Ljudlig iller?
Är det någon mer än jag som har en iller som låter hela tiden?
Melwin låter sniff sniff sniff när han nosar på något… så låter han sniff lite tystare när han inte nosar… när han sover låter han fortfarande snoff sniff puff…
golf.ifokus.se

Jag hör ju allas tassar hela tiden och för det mesta så kan jag till och med höra skillnad på dem alla fyra.
Annars så är det Elvis som mest springer runt och poppar så fort han är vaken. I övrigt är det inte någon som gör ljud ifrån sig mer än vid lek, när de blir sura etc.

Kanske det är något fel på Melwin då som låter så hela tiden? Han flåsar inte eller så, men han andas verkligen högt. Ni har väl hört en illersuck? Så låter han när han andas på ett ungefär… inte lika högt, men åt det hållet.
golf.ifokus.se
Snuttarna låter hela tiden, Theodore von Snutt nyser stup i kvarten och snörvlar.
Blighten von Snutten nyser ganska duktigt han med.
Herr butter kan poppa en hel kväll för att han är sur över att the snuts ligger där han vill vara. Eller så är han allmänt sur över ngt :)
Snuttarna låter hela tiden, Theodore von Snutt nyser stup i kvarten och snörvlar.
Blighten von Snutten nyser ganska duktigt han med.
Herr butter kan poppa en hel kväll för att han är sur över att the snuts ligger där han vill vara. Eller så är han allmänt sur över ngt :)
Bogey är för det mesta tyst. Möjligen kan man höra ett svagt sniffande när nått undersöks och nån enstaka pop om han är riktigt uppspelt över nått.
Visst en och annan nysning hörs ibland men vem nyser inte när det är förkylningtider och dessutom har han sin nos mycket närmare våra dammiga golv än vad vi har.
Fast igår kväll fick jag höra ett nytt ljud när Bogey satte grannens tax på plats. Taxen och Bogey nosade på varandra och plötsligt gör Bogey ett utfall mot hunden och utstöter ett kort och väldigt skarpt ljud. Lät ungefär som en korsning mellan ett skarpt kattfräsande och ett skall från en liten hund. Efter att Bogey gjort så för andra gången så höll sig taxen undan.
Det var nog tur jag höll kopplet kort (så även hundägaren) för annars hade det nog hängt en iller i hundnosen. :-)
______
Uffe

Fyra av mina illrar är som elefanter. De klampar fram och sörplar och klafsar när de äter. Den femte, lilla ChewMee är sååååå tyst. Hon smyger och när jag stirrar på var hon varit och borde vara så lyckas hon i min blinkningsstund ljudlöst smyga till ett annat ställe. Hon uppför sig som en orm och bara ringlar ljudlöst fram. MEN hon har glömt svansen! Den sticker ut där hon gömt sig!

Monty sniffar högt, andas tungt när han sover och suckar o gnyr lite. Han gnyr lite också när man gosar med honom och kliar. Han är jättesöt när man klappar honom, låter som han poppar jättetyst.
Boston nyser, fnyser, suckar, och poppar om vart annat. Ibland fräser han också och för första gången hörde jag en iller skrika var när mammas hund ville leka och Boston kände inte för det. Jäklar det ringer i öronen fortfarande.

Alinda låter som sin halvsyster, Daisy angoran, när hon sniffar på saker.

Love låter "sniff" när han nosar. Ju mer spännande sak desto högre "sniff" utöver det är det många host, hick, nys, fnys, suck, väs och poppar här hemma. Alice däremot är nästan helt tyst- förutom när hon sover- då kan hon poppa jättehögt i sömnen.

Rasmus är en väldigt pratig iller just nu*poppar* och låter väldigt när han sover*gnyr och låter när han sträcker på sig* hehe. Njuter väldigt så det hörs

hade Ganya, som poppade "jämt". hon vandrade runt för sej själv och bara kuttrade. var lite gulligt, men man kunde irritera sej på det lika mycket ibland oxå. haha.
min nya illerkille Dealen andas tungt, så honom hör man ganska ofta… sen låter det som en elefant när han kommer springandes! haha. *lite överviktig*