Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 426 ggr
tessa
0

Hjälp, Julius är sjuk!!!!

Hej!

Under helgen har Julius blivit dålig, väldigt dålig misstänker jag eftersom det annars är en sådan hiskelig fart på honom.. - Nu bara han sover och sover och vill inte äta - jättehängig liten grabb =( Tänkte tempa honom, det kan man göra med en vanlig djurtermometer? Vad ska en "normal" iller ha på ett ungefär? Jisses, sådant här ska jag ju kunna =(

Ska ringa veterinären det första jag gör imorgon och försöka få en tid så snabbt som möjligt men tills dess - har ni några råd på vad jag kan försöka ge honom så att han får i sig lite näring och och vätska? (Han är ju kinkig med mat annars, äter mest sitt torrfoder så jag kan inte komma på något annat). Vatten ur skålen dricker han själv, men lite så jag funderar på att spruta in vatten med en sådan där liten "spruta" så att jag vet säkert att han får i sig vätska - är det en bra idé?

- Usch, jag är jätteorolig, hoppas inte att det är något allvarligt med min lille krabba!

Mvh Tessan

Faxlin
0

Hur länge har han varit dålig? På beskrivningen som jag förstår den nu, skulle jag inte vänta utan åka in till veterinären snarast.
Skriv gärna och berätta mer om hur det går. Kolla in artiklarna så får du se att vi har några om illerns friska hälsa med temp och sådant ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

tessa
0

Har just suttit med honom i  knät och ja, han är faktiskt så hängig så jag ska försöka få tag i en vet direkt.. Han blev dålig nu i helgen, har spytt en gång också. grönt. Ska se vad vetten säger, hoppas vi kan få komma in!

Någon som vet en bra veterinär på blå stjärnan i gbg?

Faxlin
0

Tycker du ska kräva att få komma in. Många veterinärer inser inte hur brotton det är med en sjuk iller. Att han är så slö som han är ser jag som ett tecken på att kräva att få hjälp. Inte godta att avvakta tills i morgon.
tyvärr kan jag inte rekomendera någon veterinär på blå stjärnan då jag aldrig själv använt någon där.
Synd att inte Sara är inne, hon har nog bättre koll på veterinärerna i dessa trakter.

Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

Usch och fy. Stackars lille Julle bulle. Nu blev jag ju riktigt orolig för er. Gråter Hoppas att du får tag i en vet Tessa. Skall hålla tummarna här hemma att det inte är något allvarligt.

*krams*

JossanH
0

Det skulle kunna vara så att det sitter något i tarmen.. Då blir dom dåliga fort och man får inte vänta för då kan dom bli så dåliga att dom inte klarar av narkosen om dom måste öppnas! Så KRÄV att du får komma in akut!

hoppas han blir bättre!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

hannis
0

Hur har det gått idag tessa? Jag har varit på blåstjärnan mycket träffat både bosse och jenny på smådjursavdelningen. de är väldigt duktiga på iller båda två anser jag. Bo Runsten står ju ofta nämnd som bra illerveterinär så jag tycker du ska föröska träffa honom.. eller jenny!

Krya på er!

Madde
0

Håller oxå tummarna att allt är bra med Julius. Det är en mardröm när ens iller blir dålig. =( Vi tänker på er här hemma.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

Hur går det för Julle bulle? håller tummarna att allt går bra å att du fick komma in till veterinären! Stor kram på er båda!

Roxanne
0

määäh hallå, en iller kan det väl vara vad som hällst på? Känns som om jag måste gå en kurs på alla illerns sjuk dommar om nått sådant finns :P (A)

Hoppas självklart på att allt ordnar sig, att det inte ska behöva vara något allvarligt med din älskling.

