det fint väder. Så typiskt. Har inte gjort något på hela dagen och så blir det fint när man ska jobba. Så inga kort på illrarna idag heller. Håller tummarna till morgondagen. =)

Veronica
0

Jag hoppas på helgen jag…….jobbar tors-fre, men sedan är det "valpledigt" i nästan en vecka och då ska jag väl bannemej få till nått kort =))

Amor vincit omnia

Faxlin
0

hoho, Veronica! Ta med dig kameran och Dunder och kom ut till mig då. Vi kan ge oss ut med illrarna på fotosafari så kan dunder och Kiara få ge sig ut på sin resa (till sjunde himlen ). ;-)

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Kan vara en ide det Åsa, vi får se =)

Amor vincit omnia

Faxlin
0

haha, ja visst var det en bra ideé, det tycker jag i alla fall. hihi
Annars får vi göra upp så jag hämtar klumpen av dig i helgen på något sätt.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Idag är det fint väder. Så förhoppningsvis när chrille kommer hem kan han följa med ut och hålla i illrarna så jag får ta lite kort. =)

Faxlin
0

Ska nog försöka släpa ut mina barn och illrar på en foto stund jag med. hihi

Audiatur et altera pars

DG
0

Här kommer nytagen bild som jag valde med hjälp av kompisar ( alla bilderna kändes lika bra så behövde lite hjälp).

Faxlin
0

Ohh, den var mysig. Påskliljor, det är vårigt.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Här kommer mitt lilla bidrag.. Ted och jag var ute på en liten promenad och ted hittade en platsspann. Från början var den full med sand med de ändrade den lilla herren snabbt på.. Glad

Madde
0

Jättefina bilder ni har tagit DG och Tottsigirl.

Faxlin
0

Håller med Madde, jättefina kort.
Kul att se att det börjar hända något i tråden. hihi

Audiatur et altera pars

Malena
0

Här kommer mitt bidrag *pust och stön* det är verkligen inte lätt att fota en iller =0)

Faxlin
0

Ohh, den var vårig.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Pyret ute bland blommor, får bli mitt bidrag. Det hon spanar efter är gårdens hund.

Faxlin
0

Den var hur mysig som helst Ammi.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Tack Åsa! Hon tyckte det var mycket roligare att sitta på axeln och spana än att vara på marken. Ett av få kort där hela hon var med, resten var mest ½ henne eller nosen i linsen. Skrattande Så fort jag böjde mig så kom hon rusande!

DG
0

AmmiG: Jag har samma problem med Hapsis, hon gillar mest vara i famnen eller axeln. När jag fösöker gå med henne så sätter hon tvärstopp. Mysigt men poängen med att gå ut och bli av med energi försvinner :D

AmmiG
0

Exakt DG, man förlorar poängen med en illerpromenad, när dom ska åka privatlimo hela tiden. Det är ju rätt jobbigt att hålla sig på exakt rätt avstånd, för att dom ska ha förhoppningen att komma ikapp (utan att göra det) Skrattande

DG
0

Tur så gillar Moon iaf att gå :D Så ibland går Hapsis också när hon ser Moon går så fint.

AmmiG
0

Jag brukar oftast få vara taxi på utvägen och sedan går dom jättebra hem.

DG
0

Jo, jag har märkt det också att när man börjargå hemåt så får dom jättemycket fart :D Som om dom visste att nu ska vi hem igen.

Madde
0

Vad kul det var och se ditt kort malena och ammis kort. =) Kul att ni är med och tävlar lite. =)

Veronica
0

Nu har jag också knäppt lite kort……men jag har 11 stycken att välja mellan! Får sortera lite till och se vilket det blir =)

Amor vincit omnia

AmmiG
0

#76 Avis. Jag fick inget alternativ att välja mellan. SÅ snäll var inte Pyret. Skrattande

TottsiGirl
0

#77 Inte Ted heller blir bara mest ett suddigt streck över bilden eller en stor nos!! Full rulle hela tiden!

Veronica
0

Vad långt bak denna tråd hamnat, inga flera som har bilder till tävlingen? Lyckades minimera valet av kort till 2, ett på Lillan och ett på Lego…….och det slutade med att det blev ett kort på Lillan även i denna tävlingen =)

Amor vincit omnia

Malena
0

#79 Åh vilken härlig bild!! jätte snygg

TottsiGirl
0

Wiie vilken snygg bild veronika ser ut som lillan riktigt poserar!! Jättefint!!

-eM-
0

Jätte fin bild Veronica!

Madde
0

#79: Helt klart en kanonbild som du har fått till. =) En vinnar bild helt enkelt. Sen hoppas vi på och få se lite fler bilder här inne. =) Själv får jag se om jag kan få till någon vårbild eller om jag får stå över den här omgången. =) Hehe.

Faxlin
0

Va?? Ska du stå över Madde?? Men då har ju de andra chansen att vinna också ju. hihi
Skämt och sido. Jag kan inte vara med då mitt internet inte kommer igång förns i mitten slutet av nästa vecka. Detta medför dessutom vissa domarproblem så jagh förlänger därmed anmälningstiden till den 30 maj så har allt kommit i ordning. Så ni slipper vänta så länge på erat resultat. Och kanske kan vi lyckas få med några fler fotografier också. hihi

Audiatur et altera pars

Weazel
0

Så dumt jeg sitter her i Danmark og pelsdottene sitter hjemme i Norge. Får bli med på neste jeg da. :)

Madde
0

Ja vad bra att du förlängde datumet åsa. =) Så att du hinner fixa domare och allt. =)

Borgarn
0

Här är mitt bidrag på Tindra.
Beskrivning:
Vårbild: Våren är nu här och Tindra ser fram emot varma och sköna dagar och tittar på Solen och njuter för stunden. Glad Sommaren är på G !