UlrikaD
0

Hur har det gått? Om du inte träffat nån vet ännu så är Bo Runsten väldigt bra. Hoppas att lillkillen mår bättre iallafall!!

tessa
0

Snälla vänner, håll nu tummar och tassar allt vad ni kan för min älskade lille Julius som när som helst kommer att opereras på blå stjärnan!! jag är utom mig av oro och vill bara stortjuta men vem ska då tro på min modige lille grek..! har träffat Bo Runsten som verkar väldigt duktig men ingen kan säga om Jullebullen kommer att klara operationen.. han är väldigt svag och det är tydligen stopp i tarmen, antagligen pga. okänd föremål. De kommer förhoppningsvis ringa efter operationen ikväll/inatt, jag ber till Gud att Julius ska fixa detta… - Hör du det Julius, se nu till att rompa dig hem illa kvickt så att Mollie inte tassar in i sovrummet, det tillåter du ju inte.. så du skulle bara våga att lämna ditt uppdrag, du är bra mycket mer jäkla envis än så.. =)

sarae
0

Nej men lilla gumman! Här håller vi både tassar tummar å tår för er!! Du får gärna ringa om du vill prata, eller gråta!!! Stor bamse kram å massa tankar åt julius!

Thyne
0

Jag hållar mina tummar och tänker på er. Jag ska se till att hålla både Melwins och Wilmas tummar (?) med.
Det här klarar lille Julius ska du se.

Tesan
0

Våran Egon blev så hängig för 3 år sedan!

Han kunde inte ens ta sig till toa! Akut till Blå stjärna o han fick stanna där över 2 dygn. Tog alla prover som kundes ta!

Men det dom kunde komma fram till var att han hade fått influensan, min man hade smittat lilla Egon!

Han blev bra igen, 5000kr senare men det var det ju naturligtvis värt!

Hoppas det löser sig för er men ta honom till vet så snart ni kan!

Therese-jhfd
0

Vet inte vad jag skall säga Tessa. Vi tänker på er, och hoppas verkligen att allt löser sig. Vi fortsätter att hålla tummar och tassar här hemma.

Kramar från oss i Feret.

Borgarn
0

Vi här hemma håller tummarna för Julius!

hannis
0

Vilken jobbig väntan.. vi håller tummar och tassar stenhårt för lillkillen!

Madde
0

Håller tummarna att allt löser sig för Julius. Vi tänker på er, madde, chrille, xander, criss, benjamin och xac.

DG
0

Vi håller tummarna för er!

vivica
0

hej hoppas att Julius blir frisk,mitt hjärta gråter med dig

illernettan
0

Vill bara skicka hälsning från oss alla här i SKövde. Våra tankar finns hos dig och Julle. Vi håller alla tummar och tår att han ska klara det.

Anette och gänget.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

-eM-
0

Kramar från oss på kobbin! Vi håller tummar och tassar allt vad det går!

Roxanne
0

håller tummar och chinchilla tassar här hemma! Usch man får tårar nu! Hoppas på allt att Julius blir bra! Skriv såfort du vet!

KRAM KRAM KRAM KRAM!

ang3lica
0

Åhh, nej! Nu får jag ont i magen! Skickar en jättestoor kram och hållar tummarna att allt går bra!

sofie
0

Vi håller tummar och tassar för er.

Roxanne
0

#24 jag tor Julius också har ont i magen!

tessa
0

Tack allihopa för alla era omtänksamma och uppmuntrande kommentarer!!! Jag gissar att jag nog själv hunnit med att skriva ett par stycken liknande till andra, under den tid jag hunnit vara illerägare, men jag visste inte att de kunde värma så mycket som de gör.. - så Tack! Julius skulle också garanterat bli glad om han visste vad många som hejar på honom i denna stund =)

Dessvärre inget samtal från blå Stjärnan inatt. Vet inte om det beror på att Julius inte blivit opererad av någon bra eller dålig anledning, - dvs. hans eget hälsotillstånd eller upptagna veterinärer men samtidigt vill jag gärna tro att "inga nyheter, är bra nyheter".. Det återstår att se, hör jag inget imorgon bitti, ska jag enligt överenskommelse ringa Bo klockan elva. Måtte lillkisen blivit bättre…

Kram på er, fortsätt knipa med era tummar och tår - vi behöver det =)

Nea
0

Tänker på er Tessan och mina busar håller tassarna för att han skall bli bra och jag håller tummarna.

LeeLoo
0

usch va tråkigt..håller tummarna!! Jag, Stacy o valparna…

Vi hade en Simon som blev dålig av en infektion i år. Vi sprutade in vatten i hans mun och han fick äta i stort sett vad han ville. Om allt går väl så får väl Julius dropp hos Veterinären sedan brukar det rekommenderas kokt torsk o ris!? I alf så var så för våran lilla gosse… KRAMAR

Madde
0

Håller tummarna att allt går bra.

NinaS
0

Kram på dig!

TottsiGirl
0

Usch denna tråden har ja missat totalt :( Stackars lille Julius och stackars er!! Jag och Ted håller ALLA tummar, tår och tassar vi har!! Bo Runsten är jätteduktig och Julius är en kämpe så detta kommer gå bra vetttu!!! Vill du prata så finns jag här det är bara att ringa det vet du!! STOR KRAM från oss i Uddevalla!!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Mandysan
0

Håller tummarna här hemma….

tessa
0

Bo Runsten ringde i förmiddags och meddelade att Julius blev opererad inatt mellan kl. 3 - 4. De öppnade honom och fann tygbitar (!) i tarmen. Stackars liten… Gråter men viktigast av allt!! - Min älskade påg är vid liv, och jag hoppas innerligt att han återhämtar sig snabbt och att inga komplikationer tillstöter! Vågar inte pusta ut ännu men Gud så glad jag är över att han klarade operationen, nästan så att jag börjar gråta igen.. av lycka =) Igår kändes allt verkligen hopplöst men så kunde jag inte ge upp hoppet heller, för man måste ju tro på sin skrutt, eller hur.. - och de är starkare och segare än vad man tror - Julius är visst seg som en nygjord polkagris, och det är jag enormt glad över! =) Saknar honom och vill nu vårda honom så gott jag bara kan.

Plånboken kommer också gråta, eftersom han opererades inatt fördubblades kostnaderna och en grov uppskattning visar att det hela kommer att kosta ca 17 000-18 000, beror på hur bra han tillfrisknar också. Försäkringen går ju upp till 10 000 men även om ekonomin havererar, så är jag enormt glad över att min Julius klarade denna svåra pärs! - Aldrig att jag vill att något sådant här ska hända igen…. - att han blir frisk igen betyder allt!

Hoppas Jullen inte har alltför ont och snart piggnar till. TACK för allt stöd och uppmuntrande ord, de betyder massor!!

Nea
0

Vad skönt att allt har gått bra hitills. Nu fortsätter vi hålla tummarna för honom så han snart får komma hem och hitta på hyss.

Guteillern
0

Skönt att operationen gick bra! Hoppas han återhämtar sig snabbt, så han får komma hem till dig snart.

Ammi

TottsiGirl
0

ÅÅ va skönta tt det har gått bra har gått och tänkt på er hela dagen!! Ska du se att du snart har tillbaka grabben hemma!! Många kramar igen från mig och Ted

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

vivica
0

hej va skönt att höra att operationen har gått bra hoppas att du snart får hem honnom

Ceciliaochlucifer
0

Man blir gråtfärdig när man läser om sånt här. Hoppas innerligt att allt går bra för er båda!

Madde
0

Vad skönt och höra att operationen har gått bra i alla fall. det är det viktigaste. Håller tummarna nu att han återhämtar sig snabbt.

smurfb
0

Härligt att operationen gick bra! Har du någon aning om hur stora tygbitarna var? Anledningen till att jag undrar är att våran Bilbo gärna ligger å tuggar strumpor. Det har han gjort de senaste åren så han kanske tuggar till mindre bitar.

Faxlin
0

Ohh, vad skönt att han klarade operationen. Jag har tyvärr inte varit inne så mycket, så jag har missat den stora tunga väntan du fick genomlida. Håller tummarna för er.

Audiatur et altera pars

JossanH
0

Vad skönt att han klarade operationen! Precis som Åsa så har jag missat tråden när det gällde väntan på operation så det var attans skönt för mig att få höra hur det gått på en gång!