Madde
0

#87: Vad kul att du kommer med ett bidrag Borgarn. =)

Veronica
0

# 87 Jättefin bild! Vad är det hon spanar på?

Amor vincit omnia

Borgarn
0

#89 Tack så mycket! :)
Hon tittar upp mot husen och träden som är runt omkrinGlad

elinn
0

Ja eftersom det bara är två dagar kvar av tävlingen så lämnar jag min bild nu =)

Hade inte tänkt ha med denna bild i tävlingen men eftersom solen lyst med sin frånvaro en lägre stund nu och vi inte velat gå ut i det trista vädret så får det bli den bästa jag har för tillfället.

Här är Elvis ute på gräsmattan på gården tittar man riktigt noga kan man se några blommor som växt upp. Solen skinner men Elvis ville bara vara i skuggan =)

ang3lica
0

Oj oj, bara två dagar kvar… Jag som trodde att jag hade gott om tid att fota vårbilder! Då får mitt bidrag bli från träffen vi hade i Slottskogen sist. Har iof redan lagt upp bilden på forumet en gång. Men men, vi kör på den.. Glad

Madde
0

Det har blivit förlängt till den 30maj. Åsa skrev det i #84. Så ni behöver inte stressa. Men som det ser ut nu så blir det inte något bra väder dem närmaste dagarna.

Madde
0

Bidrag borttaget. =)))

sarae
0

här e mitt bidrag på stitch! Det ser inte så vårigt ut men jag lovar att det var på vårens första picnic! stitch blev lite frusen frammåt kvällen Flört

Nea
0

Här kommer mitt bidrag. Mushu är ute på promenda och passar på att besöka blomsterängen.

Madde
0

#96: Så söt Mushu är. =)) Hur går det för mushus valpar?? har inte hört något om det. Hittar inte tråden just nu. Så om du vill får du gärna svara i en ny tråd. =)

klarsferrets
0

vi lägger in gusgus på tre hjulingen för nu är sommaren i gång tycker vi när tre julingarna kommer ut . så det är vårat lilla bidrag

Madde
0

Den  är ju cool bilden på gusgus. Hur gör en iller när han vill lata sig. Jo lägger sig på trehjulingen. =)

-eM-
0

Vilka fina bilder alla lägger in! Domarna kommer nog att få det svårt att välja ut någon vinnare nu :)

TottsiGirl
0

Ja oj vilka fina bilder!! Håller med eM tror dommaren kommer få de riktigt svårt att avgöra denna gången!!

Nea
0

#96 Tack. Har uppdaterad tråden på din uppmaning.Flört

Mangafreak
0

Och här kommer då ett bidrag även från mig…

det är Kron som har fått agera modell, han fick en skön och trevlig vårpromenad. Och självklart var han tvungen att stanna lite då och då för att kolla in "sina" ägor

Madde
0

Jättekul att det kommer in lite fler bidrag till tävlingen. =) Själv hoppas jag på fint väder till helgen så man kan ta fina bilder. =)

Madde
0

Puttar upp den här tråden. Snart är det slut på tävlingen. Så lägg in era bidrag så fort ni kan och om ni vill vara med.

30 maj är slutdatumet. =)

Aviendha
0

Eftersom vi bor i norrland så är vår för oss att slippa snön =)

Här är Chade ute på en av sina älskade skogspromenader, hoppas ni gillar den.

Paulina

Faxlin
0

Vilken fin bild på Chade.

Audiatur et altera pars

Madde
0

#106: Jättesöt bild. =) superfin silver iller. =)

sofie
0

Jag lägger upp en bild även fast det är två timmar över tolv. Sen om den får va med och tävla märker jag.

Blir en bild på örjan.

Madde
0

Vad kul att att ni har lagt ut era bilder här under tävlingen. Nu återstår det vem som har vunnit. =)

Mangafreak
0

Väntar med spänning på resultatet, undrar hur länge vi får vänta på det ;)

Många fina bilder blev det i denna tävling också :)

Madde
0

har helt glömt bort tävlingen. =))) Hoppas att du hittar några domare som kan bestämma vem som vinner. =)))

Faxlin
0

Snart kommer resultatet av denna tävling att bli officiell.
Kan berätta att domare blev Madde och jag. Därav anledningen till att Maddes bidrag är stuket ur tävlingen.

Audiatur et altera pars

Malena
0

men nu tycker jag det är dags att ni avslöjar vem som vunnit Nyfiken jue =0)

Faxlin
0

hehe det har vi precis gjort. Kolla får du se, finns en egen tråd om det nu. ;-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

hehe det har vi precis gjort. Kolla får du se, finns en egen tråd om det nu. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja kände att jag kunde ta bort mitt bidrag eftersom jag inte är nöjd med bidraget och så vann jag förra gången. har fortfarande inte skrivit klart om xander. Hmm dålig stil av mig. Måste ta mig i kragen.

Madde
0

Nu du elin har jag hittat var elvis var med. =))) Du anmälde honom till den här tävlingen. =)))

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.