Det som är så läskigt med illrar är just det att om något händer så går det fort och vill det sig illa så blir dom så dåliga att dom inte kan öppnas för att dom aldrig klarar av en narkos! Detta är min värsta mardröm och varje gång någon utav mina illrar bli sjuka eller hängiga så "ska jag minsann aldrig mer ha några djur" för jag hatar när man inte vet hur man ska göra, eller om man inte vet om det man gör fungerar. Men så fort dom är friska så vill man minsann ha ännu fler =)

Sköt om dig och lille Julius och vi hoppas här hemma att han kommer tillfriskna fort!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Therese-jhfd
0

Kom precis hem från jobbet. Har tänkt på lille Snoddentuss hela långa dagen. Underbart att läsa att operationen gick bra. Nu hoppas jag bara att du snart får hem din älsklingspåg igen.

Thyne
0

Åh så skönt att höra att operationen gick bra!
Har sänt er tankar under dagen och igår kväll =)

Sara
0

Skönt att han fixade narkosen! Nu är det värsta över iaf och jag håller tummarna för att det inte blir några men!

Glad Krya på dig Julius!

Sara

Roxanne
0

vad sköönt… hoppas det fortsätter åt detta håll.. Vad glad jag blir nu! :) Man tänker sig själv lixom : o

Therese-jhfd
0

Hur går det Tessa? Vad säger vet?

Faxlin
0

Exakt, nu har det gått några dagar till. Har du fått hem din Jullebulle än? Hur har det gått?

Audiatur et altera pars

tessa
0

Hej allihopa! ursäkta att jag inte skrivit och berättat om hur det går, förstår att ni är nyfikna… men idag - äntligen - får jag förhoppningsvis hämta hem min älskade illerpåg! *lycklig* Veterinären ringde igår och sa att Julius har piggnat till, får flytande näring och får givetvis antibiotika, smärtlindring mm.. Han ser "ful" ut som är rakad, har en massa småsår efter att de stuckit honom med kanyl stackarn, för att ge vätska men hade svårigheter med detta då han vart uttorkad - men han verkar vara vid gott mod min modige lille grek =) Bo sa att det inte var säkert att jag fick ta hem honom Förvånad Matte blev givetvis jätteorolig men roat berättade han att Julius har blivit avdelningens stora kelgris som sköterskorna turas om att få pyssla med, för att han är så mysig =) Bo tyckte att han var en väldigt, väldigt snäll iller och det glädjer givetvis en stolt matte, som bara kan instämma =)

Jag kunde fått hämta hem honom igår men rådet jag fick var att vänta tills idag, då han även fått testa fast föda. Tarmen var ful och irriterad men jag hoppas att den kommer att repa sig snabbt. Julius får tydligen också medicin för magsår eller liknande, så just nu kämpar nog hans kropp för fullt med att tillfriskna.

Jag är verkligen glad och tacksam för det fina stöd jag - och Julius förstås - fått här inne, ni är guld värda - TACK! Kyss

ang3lica
0

Åhh, vad glad jag blir av att höra detta! Hoppas du får hem din lilla pojk i dag! Det måste ha varit jobbigt att vara ifrån honom.. Och så hoppas vi att han blir frisk snart.. Glad

tessa
0

Så idag blir lyckliga matte ca 10 000 kr fattigare, men åh så glad jag är över att min lille Jullebulle klarade sig! Glad Har verkligen saknat honom under de dagar han varit borta, och vet inte vad jag hade tagit mig till om han inte kommit hem igen. Om något mer skulle hända i framtiden - Gud förbjude - ska jag åka i illfart till djursjukhuset. Har känt mig som världens sämsta djurägare under dessa nervvrakande dagar, och jag kommer i framtiden vara mer observant på ev. förändringar i Julius beteende. Får hålla tummarna att Julius blir helt återställd och slipper men i framtiden - själv har nog matte åldrats ca tio år under dessa tuffa dagar. - Det fattas bara att jag ser gråa hårstrån.. =)

Kram på er!

Roxanne
0

haha vad kul… vilken lättnad :D grattis :) hihi 10 000 är det nog värt :) Liv kan ju swom sagt inte ersättas av pengar :O

TottsiGirl
0

ÅÅ va kul att han kanske får komma hem… Hihi är det Julius som tagit över titeln världens snällaste iller.. Kallade dom alltid Gustav när jag var nere med honom när han var dålig.. HIhi ted blev inte lika populär han är ju en herre som vet vad han vill så där sa sköterskan sist med ett fniss här får du tillbaka ditt lilla monster :P
Ge Juliius stora krama på sig kramar från mig och ted nu!

Faxlin
0

Vad skönt att höra att du får hem honom idag. Glöm inte att fota hur han ser ut nu när du får hem honom rakad och allt. Det är faktiskt roligt att ha kvar sådana bilder också.
Kram på er båda.

Audiatur et altera pars

Sara
0

Hihi.. Alla illrar som inte biter veterinären och skötarna är världens snällaste iller.

Skönt att allt har gått bra!!

Sara

Therese-jhfd
0

Vilken lättnad Tessa att allt verkar ordna sig. Glad Vi har varit så oroliga för lillpågen här hemma. Till och med Jonas har bekymrat sig för "Snodden", det du. Flört

Klart att han skulle bli kelgris nummer ett på avdelningen, han är ju ändock en äkta skånepåg.

Kram på er, och pussa pälsen från mig.

sarae
0

Åh va härligt tessan!!! Stor kram på både dig å jullebullen!

Madde
0

Vad skönt att det det gått bra och att han återhämta sig. Förstår att du verkligen vill få hem honom. Krama julius från oss när han kommer hem. =)

tessa
0

Hej igen! jag är dålig på att vara online och att uppdatera här, men det har varit så mycket på sista tiden så jag har inte riktigt hängt med som jag brukar..

Julius äter och dricker bra, men sover givetvis väldigt mycket. Men.. igår kväll blev operationssåret fult, med en liten blåsa som sprack och vätskade sig så nu bär det ner till Blå Stjärnan igen.. =( Klockan tre ska vi vara där så håll tummarna. Blir så orolig, vi försöker ju alla så gott vi kan och Julius förtjänar verkligen att bli bra nu!

Hoppas ni andra har haft en bra helg och att ni på IT hade det kalas! har inte orkat eller hunnit tänka på IT som vi ju missade men hoppas som sagt att det blev en riktigt lyckad helg för er alla!

Faxlin
0

Ohh, jag håller tummarna. Eller en åtminstone, har hört att en tumme ger tur och två ger otur.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Hållre alla tummar som ger tur och ted hälsar och håller alla tår han har!! Stor kram

leeanlej
0

hur har det gått?

tessa
0

Tack snälla ni! Tyvärr åkte vi hem ännu en gång utan iller.. fast det känns ändå bra då jag vet att han får bästa tänkbara vård. Såret har antagligen blivit infekterat, och blivit svullet som i sin tur skapat en fistel så för att behandla detta och dessutom förhindra att det sprids i kroppen så ska lillkisen opereras imorgon för att "ta bort det onda". Förhoppningsvis får vi hämta hem honom imorgon eftermiddag.. Stackars lille Julius, skickade med honom hans lilla Julius-filt så att han hade med sig något som luktade "hemma". Min tappre lille vän…

Faxlin
0

Men stackars dig. Ännu en resa hem tan jullebullen. Sänder massor av tankar till er båda. Och hela illergänget här hälsa massa krya på dig hälsningar till Julle.

Kram Åsa och metmaskarna

Audiatur et altera pars

ronja
0

tänker på er! förstår att det känns jättejobbigt!! men vi håller alla tummar och tassat vi kan för att det ska gå bra!! många kramar från oss.. /veronica och troja

Guteillern
0

#64 Hoppas operationen går bra och att ni slipper fler komplikationer. /Ammi

tessa
0

Tack allihopa! Förhoppningsvis blir Julius opererad just nu och jag hoppas att Bosse snart hör av sig med goda nyheter. Berättar givetvis hur det går, så fort jag vet mer och är nära en dator =)

kram på er!

Bonzo
0

Har precis läst hela tråden….Gråter

Känner verkligen för dig och lille Julius! Kämpa på!!!!!

Vet att det låter som en gammal klysha men "Hoppet är det sista som sviker en…" Jag är inte religös av mig eller så men jag tror på något! Har själv haft många "kämpiga" stunder både med min sambos (Olle) insjuknande och med några av mina djur!

Ps. Olle drabbades oxå av en sån där fistel, efter att han blivit opererad. Det var inte trevligt när den sprack och det ser inte så mysigt ut men som tur är brukar det bli bra, bara man får "rensat ut allt! De brukar ju spola rent fistelgången men det är ju inte alltid det hjälper och då behöver de operera.

Kommer tänka på er båda!! /Lina

tessa
0

Tack Lina för dina uppmuntrande ord!!

Vi hämtade hem Julius igår eftermiddag. han opererades under dagen och Bosse fick öppna honom mer än vad han hade tänkt, då infektionen hade spridit ser mer än väntat och han hade "gojs" (vätska, var) som hade samlats och tryckte på. Han förklarade väldigt väl för oss vad som hade hänt och varför men tyvärr har det omvandlats till rena grekiskan när jag själv ska försöka förklara.. Så hela operationssåret fick öppnas på nytt men det "onda" togs bort så gott det gick och såret syddes bara igen och limmades inte som förra gången. Bosse har också tagit en odling på "ondingarna" och ska höra av sig under dagen om det är något som kan/ska skickas vidare till lab. på så vis kan vi få reda på om Julius får rätt medicin - antibiotika som bekämpar just den här typen.

För övrigt är Julius väldigt trött men har god aptit =) Att äta var det första han gjorde efter operationen, sköterskorna var förvånade och berättade att han nästan somnat i matskålen…. min lille snutt.

SÅ nu är det verkligen att hålla tummarna att inga fler komplikationer tillstöter utan att Julius får tillfriskna och läka så gott det bara är möjligt..! Han har verkligen varit en riktig kämpe, jag är imponerad!

Personalen, och framför allt Bo Runsten på Blå Stjärnan är guld värda, verkligen! Kyss

Faxlin
0

Skönt att han verkar må bra under omständigheterna i alla fall. Har tänkt på er massor.

Audiatur et altera pars

Bonzo
0

Hej, nu är det Olle, Linas sambo, som skriver. Det var jag som hade den "berömda" fisteln Lina skrev om… Cool

Jag fick fisteln efter att läkarna gjort en extra operation några månader efter att jag blivit amputerad. Dom snyggade till ett konstigt hudveck som nån läkare lyckats göra (det såg faktiskt ut som att jag hade en mutta på sidan av bröstkorgen…Fundersam) samt tog bort en svettkörtel. Sen blev det infekterat inuti bröstet/"armhålan"efter nån vecka. Då "ploppade" det upp ett stort hål i huden och det rann ut enorma mängder var & gojs…väldigt oaptitligt!!! Räcka ut tungan

Skönt att höra att han är på bättringsvägen iaf! Skrattande

Faxlin
0

som att jag hade en mutta på sidan av bröstkorgen

haha, vilken härlig humor du har. ;-)
Diggar den stenhårt.

Audiatur et altera pars

Bonzo
0

Lina här nu!

Gud vilka ord min sambo använder! Generad Jaja…. men jag gillar faktiskt hans humor. Den har tagit honom långt!

Skriv gärna lite mer om Julius i fortsättningen så man vet hur det går för honom!!

Theres
0

vad har du amputerat? :S

golf.ifokus.se

Smeagol
0

ÅÅ…Hoppas verkligen att de ska gå bra nu och att det läker fint!!

Bonzo
0

#75, Thessan_87: Min högerarm.

Theres
0

nej, gu´, vad hade hänt?

golf.ifokus.se

tessa
0

Det värmer Åsa.. =)

#72: Fistlar verkar vara riktigt otäcka rackare, usch! När Julius blev opererad nu andra gången skar veterinären ut fisteln, eller snarare området runt den så på så vis försvann det och det är jag hemskt glad för..

Låter som du hade en riktigt tuff period där, men jag hoppas det hela läkte sig bra för dig och att du blev nöjd med resultatet, trots allt lidande!

#74: Humor är den bästa kryddan i livet ;) Roligt att ni bryr er om hur det går för Julius. Följer oroligt hans läkande men den lille grabben har en god aptit och vilar upp sig så gott han kan. Såret ser hittills bra ut, men har koll på minsta lilla förändring. Vi har fortfarande inte fått svar från Bo veterinären angående det bakterieprov eller vad det nu var, som han skulle göra test på men ska försöka få tag i honom under dagen.

Jullebullen har börjat nysa en del, hör hur han har små attacker under täcket där han gärna ligger, - hoppas verkligen inte att han åker på en förkylning mitt i allt detta (vilket inte vore alldeles konstigt iofs), han behöver ju alla sina krafter och resurser i kroppen till sitt läkande, men fortsätt hålla tassar och tummar är ni snälla så får vi hoppas att Julius snart är fit for fight igen!! =)

Faxlin
0

Klart vi fortsätter hålla tassar och tummar för ett snabbt tillfrisknande.

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

men usch vad jobbigt… dumma förkylning om han nu har fått det. Japp håller me Åsa vi fortsätter.

Bonzo
0

#78: Jag råkade få s.k. "mördarbakterier" och dom åt upp min arm på ett dygn. Det började med en tennisarmbåge och lite halsfluss…

Nettan
0

# 82, mördarbakterierna är otäcka saker. Vilken tur i oturen att det inte blev värre än så.

tessa
0

Uppdatering:

Imorse var Julius ute och kilade runt i vardagsrummet och poppade glatt för första gången sedan han blev dålig. Halleluja, det var ett saligt ögonblick för hans nerviga matte! =)

Såret ser ut att läka fint, peppar peppar.. Gossen äter och dricker friskt, har gått upp i vikt sedan han kom hem från Blå Stjärnan som ett vingligt benrangel.. så nu får vi hoppas att han fortsätter tillfriskna och INTE hittar på fler dumma hyss som äventyrar sin hälsa! och matte och husse ska minsann försöka så gott de kan att eliminera dessa risker, men ack så finurliga dessa iller-rackare är.. fullt upp med andra ord! =)

tessa
0

Däremot förstår jag mig nog inte riktigt på det bakteriprov som veterinären tog vid andra operationen. Som jag förstod det så var vitsen att få reda på om Julius får rätt medicin, antibiotka. Men när fakturan kom utan rapport från veterinären, ringde jag upp Blå stjärnan och en sköterska svarade då att det kan ta några veckor innan resultatet kommer! Förvånad Bosse själv sa att det bara skulle ta några dagar - för vitsen är ju att man snabbt skulle ändra medicinen så att antibiotikan tog som den skulle men kommer resultatet om ett par veckor så är ju "kuren2 slut för längesedan.. Fundersam Hoppas jag får en förklaring som jagf förstår av Bosse, för såå kul är det inte att lägga ut 1000 kr "bara sådär" - även om Jullen är värd sin vikt i guld =)

- är otroligt lycklig över att lillkrabban har repat sig, trodde ett tag att allt hopp var ute och det skäms jag för - man får aldrig ge upp, modige lille Julius gjorde det då minsann inte! *kärlek*

LeeLoo
0

åh poppelipoppop, vad skönt att höra tessa jag har följt Julius här på forumet och vi har hållit tummar & tassar. Lycka till framöver och berätta gärna vad som händer! Med vänliga hälsningar <3

Faxlin
0

Skönt att han kryar på sig. Har som sagt var hållit tassar och tumme här hemma. Kommer fortsätta med det så han hller sig frisk nu. ;-)

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

ÅÅ vad underbart att lillgrabbenblivit bättre =) Han är en riktig liten tuffing till att kämpa :)

Theres
0

#82 jag skulle inte frågat, jag tror jag är hypokondriker :S

golf.ifokus.se

Sara
0

Härligt!!!

Sara

Nea
0

Vad skönt. Håller med dig om att det låter konstigt att det skall ta några veckor innan svaren kommer. Det är ju sådant som vet och läkare vill veta snabbt för att kunna göra medicin ändringar.

Ge Julius massor av pussar och skäm bort honom ordentligt, det är han värd.

sarae
0

Åh va härligt att höra! Stor kram på er båda å hoppas att julle bullen nu lärt sig av sin läxa…det e dumt att knapra på dumma saker ;)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.